פרטים | |
---|---|
קטגוריה: | אקשן / ארקייד |
מע' הפעלה: | דוס |
ציון: | 7/10 |
ציון הגולשים: | 7/10 |
מס' שחקנים: | 1 |
גודל: | 4.46m |
תנו ציון למשחק | |
קורט הוא צאצא של גזע קסום שמכנה את עצמו "האנשים". האנשים זכו למערכת יחסים מיוחדת עם האלים, כמו גם עם יצורים אחרים. הראויים שבהם הורשו להמיר את צורתם לצורת היצורים האחרים, והרשו לאחרים להמיר את צורתם לבני אנוש. כך, כולם זכו בתועלת: כל גזע היה מסוגל לעיתים למלא משימות שאחרת לא היה בכוחו להגשים. וכך, העולם היה שליו.
אולם, לא כולם היו מרוצים מהמציאות הזו. בני האנוש אשר לא זכו ליכולות שינוי צורה חשו נבגדים, וחברו ל"מלקור", אחד מבני האלים שהוגלה בשל רשעותו ושאיפותיו המגלומניות. יחד, הם צברו עוד ועוד כוח, ולבסוף, פתחו במלחמה עם בני האור. המלחמה הביאה חורבן על בני האנוש משני צידי המתרס, אך לבסוף, בני האור הצליחו לנצח והגלו את בני החושך אל מקדש מבודד. אולם, האלים, מזועזעים מהמלחמה, הפנו את עורפם אל בני האנוש. כולם, מלבד אל אחד - טובסון.
עם השנים, בני האדם יצרו לעצמם חברה חדשה, ובחלוף הזמן, יכולות שינוי הצורה של רובם נעלמו. לבסוף, נשארו רק שני בני אנוש עם היכולת הזו. הם התחתנו והביאו לעולם את קורט. קורט הפך להיות תקוות בני האנוש. אולם, מלקור למד על אודות קיומו, ופשט על הכפר בו הוא גר. אביו ואמו נרצחו, אבל הוא ניצל בזכות טובסון, שהסתיר אותו ברגע האחרון. כך, גדל קורט תחת חסותו של טובסון, מתוך מחשבה שזהו סבו. ולילה אחד, סבו גילה לו את הסיפור כולו, את מורשתו, ואת משימתו: להציל את בני האנוש ממלקור ומאמיניו. כעת, קורט יוצא אל המסע המסוכן הזה, בתקווה להביס את הרשע ולהחזיר את השלווה לעולם.
ShadowCaster הוא משחק אקשן מגוף ראשון עם נגיעה חזקה מאוד של משחקי תפקידים. במהלך המשחק אתם נכנסים לנעליו של קורט, שמוצא את עצמו במקדש מבודד, לומד לאט-לאט על יכולותיו האבודות. עם הזמן, קורט רוכש את היכולת לשנות צורה - תחילה לחתול-פרא, אחר כך ללפרקון, לוחם, דרקון, ועוד. כל דמות מגיעה עם יכולות שונות וחולשות שונות, ועל קורט להשתמש בהן בתבונה. לאורך המשחק, בין קרב לקרב, הוא גם אוסף חפצים שונים בהם הוא יכול להעזר על מנת להשלים את משימתו בהצלחה.
"כוחות האופל" מזכיר במעט משחקי ירי מגוף ראשון כדוגמת "הטירה הנאצית" או "דום", ולא בכדי. המשחק הוא תוצר של שיתוף פעולה בין Raven Software, Id Software ו-Origin. הוא מתבסס על מנוע גרפי מבית Id Software, ובפרט על הגרסה שקדמה ל-Doom והגיעה אחרי "הטירה הנאצית". בתור משחק משנת 1993, "כוחות האופל" היה אחד המשחקים הראשונים בז'אנר שאפשר לשחקנים לקפוץ, לעוף ולשחות.
לפני לידתו של קורט, ועם צבירת כוחו של מלקור, האלים לא היו יכולים לחזות נתיב שאינו מלא בהרס וחורבן. אולם, עם לידתו, האלים לא הצליחו לחזות מה קורה בנתיב של קורט. ממש כאילו הוא הטיל צל גדול על עתיד העולם. כך, זכה לכינוי "מטיל הצל" - ShadowCaster. האם מאחורי צל זה מסתתרת הישועה, או שמדובר בסך הכל בעוד נתיב חסר תקווה?