פרטים | |
---|---|
קטגוריה: | אסטרטגיה |
מע' הפעלה: | דוס |
ציון: | 9/10 |
ציון הגולשים: | 7/10 |
מס' שחקנים: | 2 |
גודל: | 6.43m |
תנו ציון למשחק | |
לפני שנים רבות, נוצרו שני חפצי קסם המעניקים לבעליהם כוחות על טבעיים השמורים רק לבני האלמוות: שני כדורי העוצמה (Orbs of Power). בעוד שבעלות על כדור עוצמה אחד היא כוח רב עוצמה כשלעצמה, מי שמצליח לאחוז בשני כדורי העוצמה בעת ובעונה אחת ייהנה משליטה בקנה מידה כביר בכוחות קסם. וזה, כמובן, פיתוי שמעטים מסוגלים לעמוד בו, אם בכלל.
במשחק "לגיונות אפלים" אתם משחקים את בעליו של כדור עוצמה אחד, ועליכם להתמודד במערכה מול מחזיק כדור העוצמה השני. מטרתכם ברורה: לחסל את מחזיק כדור העוצמה היריב, שהוא אחד מהיצורים בצבא היריב. כוחות העל שהקנו לכם כדורי העוצמה הביאו לכם שליטה על צבא של יצורים קסומים, אך הכוח לבדו לא ישרת אתכם אם תשתמשו בו בפזרנות ובחיפזון, כי ליריבכם זמינה בדיוק אותה העוצמה ואותם האמצעים הזמינים לכם!
והאמצעים הללו לא בטלים כלל. ראשית, בתחילת כל משחק תוכלו לבחור כמה עוצמה קסומה תהיה לכל שחקן, כפי שמתבטא בנקודות. עם הנקודות הללו תרכשו צבא, מלכודות וטבעות קסומות, ולכן ככל שתקבעו את רמת העוצמה ההתחלית על סכום גבוה יותר, כך המשחק יתארך כי לשני השחקנים תהיה אפשרות להגדיל את הצבא שלהם ולהוסיף ולהילחם עד טיפת הדם האחרונה.
באפשרותיכם להחליט כמה ואילו יחידות לצרף לצבא שלכם. חלק מהיחידות מצטיינות בלחימה בשדה הקרב (כמו הטרול), חלקן מצטיינות ביכולות לא קרביות (כמו הרואה למרחוק, שהוא הדמות היחידה שיכולה לאתר מלכודות), ואילו חלקן מצטיינות הן בקרב והן מחוצה לו (כמו השד, ששאגתו המבעיתה מחלישה את אויביו גם מבלי שיילחם בהם). כמעט לכל יחידה ישנה יכולת מיוחדת כלשהי, וכדאי מאוד לקרוא על היחידות במדריך למשתמש (סרוק) כדי לשלוט היטב בכל הפרטים. קרוב לוודאי, למשל, שתעדיפו לשלוח את הערפד שלכם לחסל טרול, אותו הוא יכול להפוך לזומבי במידה ויביס אותו, ולא לתקוף "יסודן מים" שלא ייתווסף לצבאכם לאחר הניצחון. הרבה מאוד מהיכולות המיוחדות נושאות מחיר בכוח החיוּת של הדמות, כך שלא ניתן להשתמש בהן עד אינסוף. עם זאת, כוח החיות של הדמות מתחדש מעט בכל תור, כך שגם אם רוקנתם את האשליינית שלכם מכוח חיות, לאחר שהיא תתרפא היא תוכל לחזור וליצור אשליות שיטו את שיקול הדעת של יריבכם.
בנוסף לרכישת יחידות, תוכלו לחזק אותן עם טבעות קסומות. הטבעות מוסיפות נופך אסטרטגי נוסף למשחק, כי בעוד שסוג היחידה גלוי ליריבכם, הוא לא יודע אילו טבעות היא עונדת, מה שעלול בהחלט להפוך את היוצרות בשדה הקרב כאשר יחידה נושאת-טבעת מגלה יכולות בלתי צפויות, לדוגמה: שד. מה יותר חזק משד, אתם שואלים? שד עם שתי טבעות התחדשות, שיאפשרו לכם לנצל את יכולת השאגה שלו לעתים יותר מזומנות.
אם אין די בכך, ישנו גם מגוון של מלכודות המוצע לשימושכם. המלכודות נעות מהאטה של תנועת הקורבן דרך הסבת נזק וכלה בחיסולו המיידי של חסר המזל שידרוך עליה, אימתני ככל שיהיה. יתרה מאלה, ישנן גם מלכודות מתוחכמות יותר, שמשגרות את קורבנן למקום אקראי בשדה המערכה, מטריפות את דעתו עד שהוא עלול לתקוף את חבריו לנשק או מרעילות אותו. את המלכודות תוכלו למקם רק בקצה אזור שדה המערכה שבשליטתכם, אולם הן יכולות להיות דרך אפקטיבית לרוצץ התקפה פזיזה של היריב מבלי לעורר חשד עד שיהיה מאוחר מדי... קשה מאוד ליריב להיפטר ממלכודות, ולמעשה לשם כך דרושות שתי דמויות שונות: הרואה למרחוק, שהיא הדמות היחידה שמסוגלת לאתר את המלכודות בלוח, והגנב, שהוא היחיד שיכול לפרק אותן. פירוק מלכודת שאותרה אינו אוטומטי, ואם תנסו לפרק מלכודת תצטרכו לפצח קוד קסום, או שהגנב המסכן יפעיל את המלכודת.
לאחר שהשקעתם את כל נקודות העוצמה שלכם ובניתם צבא לתפארת, הגיע הרגע לבחון את שדה המערכה, שהוא למעשה דומה ללוח במשחקי קופסה אסטרטגיים דוגמת "Warhammer”. שדה המערכה מחולק למשבצות, ועליכם להציב עליו את היחידות שלכן (עם הטבעות שבחרתם להן) וכמובן גם את המלכודות שלכן. מיותר לציין שלאופן הצבת הדמויות ישנה חשיבות קריטית, כי יחידות מסוימות עובדות טוב יותר ביחד מאשר לחוד (למשל, הכוהן המרפא עובד מצוין עם המזמנת, וביחד הם דואגים לכם לאספקה של יצורים מזומנים). מעבר לכך, עתה תצטרכו גם לבחור מי מהיחידות שלכם תהיה נושאת כדור העוצמה, שחיסולה יביא לתבוסתכם. מצד אחד, מתבקש לבחור בדמות חזקה כמו "יסודן האש" להיות נושא כדור העוצמה, אולם דווקא משום שמדובר בבחירה מתבקשת אולי כדאי לבחור בדמות פחות מושכת תשומת לב. ליריב אין כל דרך לדעת בוודאות מי מהיחידות שלכם היא נושאת כדור העוצמה, ואתם יכולים לנצל זאת לטובתכם באמצעות בחירה ערמומית. אם תבחרו למקם את נושאת כדור העוצמה שלכם בלב צבר של יחידות רבות עוצמה כמו שדים, ערפדים וטרולים, תהיו בטוחים שהיריב ימקד את כל כוחותיו בפירוק המבצר שבניתם לכם. לעומת זאת, בחירה באורק בודד שנמצא בקצה שדה המערכה אולי לא נראית כבחירה הבטוחה ביותר, אך היא בהחלט עשויה לגרום ליריב שלכם לאבד את ביטחונו העצמי לאחר שיגלה שהמתקפה הנואשת שלו על המעוז שלכם הייתה לשווא...
עתה סוף סוף הגיעה השלב לבחון את היכולות שלכם במשחק עצמו, אשר מתנהל בתורות. בכל תור תוכלו להניע את היחידות שלכם ולהשתמש בכוחות המיוחדות שלהן, בתנאי שיש להן די כוח-חיות לשם כך. כדי לתקוף יחידה יריבה, פשוט הזיזו את היחידה התוקפת למשבצת שלה (לא תוכלו להזיז יחידה שלכם למשבצת התפושה ע"י יחידה אחרת שלכם). עתה המסך יתחלף לשדה הקרב, ותצטרכו להוכיח את עליונותכם לא רק בתכנון האסטרטגי אלא גם בלוחמה. לכל דמות ישנם שני סוגי התקפות ושני מדדים: כוח-חיות וכושר. כל התקפה שלכם תגרום ליחידה שלכם להתאמץ, וכשייגמר לה הכושר היא לא תוכל לתקוף שוב עד שתנוח מעט ותתאושש, כך שלחיצה מהירה על כפתור ההתקפה היא לא הפתרון הטוב ביותר. מנגד, שדות הקרב הקטנים לא יאפשרו לאף אחד מהצדדים ללכת סחור סחור ולהתיש משעמום את היריב, כך שהקרבות לא יימשכו זמן רב.
גם אם יצאתם מהקרב כשידכם על העליונה, דאגותיכם לשלומה של הדמות הלוחמת לא תמו בזאת. כל הנזק שהדמות שלכם ספגה נותר על כנו ויישאר גם בקרבות הבאים שלה. כך, למשל, דמות עוצמתית תוכל לנצח דמות חלשה ממנה בלי מאמץ רב, אך אם היא תותקף שוב ושוב גם היא בסופו של דבר תובס. כוח-החיות של הדמות, כאמור, יחזור אליה לאט לאט, אך ניתן לזרז את התהליך באמצעות שימוש בטבעות קסומות או בנדיבותו של כוהן. אז אזרו את כוחכם ואת דעתכם, כי נכון לכם קרב לתהילה או למוות ב"ליגיונות אפלים"!
"לגיונות אפלים" הוא משחק שללא ספק מספק את הסחורה. מגוון האסטרטגיות האפשריות הוא רב ומבטיח שהמשחק לא יחזור על עצמו והשחקנים יצטרכו באמת להפעיל את שכלם כדי לנצח. מבחר המפות מאפשר לשחקנים לחקור את היעילות של התכנון הטקטי שלהם בשדות מערכה בעלי מאפיינים שונים (למשל, במפה עשירה בתהומות ובנהרות יהיה יתרון ליחידות מעופפות ולמלכודות שיחסמו את נתיבי התנועה הבודדים, מה שלא יעלה יפה כ"כ בתוואי שטח פתוח יותר). האפשרות לפסוח מעל שלב בניית הצבא ולהתחיל לשחק מיד עם צבא מוכן מראש מתאימה למי שמעוניינים במשחק קליל יותר. אחד החסרונות הבודדים של המשחק הוא הממשק המסורבל שלו, שידרוש מהשחקנים לא פחות מיומנות מאשר השליטה בשפע היחידות, המלכודות והטבעות. פיתוח מודרני שלו יוכל לא רק להעשיר אותו אלא גם לפשט במעט את הממשק ולעשות אותו ידידותי למשתמש.
סוקר על ידי אור