פרטים | |
---|---|
קטגוריה: | חינוכיים |
מע' הפעלה: | דוס |
ציון: | 6/10 |
ציון הגולשים: | 7/10 |
מס' שחקנים: | 2 |
גודל: | 180k |
תנו ציון למשחק | |
"אפשר להבין את הנקרא", או כך לפחות טוענת חברת א.ד.מ מחשבים בלומדה "הבנת הנקרא", הכוללת תרגילים לפיתוח הבנת הנקרא ולטיפוח הקריאה והחשיבה. הלומדה מורכבת משלושה חלקים עיקריים - שניים מהם מיועדים ללימוד עצמי, והשלישי הוא משחק תחרותי בו ניתן לשחק עם שחקן אחד או שניים.
כאמור, עיקר הלומדה נמצא בשני הפרקים הראשונים - פרקי הלימוד העצמי. הפרק הראשון מתחיל בהתמודדות עם הפירוש המילולי הפשוט של מילים או משפטים שונים: קישור מילה לציור, קישור משפט לציור, מענה על שאלות של "מי? מה? איפה? איך?" והתאמת משפט לקטע. לאחר מכן, מגיעה התמודדות עם מושג ההכללה, והמשתמש מתמודד עם תרגילים בתחום "משותף ויוצא דופן" ועם קטעי קריאה קצרים בנושא. הפרק הראשון נגמר עם תרגול של רצפי פעולות, כאשר מטרת חלק זה היא להבין את הסדר הנכון שבו פעולות מתבצעות ואת הרצף הנכון של הרעיונות בקטעים המובאים.
החלק השני של הלומדה עוסק בעיקר ב"משמעות הגלויה" מול "המשמעות הסמויה". ניתן למצוא שם קטעי קריאה, יחד עם שאלות של "נכון / לא נכון", תרגילים העוסקים בהבנת מילים קשות, כינויי גוף, הבנת הרעיון המרכזי בקטע, קישור שאלות לתשובות, משפטים יוצאי דופן ועוד. זאת, בנוסף לעיסוק ב"זיקה ותמורה", "סדר זמנים", ו"מציאות ודמיון".
הלומדה מסתיימת עם משחק תחרותי - שעשועון מילים. המשחק מבוסס על העיקרון של השלמת מילה חסרה במשפט. בכל סיבוב, מוצג על המסך משפט שחסרה בו מילה, ועל השחקן להשלים את המילה החסרה תוך פרק זמן מוקצב (שנקבע על פי רמת הקושי). השלמת מילה נכונה מזכה את השחקן בנקודה, אין קנס על טעות. כל משחק מורכב מ-20 סיבובים, וניתן לשחק בו עם שחקן אחד או שניים. כצפוי, במשחק עם שני שחקנים, המנצח הוא זה שהשיג את מספר הנקודות הרב ביותר בתום 20 הסיבובים.
בסך הכל, "הבנת הנקרא" של א.ד.מ מחשבים היא לומדה יחסית מושקעת, אשר מעמתת את המשתמש עם נושאים רבים, ואף כוללת משחק תחרותי לקינוח. לאחר שימוש יסודי בלומדה, לא מן הנמנע שהמשתמש אכן יגיע למסקנה ש"אפשר להבין את הנקרא".
תודה רבה ל-Og על המשחק!