פרטים | |
---|---|
קטגוריה: | פאזל / מחשבה |
מע' הפעלה: | דוס |
ציון: | 9/10 |
ציון הגולשים: | 6/10 |
מס' שחקנים: | 2 |
גודל: | 599k |
תנו ציון למשחק | |
מה קורה כשצוות מתכנתים מה-DemoScene מחליט לנסות את מזלו בפיתוח משחק מחשב? אם לשפוט על פי Xixit, התוצאה חייבת להיות מרשימה ביותר. Xixit, משחק המבוסס על עקרונות הטטריס אך נבדל ממנו במספר מאפיינים, כולל את כל הרכיבים הדרושים כדי להפוך ללהיט ממכר.
מאז יציאתו לאוויר העולם של משחק הטטריס המקורי, אי שם בשנת 1985, אין גיימר בעולם שלא נתקל ברמה כזו או אחרת ברצף לבנים הנופל מראש המסך ושאותו יש להעלים בצורה כלשהי. ההתנהגות הזו אומצה גם ב-Xixit (ולמען האמת, גם בכמה משחקים אחרים לפני כן), עם שינוי משמעותי אחד - אם ב-Tetris המטרה הייתה להעלים שורות של לבנים על ידי השלמת שורה לרוחב, ב-Xixit המטרה היא להעלים יהלומים (שנמצאים על תקן לבנים) באמצעות יצירת רצף של שלושה או יותר יהלומים מאותו הסוג. את הרצפים ניתן ליצור במאוזן, במאונך ואף באלכסון, כאשר האתגר האמיתי הוא ליצור רצפים שיעלימו יהלומים כך שייווצרו רצפים נוספים. לשם כך ניתן להעזר באפשרות לשנות את סדר היהלומים בזמן ירידתם, שהיא החלופה לסיבוב הלבנים בטטריס.
כפי שניתן לצפות ממשחק של מתכנתי DemoScene, המוזיקה והגרפיקה של Xixit יוצאים מהכלל ותורמים רבות לאורך החיים של המשחק. המוזיקה מקפיצה ומלהיבה, והרקע המרהיב של שטח המשחק מצליח לעיתים לגנוב את ההצגה ולהסיח את דעתו של השחקן ממטרתו המקורית, מה שמוסיף סוג של מימד אתגרי נוסף למשחק.
אם ב-Super Tetris גילינו שטטריס בשני שחקנים הוא נוסחה מנצחת, למה שהנוסחה הזו לא תעבוד גם ב-Xixit? ובכן, אין סיבה. כרגיל, האפשרות לשחק בשני שחקנים (אחד מול השני) משדרגת את המשחק אפילו יותר...
בין אם המטרה שלכם היא להעביר כמה דקות ובין אם אתם מחפשים תעסוקה לזמן ארוך יותר, Xixit היא בהחלט אפשרות ששווה לשקול לחיוב!