פרטים | |
---|---|
קטגוריה: | הרפתקה / תפקידים |
מע' הפעלה: | דוס |
ציון: | 9/10 |
ציון הגולשים: | 7/10 |
מס' שחקנים: | 1 |
גודל: | 9.57m |
תנו ציון למשחק | |
פתרון |
אם תקראו את הסיקור שלי ל- Lands of Lore ודאי תבינו שאני מחבב את Westwood Studios, או יותר נכון, חיבבתי את החברה בתקופה שבין תחילת שנות התשעים לסופם, שכן בתקופה זו שחררה החברה משחקים רבים שהפכו אגדות, ובין אלו, גם שלושת משחקי The Legend of Kyrandia - שלושתם משחקי הרפתקה בסגנון Point and Click, או "קווסטים" בעגת העם ושלושתם קטפו לא מעט שבחים. המשחקים הללו יצאו בתקופה שבה משחקים עברו משימוש בכפתור שונה עבור כל פעולה (Walk to, Open, Push וכו') לשימוש בלחיצות עכבר על אובייקטים במסך (context sensitive) ולכן כל שלושת המשחקים אינם עושים שימוש בכפתורים הנ"ל.
הסדרה עוסקת בממלכה קסומה בשם קַיְרֵנְדִיָה ובדרמות המתרחשות בה - כל משחק ודרמתו היא.
בסה"כ, לעניות דעתי, שלושת המשחקים הם ברמה מעל הממוצעת עם עלילה מצוינת ותהפוכות רבות ואני ממליץ בשמחה לכל אוהבי הז'אנר.
המשחק השני בסדרה מציב אתכם בנעלי העקב המעוצבות של זאנת'יה. אם שיחקתם במשחק הראשון בסדרה ודאי תזכרו את זאנת'יה היפייפיה ואת קדרתה המופלאה מן היער שאחרי ה-Serpent's Grotto.
בפרק השני בסדרת קירנדיה הממלכה בבעיה חמורה - דברים מתחילים להיעלם... מילולית! אבן אחר אבן ועץ אחר עץ, קירנדיה נעלמת. המיסטיקנים המלכותיים בדילמה, הם אינם מצליחים למצוא את שורש הבעיה, מדוע קירנדיה נעלמת?
למזלם של המיסטיקנים, העוזר החדש של חבר המועצה מרקו מנוסה במצבים מסוג זה, העוזר, המכונה The Hand או "היד" בשפת הקודש (ולא בכדי) קובע חיש קל שכדי לפתור את התעלומה יש להביא "אבן עוגן" (Anchor Stone) ממרכז העולם. אלו הן החדשות הטובות. החדשות הרעות, הן, שזאנת'יה היא זו שנבחרת להביא את אבן העוגן הנחשקת.
זאנת'יה ממש לא הייתה צריכה את המסע הזה עכשיו... היא בדיוק סדרה את שערה ולבשה את אחת השמלות הטובות ביותר שלה. אם המיסטיקנים חושבים שהיא תלך ברגל את כל הדרך למרכז העולם, שיחשבו שוב. למרבה מזלה, זאנת'יה היא אלכמאית מדופלמת ומומחית בשיקויי קסם, אך כאשר, בסיום הכינוס שבו נבחרה להביא את אבן העוגן, היא חוזרת לביתה במטרה לערבב את השיקוי שישלח אותה היישר למרכז העולם היא מגלה שמשכנה נפרץ, קדרתה ורכיבי הקסם שלה נגנבו ורוב חפציה הושחתו. כל מה שהפורצים השאירו מהציוד שלה הוא בקבוק זכוכית ריק. חמושה רק בו, זאנת'יה יוצאת למרכז העולם בתקווה שעד שהיא תשוב, קירנדיה לא תיעלם לגמרי...
המשחק השני משוחק בצורה כמעט זהה למשחק הראשון בטרילוגיה, גם כאן תצטרכו לעשות את רוב ההתקדמות ע"י שימוש בחפצים. את קמע הקסם מהמשחק הראשון מחליפים קדרה ניידת וחצי ספר מתכוני שיקויים ישן, אותם תמצאו די קרוב לתחילת המשחק (סליחה על הספויילר...) ובעזרתם תרקחו שיקויי קסם שיעזרו לכם במסעכם.השימוש בשיקויים מבוצע לעיתים יותר קרובות מהשימוש שעשיתם בתליון הקסם במשחק הראשון (אם שיחקתם בו) אך עדיין פחות מדי לטעמי. שלא כמו במשחק הראשון, המקום שבו תאחסנו פריטים כמעט אינו מוגבל מה שהופך את המשחק ליותר קל מחד גיסא - הסיכוי שתשליכו חפץ שתזדקקו לו בהמשך הרבה יותר קטן, וליותר קשה מאידך גיסא - כמות הפריטים במשחק גדולה פי כמה וכמה מכמות הפריטים במשחק הראשון, וזאת אע"פ שהמשחק מחולק ל"איזורים" ובמעבר מאיזור לאיזור תאבדו את כל הפריטים מלבד מטה האלכימאים.
לעניות דעתי, באופן כללי המשחק הזה קל יותר ויפה יותר מן המשחק הראשון בסדרה אך אני משוחד - זהו ה"קווסט" הראשון שבו שיחקתי יותר מכמה דקות וה"קווסט" הראשון שאותו סיימתי (מיותר להוסיף "בכוחות עצמי" כי באותה תקופה לא היה אינטרנט כאן), אז למרות שדעתי מוטה אני ממליץ על המשחק הזה הרבה יותר בחום מאשר על שני המשחקים האחרים בסדרה, נסו ותיהנו.
סוקר על ידי Og