המשחקים המומלצים שלכם
נשלח: ו' אפריל 11, 2008 9:23 pm
אז כמו שדיברנו, אני אתחיל כאן נושא, שבו כל אחד ירשום את המשחקים המומלצים שלו.
עכשיו, המטרה שלי היא לאו דווקא לרשום את המשחק "הכי טוב שקיים לדעתי" אלא יותר כמו "זה משחק שפשוט לא כדאי לפספס", והוא לא צריך להיות עם הגרפיקה/מוסיקה/עלילה הכי טובה, אלא שפשוט יהיה לו מאפיין שבשבילכם הוא מה שהופך אותו למיוחד(ואשמח להפתעות ולמשחקים שאני לא מכיר).
אני ארשום פה כמה משחקים שאני חושב(גורדי-אל תכעס! למרות שחלק המשחקים שאני ארשום הם דווקא כן ישנים, כמה ממש לא...) שלא כדאי להחמיץ(היכונו להפתעות), ואשמח לתגובות ולהצעות שלכם...אז בואו נתחיל!
1) Shadow of the Colossus(פלייסטיישן 2, 2005, הרפתקאה)-אז כן, מצטער שאני מתחיל דווקא עם משחק ממש חדש, אבל למרות שבהמשך הרשימה אין לי סדר ספציפי, את המשחק הזה אני בכוונה שם ראשון.
לדעתי-SOTC(קיצור מובן, אני מאמין) זה משחק שהוא באמת גדול מהחיים. מי שלא מכיר את המשחק לא יבין אולי במבט ראשון מה כל כך גדול בו, אבל זה פשוט הרבה מעבר מלהילחם נגד 16 מפלצות ענק ולהגיד שסיימת את המשחק, פשוט ע"י כך שהצלחת להרוג 16 בוסים ברציפות, בלי דברים אחרים שעשית באמצע.
קשה להגדיר למה המשחק הזה הוא כל כך פנטסטי. זאת יצירת אמנות שחייבים לשחק בה כדי להבין. זאת לא רק ההרגשה של ניצחון אחרי שחיסלת ענק,ואפילו לא מערכת היחסים המיוחדת עם מי שהוא למעשה חברך היחיד במשחק, סוסך הנאמן. זה הרבה מעבר לזה. כאמור, חבל סתם להכביר במילים.
באמת שלכל מי שיש פלייסטיישן 2(או 3, למעשה...)-לדעתי זה משחק חובה.
2) Command & Conquer(מחשב, 1995, אסטרטגיה בזמן אמת)-אז נכון, יכולתי לבחור במשחק האסטרטגיה הראשון בזמן אמת(אגב, זה לאו דווקא Dune 2), או שיכולתי לבחור במשחק מתקדם יותר, למשל Red Alert, אבל אני חושב שתמיד אזכור את C&C הראשון כמשחק האסטרטגיה "שעשה לי את זה".
אני חושב שאין צורך להכביר הרבה מילים על המשחק הזה שכולם מכירים, אבל אספר שאני זוכר איך אני שיחקתי בזה שעות, נהנה מהמשחקיות המצויינת(בסטנדרטים של משחקי האסטרטגיה בזמן אמת של פעם, הז'אנר עבר לא מעט שינויים מאז), וכמובן מהסרטונים המעולים(אין על קיין).
3) Der Langrisser(סופר נינטנדו, 1995, אסטרטגיה/תפקידים בתורות)-אז אחרי התור של האסטרטגיה בזמן אמת, הגענו לאסטרטגיה בתורות.
אני מאמין שרובכם(או ליתר דיוק, כנראה כולכם) לא מכירים את המשחק, ורוב הסיכויים שבכלל לא שמעתם עליו, למרות שהוא נמצא ברומולטור. הסיבה המרכזית לכך היא שהמשחק פשוט אף פעם לא יצא מעבר לגבולות יפן, וקיבלנו הזדמנות להנות ממנו רק בזכות תרגום לא רשמי, שערך כמה שנים טובות עד שהושלם במלואו(ולמעשה, רק בתחילת החודש קיבל עוד עדכון).
כבר ציינתי בעבר, אבל אציין שוב, שלדעתי מדובר באחד המשחקים הטובים ביותר שיצאו למערכת הסופר נינטנדו. כן, אני מציב אותו בשורה אחת עם Chrono Trigger, למשל. אני חושב שמערכת הקרב פשוט מעולה(מזכירה קצת את סדרת Advance Wars, הפופולרית והמוכרת הרבה יותר), המוסיקה מצויינת-אבל מעל הכל-הדמויות פשוט בנויות היטב, ואתה מרגיש מאוד קשור אליהן.
ממליץ בחום לכולם(כאמור, נמצא ברומולטור).
4)Radical Dreamers(סופר נינטנדו, 1996, הרפתקאה אינטראקטיבית עם גרפיקה)-אז כן, מדובר כאן שוב במשחק שבטח בחיים לא שמעתם עליו(אמרתי לכם שתצפו להפתעות, מבחינתי זה העניין).
שוב, הסיבה המרכזית לכך שהמשחק קיים רק עם תרגום לא רשמי מחוץ לגבולות יפן, ואפילו יותר מכך, את המשחק היה צריך להוריד דרך מעין תוסף של מודם למערכת הסופר נינטנדו.
מדובר ב-Spin Off של Chrono Trigger המפורסם, וכמשחק מקדים להמשך שלו, Chrono Cross. במשחק עצמו לומדים עוד אמנם על העולם של CT ועל הדמויות שהשתתפו בו, אך יותר מכך, זה משחק עם הרבה סופים אפשריים, שבחלקם אתם תתהו האם יוצרי המשחק לא שתו אלכוהול לפני שהכינו אותם-יש ביניהם כמה מצחיקים עד דמעות.
המשחק עצמו מורכב מטקסט עם תמונות, וההחלטות שבו מזכירות קצת את ספרי "בחר את ההרפתקאה בעצמך". יש לציין שגם יש קרבות במשחק, וגם הם מתנהלים בטקסט("קפוץ כשהוא מנופף לעברך בפגיון שלו!"), אך הם חלק שולי במשחק, ולא מדובר במשחק תפקידים אמיתי, שכן גם אין פה רמות שיש לעלות.
מומלץ בחום(למי שמעוניין במשחק, אני אשמח לעזור).
5) Final Fantasy VII(פלייסטיישן 1, 1997, תפקידים)-אוקיי, הפעם כבר מדובר במשחק מוכר(מאוד...), ובאמת שאין צורך להציג אותו. אני חייב לשים את המשחק ברשימה, כי הוא עדיין אחד המשחקים שהכי אהבתי.
אם מישהו בכל מקרה איכשהו לא מכיר-נא לגשת מייד לרומולטור(וגם לקרוא שם את הסיקור שלי על המשחק).
6)Civilization III(מחשב, 2001, אסטרטגיה בתורות)-אני מאמין שגם את משחק זה אין צורך להציג.
אמנם כל הסדרה היא סדרה מעולה, אך דווקא ב-3 אני שיחקתי(ונהניתי) הכי הרבה. יש לציין שמעולם לא הייתי ממש טוב במשחק, אך מצד שני-המשחק עצמו פשוט כל כך טוב שלא יכולתי להפסיק לשחק...
7) Heroes of Might and Magic III(מחשב, 1999, אסטרטגיה/תפקידים בתורות)-על כל התוספים של המשחק, לדעתי מדובר במשחק הטוב בסדרה, וכן במשחק הטוב מסוגו שיצא למחשב.
New World Computing(זכרם לברכה), הצליחו ליצור משחק ממכר בטירוף, שאני זוכר שביליתי עליו שעות על גבי שעות בזמנו. יחד עם Civilization, מדובר באחד המשחקים שיותר הצליחו למכר אותי. להמשכים שיצאו(4, וגם 5-למרות שהיה דומה יותר ל-3)-פשוט כבר לא הייתה את אותה התחושה...
8-Deus Ex(מחשב, 2000, יריות בגוף ראשון/תפקידים)-אני אתחיל בווידוי קטן, והוא שאני לא חובב גדול של משחקי יריות בגוף ראשון. אך המשחק הזה הצליח לתפוס אותי(וגם סיימתי אותו).
אני מניח שמדובר היה בשילוב של אלמנטים של תפקידים, אך יותר מזה בלטה העלילה המצויינת שהמשחק הציע. חוץ מכל אלו, מדובר היה גם במשחק מצויין גם בתחום המרכזי של הז'אנר(יריות בגוף ראשון, ולא עלילה או תפקידים), וזה לדעתי הופך אותו למשחק המעולה שהוא(ניסיתי קצת את משחק ההמשך, שחוץ מזה שגם לא עובד משהו על המחשב החדש שלי, פשוט לא התחברתי אליו).
9)סדרת Castlevania(המשחקים החדשים יותר, פלטפורמה/תפקידים)-אני בכוונה רושם כאן "המשחקים החדשים יותר", שכן למרות שניסיתי לשחק במשחקים הישנים של הסדרה(לפני התוספת של האלמנטים של התפקידים)-לא התחברתי אליהם.
בסדרה עצמה התאהבתי החל ממשחקי הגיים-בוי החדשים שלה דווקא(ובמיוחד Aria Of Sorrow וההמשך שלו לדיאס)-אולי העלילה לא הכי מקורית שבעולם, ואולי המשחקים עצמם לא הכי ארוכים שבעולם, אך המשחקיות לדעתי פשוט מצויינת.
בטוח שיש לי עוד משחקים להמליץ עליהם, אך זהו בינתיים, ואתם מוזמנים להוסיף משלכם...
(עריכה-ידעתי שיש משחק חשוב ששכחתי להוסיף, חוץ מזה, ככה גם אני מגיע למספר העגול של 10 משחקים)
10) Super Mario 64(נינטנדו 64, 1996, פלטפורמה בתלת-מימד)-בכלל למערכת הנינטנדו 64 יצאו כמה משחקים שיש להם מקום אצלי(כמו הפנינים Mario Kart 64, Star Fox 64), אך איך אפשר בלי סופר מריו 64?
השקעתי כמה וכמה שעות במשחק הזה(ועדיין משקיע בגרסה המחודשת לדיאס, למען האמת), שהוא דוגמא מצויינת לכך שאפשר לעשות משחק פלטפורמה איכותי בתלת מימד אמיתי. הנאה צרופה.
עכשיו, המטרה שלי היא לאו דווקא לרשום את המשחק "הכי טוב שקיים לדעתי" אלא יותר כמו "זה משחק שפשוט לא כדאי לפספס", והוא לא צריך להיות עם הגרפיקה/מוסיקה/עלילה הכי טובה, אלא שפשוט יהיה לו מאפיין שבשבילכם הוא מה שהופך אותו למיוחד(ואשמח להפתעות ולמשחקים שאני לא מכיר).
אני ארשום פה כמה משחקים שאני חושב(גורדי-אל תכעס! למרות שחלק המשחקים שאני ארשום הם דווקא כן ישנים, כמה ממש לא...) שלא כדאי להחמיץ(היכונו להפתעות), ואשמח לתגובות ולהצעות שלכם...אז בואו נתחיל!
1) Shadow of the Colossus(פלייסטיישן 2, 2005, הרפתקאה)-אז כן, מצטער שאני מתחיל דווקא עם משחק ממש חדש, אבל למרות שבהמשך הרשימה אין לי סדר ספציפי, את המשחק הזה אני בכוונה שם ראשון.
לדעתי-SOTC(קיצור מובן, אני מאמין) זה משחק שהוא באמת גדול מהחיים. מי שלא מכיר את המשחק לא יבין אולי במבט ראשון מה כל כך גדול בו, אבל זה פשוט הרבה מעבר מלהילחם נגד 16 מפלצות ענק ולהגיד שסיימת את המשחק, פשוט ע"י כך שהצלחת להרוג 16 בוסים ברציפות, בלי דברים אחרים שעשית באמצע.
קשה להגדיר למה המשחק הזה הוא כל כך פנטסטי. זאת יצירת אמנות שחייבים לשחק בה כדי להבין. זאת לא רק ההרגשה של ניצחון אחרי שחיסלת ענק,ואפילו לא מערכת היחסים המיוחדת עם מי שהוא למעשה חברך היחיד במשחק, סוסך הנאמן. זה הרבה מעבר לזה. כאמור, חבל סתם להכביר במילים.
באמת שלכל מי שיש פלייסטיישן 2(או 3, למעשה...)-לדעתי זה משחק חובה.
2) Command & Conquer(מחשב, 1995, אסטרטגיה בזמן אמת)-אז נכון, יכולתי לבחור במשחק האסטרטגיה הראשון בזמן אמת(אגב, זה לאו דווקא Dune 2), או שיכולתי לבחור במשחק מתקדם יותר, למשל Red Alert, אבל אני חושב שתמיד אזכור את C&C הראשון כמשחק האסטרטגיה "שעשה לי את זה".
אני חושב שאין צורך להכביר הרבה מילים על המשחק הזה שכולם מכירים, אבל אספר שאני זוכר איך אני שיחקתי בזה שעות, נהנה מהמשחקיות המצויינת(בסטנדרטים של משחקי האסטרטגיה בזמן אמת של פעם, הז'אנר עבר לא מעט שינויים מאז), וכמובן מהסרטונים המעולים(אין על קיין).
3) Der Langrisser(סופר נינטנדו, 1995, אסטרטגיה/תפקידים בתורות)-אז אחרי התור של האסטרטגיה בזמן אמת, הגענו לאסטרטגיה בתורות.
אני מאמין שרובכם(או ליתר דיוק, כנראה כולכם) לא מכירים את המשחק, ורוב הסיכויים שבכלל לא שמעתם עליו, למרות שהוא נמצא ברומולטור. הסיבה המרכזית לכך היא שהמשחק פשוט אף פעם לא יצא מעבר לגבולות יפן, וקיבלנו הזדמנות להנות ממנו רק בזכות תרגום לא רשמי, שערך כמה שנים טובות עד שהושלם במלואו(ולמעשה, רק בתחילת החודש קיבל עוד עדכון).
כבר ציינתי בעבר, אבל אציין שוב, שלדעתי מדובר באחד המשחקים הטובים ביותר שיצאו למערכת הסופר נינטנדו. כן, אני מציב אותו בשורה אחת עם Chrono Trigger, למשל. אני חושב שמערכת הקרב פשוט מעולה(מזכירה קצת את סדרת Advance Wars, הפופולרית והמוכרת הרבה יותר), המוסיקה מצויינת-אבל מעל הכל-הדמויות פשוט בנויות היטב, ואתה מרגיש מאוד קשור אליהן.
ממליץ בחום לכולם(כאמור, נמצא ברומולטור).
4)Radical Dreamers(סופר נינטנדו, 1996, הרפתקאה אינטראקטיבית עם גרפיקה)-אז כן, מדובר כאן שוב במשחק שבטח בחיים לא שמעתם עליו(אמרתי לכם שתצפו להפתעות, מבחינתי זה העניין).
שוב, הסיבה המרכזית לכך שהמשחק קיים רק עם תרגום לא רשמי מחוץ לגבולות יפן, ואפילו יותר מכך, את המשחק היה צריך להוריד דרך מעין תוסף של מודם למערכת הסופר נינטנדו.
מדובר ב-Spin Off של Chrono Trigger המפורסם, וכמשחק מקדים להמשך שלו, Chrono Cross. במשחק עצמו לומדים עוד אמנם על העולם של CT ועל הדמויות שהשתתפו בו, אך יותר מכך, זה משחק עם הרבה סופים אפשריים, שבחלקם אתם תתהו האם יוצרי המשחק לא שתו אלכוהול לפני שהכינו אותם-יש ביניהם כמה מצחיקים עד דמעות.
המשחק עצמו מורכב מטקסט עם תמונות, וההחלטות שבו מזכירות קצת את ספרי "בחר את ההרפתקאה בעצמך". יש לציין שגם יש קרבות במשחק, וגם הם מתנהלים בטקסט("קפוץ כשהוא מנופף לעברך בפגיון שלו!"), אך הם חלק שולי במשחק, ולא מדובר במשחק תפקידים אמיתי, שכן גם אין פה רמות שיש לעלות.
מומלץ בחום(למי שמעוניין במשחק, אני אשמח לעזור).
5) Final Fantasy VII(פלייסטיישן 1, 1997, תפקידים)-אוקיי, הפעם כבר מדובר במשחק מוכר(מאוד...), ובאמת שאין צורך להציג אותו. אני חייב לשים את המשחק ברשימה, כי הוא עדיין אחד המשחקים שהכי אהבתי.
אם מישהו בכל מקרה איכשהו לא מכיר-נא לגשת מייד לרומולטור(וגם לקרוא שם את הסיקור שלי על המשחק).
6)Civilization III(מחשב, 2001, אסטרטגיה בתורות)-אני מאמין שגם את משחק זה אין צורך להציג.
אמנם כל הסדרה היא סדרה מעולה, אך דווקא ב-3 אני שיחקתי(ונהניתי) הכי הרבה. יש לציין שמעולם לא הייתי ממש טוב במשחק, אך מצד שני-המשחק עצמו פשוט כל כך טוב שלא יכולתי להפסיק לשחק...
7) Heroes of Might and Magic III(מחשב, 1999, אסטרטגיה/תפקידים בתורות)-על כל התוספים של המשחק, לדעתי מדובר במשחק הטוב בסדרה, וכן במשחק הטוב מסוגו שיצא למחשב.
New World Computing(זכרם לברכה), הצליחו ליצור משחק ממכר בטירוף, שאני זוכר שביליתי עליו שעות על גבי שעות בזמנו. יחד עם Civilization, מדובר באחד המשחקים שיותר הצליחו למכר אותי. להמשכים שיצאו(4, וגם 5-למרות שהיה דומה יותר ל-3)-פשוט כבר לא הייתה את אותה התחושה...
8-Deus Ex(מחשב, 2000, יריות בגוף ראשון/תפקידים)-אני אתחיל בווידוי קטן, והוא שאני לא חובב גדול של משחקי יריות בגוף ראשון. אך המשחק הזה הצליח לתפוס אותי(וגם סיימתי אותו).
אני מניח שמדובר היה בשילוב של אלמנטים של תפקידים, אך יותר מזה בלטה העלילה המצויינת שהמשחק הציע. חוץ מכל אלו, מדובר היה גם במשחק מצויין גם בתחום המרכזי של הז'אנר(יריות בגוף ראשון, ולא עלילה או תפקידים), וזה לדעתי הופך אותו למשחק המעולה שהוא(ניסיתי קצת את משחק ההמשך, שחוץ מזה שגם לא עובד משהו על המחשב החדש שלי, פשוט לא התחברתי אליו).
9)סדרת Castlevania(המשחקים החדשים יותר, פלטפורמה/תפקידים)-אני בכוונה רושם כאן "המשחקים החדשים יותר", שכן למרות שניסיתי לשחק במשחקים הישנים של הסדרה(לפני התוספת של האלמנטים של התפקידים)-לא התחברתי אליהם.
בסדרה עצמה התאהבתי החל ממשחקי הגיים-בוי החדשים שלה דווקא(ובמיוחד Aria Of Sorrow וההמשך שלו לדיאס)-אולי העלילה לא הכי מקורית שבעולם, ואולי המשחקים עצמם לא הכי ארוכים שבעולם, אך המשחקיות לדעתי פשוט מצויינת.
בטוח שיש לי עוד משחקים להמליץ עליהם, אך זהו בינתיים, ואתם מוזמנים להוסיף משלכם...
(עריכה-ידעתי שיש משחק חשוב ששכחתי להוסיף, חוץ מזה, ככה גם אני מגיע למספר העגול של 10 משחקים)
10) Super Mario 64(נינטנדו 64, 1996, פלטפורמה בתלת-מימד)-בכלל למערכת הנינטנדו 64 יצאו כמה משחקים שיש להם מקום אצלי(כמו הפנינים Mario Kart 64, Star Fox 64), אך איך אפשר בלי סופר מריו 64?
השקעתי כמה וכמה שעות במשחק הזה(ועדיין משקיע בגרסה המחודשת לדיאס, למען האמת), שהוא דוגמא מצויינת לכך שאפשר לעשות משחק פלטפורמה איכותי בתלת מימד אמיתי. הנאה צרופה.