החידה הזו תהיה מורכבת יותר מכרגיל. היא תורכב מכמה שלבים. אני אערוך אותה וארחיב בהמשך.
------------------------------------
שלב ראשון - זהו את המשחק ממנו לקוחות התמונות שבשיר הבא (לשיר עצמו אין קשר למשחק):
אם מתחשק לך לפעמים,ל

לרגע את

ה
בוא ואתן לך

, תיכנס ותהיה
כי פה ה

הוא הכל יכול
אצלו תוכל ללמוד את הכל
אם תכנס ותשתלם, תוכל גם אתה להיות

------------------------------------
פתרון לשלב הראשון (נפתר ע"י BluePrint):
- הצג/הסתר תוכן
Ultima Underworld - The Stygian Abyss
_______________________________________________
שלב שני - זהו את המשחק ממנו באה המנגינה הזו, שהקלטתי:
http://drop.io/hidden/wqcvykrq0e1ah3g/a ... 1tcDM%253D" target="_blank
רמז שני לשלב השני
(ניתן ב31 באוגוסט בשעה 17:44):
http://drop.io/hidden/3kqfkdavmprst5o/a ... %253D%253D" target="_blank
------------------------------------
פתרון לשלב השני (נפתר ע"י astralc):
- הצג/הסתר תוכן
Legend of Zelda: Ocarina of time
_______________________________________________
שלב שלישי - זהו את המשחק המסתתר מאחורי הרמזים:
1:

(שימו לב שכדי להבין את הרמז הזה, אתם צריכים לראות את אותה התמונה בהקשר של השלב הראשון, או לחלופין, לקרוא את שם התמונה...)
2:

------------------------------------
פתרון לשלב השלישי (נפתר ע"י Octarine):
- הצג/הסתר תוכן
Loom
_______________________________________________
השלב הסופי:
החידה היא כזו: מי יכול לומר לי, מהו המכנה המשותף בין כל המשחקים בשלבי החידה? כלומר, יכול להיות שיש יותר ממכנה משותף אחד, אבל אני מחפש את זה שאני מתכוון אליו, מן הסתם.
זה לא משהו טפשי כמו: "בכולם יש אבן איפשהו על הרצפה" זה צריך להיות משהו שאתה צריך
לעשות בכל המשחקים.
בנוסף, זה קל להבין מה המשותף לכולם, אבל קשה לנסח את זה בצורה שלא תשתמע לשני פנים. אז אני אבקש שתתאמצו ותכתבו ניסוח ברור של התשובה.
--עדכון--
רמז לשלב הסופי: למקרה שאתם לא מכירים לפחות שניים מן המשחקים, הנה עוד שלושה משחקים שעושים שימוש במאפיין דומה:
- הצג/הסתר תוכן
הראשון הוא FreQuency , השני הוא Amplitude. שניהם למעשה הם גרסאות מוקדמות של המשחק השלישי, הלא הוא Guitar Hero.
פתרון סופי לחידה (נכתב ע"י מחבר החידה כיוון שהסתבר שהוא טמבל):
- הצג/הסתר תוכן
הניסוח הכי קצר של הפתרון שאני יכול לחשוב עליו הוא:
בשלושת המשחקים יש חובה לפתור חידות הגיון ע"י כך שהשחקן מנגן תווים מוזיקליים.
שימו לב לכל מילה מודגשת, שכן כל אחת מהן חשובה והכרחית. בשאר המשפט הייתי מקבל ניסוחים אחרים, אבל המילים המודגשות הכרחיות, ואני אנמק:
"השחקן מנגן" - שימו לב: השחקן, לא הדמות של השחקן, לא ה"מחשב" אלא השחקן -
האדם שמאחורי המסך הוא זה שמנגן את הנעימה. ישנם משחקים שבהם יש לנגן נעימות כדי לבצע פעולות, אך, בניגוד למשחקים המוזכרים בשלושת השלבים של החידה, השחקן בוחר את הנעימה ו
המחשב מנגן אותה.
"תווים-מוזיקליים" - אלו הן שתי המילים החשובות ביותר בפתרון. ניתן לומר, שבכל משחק שבו פעולות שלך יוצרות צלילים כלשהם, אתה בעצם "יוצר" מוזיקה מעצם ההגדרה. קחו למשל את מורטל קומבט, אתה יכול לתזמן אגרופים כך שיצרו נעימה, או אפילו בלי לתזמן, למעשה. בשלושת המשחקים הנ"ל אתה מנגן מוזיקה ע"י ניגון
תווים מוזיקליים סטנדרטיים. זהו ההבדל הקטן.
הסבר לפתרון:
- הצג/הסתר תוכן
לא בכדי Ultima Underworld הוא המשחק הראשון - במשחק זה הקטע עם המוזיקה מהווה פחות מ1% מהמשחק. אני אסביר:
מתוך מאות הפריטים שניתן לאסוף במשחק הזה, יש שניים יחודיים - מנדולינה וחליל. כאשר השחקן בוחר בפעולת "השתמש" עליהם, המשחק נעצר ומופיע טקסט שאאל"ט אומר משהו כמו:
"לחץ על 1-7 כדי לנגן. 0 כדי לצאת"
כאשר מקש מ1-7 נלחץ הוא מפיק תו מוזיקלי. אאל"ט, התווים מ-1 עד 7 הם מדו ועד סי בהתאמה (סולם טבעי).
אין משמעות של ממש לניגון בשני כלים אלה מלבד פעם אחת שבה צריכים לפתור חידה ע"י ניגון תווים שהדמות מקבלת מNPC מסויים. זו הפעם היחידה בה יש חובה לנגן אבל היא הכרחית לסיום המשחק.
את Loom סביר להניח שרובכם מכירים אז לא ארחיב יותר מדי - רק אומר שהמשחק כולו סובב סביב המוזיקה, עליכם לנגן באמצעות המטה וע"י כך לארוג קסמים ע"מ לפתור חידות הגיון. בסוף המשחק, אתם יכולים לנגן את שבעת התווים בסולם הטבעי+דו "גבוה".
Ocarina of Time הוא המשחק המוזיקלי ביותר מן השלושה, בהפרש עצום ולא רק בגלל שהוא הרבה יותר ארוך מהאורגים. השימוש בנגינה מזכיר את הטכניקה של האורגים אך גם שונה ממנה בתחומים מסויימים. הכלי בו אתה מנגן במשחק הוא האוקרינה ("אוזית" בעברית) שהיא כלי נשיפה עתיק. כאשר אתה משתמש באוקרינה, מופיע סולם וכל תו שמנוגן מצוייר על הסולם ע"י התמונה של הכפתור בבקר במשחק המייצג את התו. כל הנעימות במשחק מורכבות מחמישה תווים בלבד (כלומר, חמישה תווים שונים, לא חמישה תווים במספר), אך בפועל, ניתן לנגן את כל (או כמעט את כל) התווים האפשריים (כולל תווי במול ודיאז) ע"י החזקה של מקשים שונים לחוצים - ניתן גם להוסיף את האפקטים ויברטו וטרמולו ע"י שימוש בג'ויסטיק של הבקר. לקריאה נוספת:
http://tinyurl.com/playtheocarina" target="_blank
בדומה לאורגים, התוצאה של ניגון נעימה בOoT היא מעין "קסם". שירים שונים משמשים למטרות שונות, חלקם עוזרים לפתור חידות הגיון, חלקם מעבירים אותך לאזור מסוים ע"י טלפורטציה וחלקם מבצעים פעולות שונות, לדוגמה, השיר של אֶפּוֹנָה, כאשר ינוגן בשטח פתוח, ישגר את אפונה אליך מכל מקום בו השארת אותה (אפונה היא הסוסה עליה אתה רוכב כדי לגמוא מרחקים ארוכים). שיר השמש יהפוך את היום ללילה ולהיפך. שיר הסערות יוריד גשם כאשר ינוגן. אלו רק מעט דוגמאות.
וסתם כדרך אגב, גם המוזיקה המתנגנת ברקע בשלבי המשחק השונים היא מצויינת.