דף 1 מתוך 1

תופעות קולנועיות בתחום משחקי הוידאו

נשלח: ו' מאי 20, 2011 9:25 am
על ידי דור123
בשנים האחרונות נוכחתי לשים לב לכך, כי למשחקי וידאו רבים מופצים לפני השקתם, קידמונים (טרילרים), שהיא שיטה פרסום וחשיפה שמקורה בעולם הקולנוע ולא בעולם משחקי המחשב.
בנוסף, נוכחתי לשים לב שכיום משחקי וידאו (מהכבדים בעיקר שמיועדים לגיימרים רציניים, אשר מהווים את רוב המשחקים כיום) מיוצרים, לא בבתי תוכנה כמו בעבר, אלא באולפנים של ממש, שאינם שונים באופן של ממש מאולפני קולנוע.
בנוסף, נראה כי משחקי הוידאו כיום אינם לוקחים יותר חלק בתעשיית המחשבים והתוכנה כמו בעבר, אלא בתעשיית הבידור ההמוני (תחום אליו היו שייכים עד עתה קולנוע, טלוויזיה, מוזיקה, תיאטרון, ספרות וכ"ו) מכמה סיבות:
לאחרונה שמתי לב שמוענקים פרסים רבים דמויי אוסקר (בזה שהם מוענקים כל שנה ובקטגוריות מהסגנון של האוסקר [כלומר המשחק הטוב ביותר בקטגורייה ספיציפית]) בתחום משחקי הוידאו שעד לתקופה האחרונה לא הייתי מודע לקיומם (קיימת אפילו אקדמייה לאומניות הבידור האינטראקטיבי [Academy of Interactive Arts & Sciences] שמעניקה פרסים למשחקי וידאו, שאינם שונים במהותם מהאוסקר. אפילו קיימים פרסי באפטא (Bafta, של האקדמיה הבריטית לקולנוע וטלוויזיה) למשחקי וידאו [פרסי באפטא מוקרים יותר כפרסים לקולנוע וטלוויזיה]).
בנוסף החל מ-2006, מספר לא מועט של משחקים גרפו ביום הראשון להשקתם, יותר כסף מאשר סרטי הקולנוע שגרפו הכי הרבה כסף במשך אותו פרק זמן לשנה שבה הסרט והמשחק יצאו. המשחק הראשון בהיסטוריה לעשות זאת הוא HALO 2 ב-2006, אשר גרף 125 מיליון דולר ביום הראשון להשקתו (לשם השוואה הסרט שודדי הקאריבים: תיבה של איש מת, שהיה הסרט שהרוויח הכי הרבה כסף ביום הראשון להקרנתו ב-2006, הרוויח "רק" 55.8 מיליון דולר ביום הראשון, ונדרשו לסרט שלושה ימים (סוף שבוע שלם) על מנת להשג סכום דומה).
ולמרות שאואטאר, הוא הסרט הרווחי ביותר בכל הזמנים עם קרוב ל-3 מיליארד דולר, הוא הרוויח בקושי 27 מיליון דולר ביום ההקרנה הראשון לעומת HALO 2 וגם לעומת המשחק Call of duty: Black ops שהרוויח 360 מיליון דולר (יותר מפי 10 מאוואטאר) ביום הראשון, אך הרווח הכולל של המשחק האחרון נמוך בהרבה מזה של הסרט אוואטר: בסביבות ה-1 מיליארד דולר.
ועוד משהו, נראה כי קהל היעד הממוצע של משחקי הוידאו השתנה: בעבר, משחקי וידאו היו פופולריים בעיקר בקרב ילדים ובני נוער, והמבוגרים לא גילו בו עניין רב (יוצא דופן מכלל זה (חוץ ממשחקי קלפים וחשיבה רגילים בגרסה ממוחשבת) היה טטריס שכן היה פופולרי גם בקרב מבוגרים). כיום רוב משחקי הוידאו פופולריים בעיקר בקרב מבוגרים (בעיקר גילאי 18-40)(ההוכחה לכך היא לדוגמה התורים הענקיים שהשתרכו בארצות הברית בעת השקת HALO 2, שיכולים להגרם רק ע"י מבוגרים וצעירים בסביבות גיל 18 וכן מעלה, בעלי כוח קנייה גבוה במיוחד), ומעטים הם המשחקים שמיועדים לילדים בלבד (ניתן להגיד כי המשחק הסלולרי Angry Birds הוא המשחק הראשון שמתאים לכל גיל שזכה להצלחה בקנה מידה המאפיין כיום בעיקר משחקים למבוגרים בלבד מאז משחקים בשנות ה-90, והראשון עם קהל יעד לא מוגבל שזכה לסיקור תקשורתי מאז טטריס ופקמן).
מדוע משחקי הוידאו שינו את סיווגם מאמצעי משחק (כמו משחקים שאינם משחקי וידאו), לאמצעי בידור המוני לכל דבר?
וממתי החל הטרנד הזה של הקידמונים למשחקי וידאו (שעד אז היה בשימוש רק בקולנוע, וכי משחקי וידאו היו נחשפים בדומה לתוכנות מחשב אחרות ע"י גרסאות דמו או Sharware)?

Re: תופעות קולנועיות בתחום משחקי הוידאו

נשלח: ו' מאי 20, 2011 8:12 pm
על ידי emh
אנגרי בירדס, נראים לי כמו וריאציה של משחקי פינגו שהיו אאל"ט בשנת 2003-4
ולגבי סרטוני פרומו למשחקי מחשב, אני עוד זוכר סרטון למסע בחלל 7.
http://www.youtube.com/watch?v=qQWgFzNWE0Y" target="_blank

Re: תופעות קולנועיות בתחום משחקי הוידאו

נשלח: ו' מאי 20, 2011 9:38 pm
על ידי דור123
מדובר במשחק Space Quest 7 שבוטל.
אינני יודע מתי פיתוח המשחק התרחש, אך נראה לי שמדובר בשנה מוקדמת יחסית (לפני המעבר לשנות ה-2000), לשימוש בסרטוני פרומו לקידום משחקי מחשב ווידאו.
הפעם הראשונה שנודע לי על קיומם של טריילרים גם לקידום משחקי וידאו ולא רק לסרטי קולנוע הוא אם אני לא טועה לפחות ב-5 עד 6 השנים האחרונות.

Re: תופעות קולנועיות בתחום משחקי הוידאו

נשלח: ש' מאי 21, 2011 10:33 pm
על ידי Octarine
גם ל-Grim Fandango היה טריילר, וזה היה ב-1998. עם עליית השימוש באינטרנט יותר קל לחברות משחקים להפיץ טיזרים וטריילרים שיזכו לחשיפה גדולה וקלה יותר, במקום להוציא דמו ולהפיץ ב-BBS או יחד עם משחק אחר. אל תתפתה לאשליית הטריות.

ההשואה שאתה עושה בין הכנסות של משחקים וסרטי קולנוע היא לא הוגנת. קודם כל, משחק עולה הרבה יותר מכרטיס לסרט - אני לא יודע מה מחיר כרטיס בארה'ב, אבל אם נשווה למחירים בארץ, כרטיס לסרט הוא בערך 40 ש'ח, משחק עולה 60$, כלומר בערך 200 ש'ח. שים לב, הפרש של פי 5. בנוסף צריך לזכור שהכנסה של סרטים מוגבלת ע'י מספר אולמות בו הם מציגים בתקופה מסויימת. לעומתם משחקים, עם עליית הפופולריות של הפצה דיגיטלית, ניתן בעיקרון למכור לכל העולם תוך מספר שעות.

בקשר לנקודה האחרונה של שינוי קהל היעד, הילדים ששיחקו בשנות ה-80 וה-90 התבגרו וחלקם נשארו גיימרים. השוק מתאים את עצמו לפי דרישות הקהל.