דף 1 מתוך 1

על Star Control 2

נשלח: ו' אוגוסט 13, 2010 5:41 am
על ידי Radioactive Grandpa
אז כאמור סופסוף סיימתי את המשחק שכונה פה לא פעם יצירת מופת ולא על ידי אדם אחד. היה שווה להקדיש לו את השעות שהוא לקח, ולו רק בשביל ההשכלה.

אז קודם כל, אני אתחיל ממה היתה הנקודה הבולטת ביותר לחובתו של המשחק, ומה היתה הנקודה הבולטת ביותר לזכות המשחק, בעיני:

מה שהיה מתיש מאד ובעל ערך מוסף כשלעצמו אפסי כמעט, היה מלאכת איסוף המשאבים הסיזיפית. זה משעמם, מתיש, מייגע. (ומאד מתסכל: תוסיפו לזה נטיה חולנית שקשורה בסילוף כלשהו לפרפקציוניזם לקוי, ואת האיום המוקדם של המפקד הייס שאם ימותו הרבה אנשי צוות מחירם יעלה בצורה דרמטית, שלקחתי הרבה-יותר-מדי ברצינות ובהרחקת לכת היסטרית, שנשארתי צייתן לה בקנאות גם אחרי שהיו לי מירב חלליות הנחיתה האפשריות וספינת אם משודרגת למקסימום, ותבינו כמה שעות מיותרות זה לקח לי להיעשות עשיר כקורח תוך התעקשות שבשום משימת ליקוט ימות לי איש צוות אחד, למעט כמה מקומות מסוכנים במיוחד ששווים את זה.)
אני מבין שזו היתה הדרך של היוצרים לעודד את השחקן לתור ולחקור את מערכות הכוכבים בגלקסיה. חבל שהם לא חשבו אז על דרך יותר מעניינת ומשמעותית (מבחינת משחקיות, לא תוכן).

מה שמבחינתי עשה את המשחק הזה משהו מיוחד מאד הם שני דברים: הדבר הראשון הוא כמובן העלילה העשירה והמרתקת שלו, הסבוכה סביב כל-כך הרבה גזעים, שרק מסיפור הרקע של גזע אחד במשחק היו יכולים לעשות משחק שלם. (היה בסגנון משהו שמאד הזכיר לי מאפיין בספר המופת "מלכוד 22". הרבה סיפורים נשמעים כשנחשפים אליהם בפעם הראשונה מלאים בהומור עוקצני ואפילו הם באמת כאלו. ואז עם המשך החשיפה לעלילה הכוללת אתה מבין שהסיפור עצמו וממש החלקים מתוכו שממש הצחיקו אותך - לא היו חלק ממשהו מצחיק בכלל, אלא דווקא משהו מאד מאד דרמטי. הרבה משפטים של ה-Pkunk הם כאלו למשל.
הצג/הסתר תוכן
)
הדבר השני, והמשמעותי אף יותר בעיני, היה המשחקיות הכוללת הכל-כך ייחודית.
אני לא זוכר שום משחק כזה, שמכריח את השחקן להבין מה באמת קורה סביבו, ולהתקדם על פי זאת. לא זוכר שום משחק שלא אומר לשחקן מה הן המשימות שלו ומראה לו את הדלת, אלא מכריח אותו להגדיר לעצמו את המשימות שלו לבד ולבצע אותן בכוחות עצמו. כל משחק אחר, מכל ז'אנר, שיצא לי לראות, גם אם זה קווסט או אסטרטגיה שמצריכים לכאורה את ההבנה החופשית של השחקן ע"מ להתקדם במשחק - המשחק מושך את השחקן באף בכל ההתקדמות. המשחק יתקדם בעצמו והשחקן בעצם יצטרך להדביק את הקצב, או שהשחקן יתקדם בעצמו, ובציר מאד ברור.
SC2 שונה בתכלית. "אלו המטרות שלך עכשיו. עכשיו לך טייל ברחבי האזור הזה של הגלקסיה ותגשים אותן. איך? שום הוראות לא תקבל בחינם. התחל לחקור ולהבין מה הולך סביבך".
פשוט מדהים. גם משחקים של ימינו עם "משחקיות פתוחה" (במינוח יותר מטעה או פחות מטעה) לא מגיעים לרמה הזו, אני חושב.


[מכאן והלאה עשויים להופיע Spoilers - ראו הוזהרתם]
Og כתב:הלו! מה זה? באמת חשבת שתצליח לצאת מזה עם שורה מסכנה בגופן קטן?? מה זו החוצפה הזו? נו, נו, ספר, איך היה? כמה זמן לקח? השתמשת ב"עזרים" כלשהם? (UQM WIKI, מדריכי אסטרטגיה, פתרונות וכו'?) קראת את כל הטקסטים? כולל כל המידע מהמלנורמה?
למרות שSC2 (היום זה כבר נחשב קיצור של סטארקראפט2 :( ) הוא משחק שכדי להעריך אותו באמת צריך לסיים אותו כמה פעמים (ולאחר הפעם הראשונה אפשר להיעזר במידע ברשת להפוך אותו ליותר מהנה), גם הפעם הראשונה אמורה לתת לך מושג די טוב על הגאוניות של פרד ופול. נו כבר, שפוך הכל!
אז ככה...
קודם כל, לא קראתי מדריכים, אבל כן התפתיתי מדי פעם לזלוג לאיזו פיסת אינפורמציה שמצאתי ברשת (יותר מדי בקלות) בנסיון נואש (אבל כנראה לא נחוש מספיק) להתרחק כמה שאפשר מספוילרים.
כמו שאמרתי קודם, לקח לי המון זמן כי השקעתי יותר מדי בשלמות ויסודיות מלאכת הליקוט (באופן שהיה מיותר לחלוטין), כמה זמן לקח לי בסך הכל? לא יודע, די הרבה. אני חושב שהתחלתי בעקבות החידה שלך, אז משך זמן כללי (לא רצוף...) של כחודש.
יש לי נטיה בזויה למדי לרמות כשאני משחק - אבל ללא צ'יטים, אלא בגישה של לדפוק את המערכת באופן חצי-לגיטימי. אני בדרך-כלל הופך את זה לאומנות בהרבה משחקים שאני משחק. עם מערכת שמירות - האפשרויות כמעט בלתי מוגבלות (כך למשל מרוקנים את כל העולמות ממשאבים ב-"Flawless Victory" וחוסכים משאבים ודלק, בכמויות כנראה משמעותיות מאד יחסית לשלבי המשחק הראשונים. כך למשל מגיעים לתחנת המלנורמים עם סטוק מכובד של קרדיט שמספיק כדי לקנות מהם כל מה שהם יודעים על תחום אחד, ושואבים מהם כל מה שהם יודעים על כל דבר. כך למשל יודעים מה יהיו ההשלכות של עסקות העבדות עם ה-Druuge, ומה ערך החפצים המסתוריים שהם מציעים למכירה. כך למשל יודעים מה קורה כשה-Pkunk מנסים לבצע איחוד מרגש עם ה-Yehat...).

מה שקרה לי, הוא שבאיחור רב מדי התוודעתי לאפשרות הלא-ברורה (כמדומני על ידי מקור חיצוני בכלל) שיש איזושהי הגבלת זמן כללית במשחק. מאד מרגיז שזה לא ברור. זה לא הוגן שזה לא ברור. מושקעות שעות על גבי שעות במשחק, ולהבין רק אחרי שעשית התקדמות כה רבה במשחק, שסדרי העדיפויות שקבעת היו כנראה שגויים ובקצב הזה הסיכויים לנצח במשחק הזה (שלוקח בנצבר ימים רצופים להשלים אותו, אם מנסים לשחק בו באמת) - הם לרעתך.
הגעתי לשנת 2159 כשאני עשיר מאד מאד, מסוגל להרוס כל ספינת קרב שאתקל בה, ואוכל לרכוש כמויות כאלו של דלק שאוכל להקיף את הגלקסיה בלי חשבון, ועדיין לא היה ברור לי אם העושר שלי יספיק בכלל למה שצפוי לי הלאה - לא ידעתי למה לצפות. ועדיין - לא קשרתי את כל קשרי הברית עם הגזעים האפשריים ואפילו עם חלקם עוד לא יצרתי מגע בכלל (למרות שכבר היה לי כל המידע הנחוץ כדי למצוא כל אחד, ובכלל את רב המידע שיוביל אותי לסיום המשחק).
ואז התחילה שואת הגלקסיה החלקית ותפסתי את הראש... השמועות היו נכונות והנה זה קורה. הזדעזעתי מהמחשבה שאת כל השבועות האלו אצטרך לעשות מחדש (חשבתי שאם אכן זה המקרה אז אני פשוט עשוי לוותר על המשחק), ואז פצחתי ב-Speed-run מטורף לסיום המשחק, מה באמת צריך לעשות די ידעתי, אז התחלתי לרכוב על ה-QuasiSpace כמו מטורף במרוץ דחוק נגד השעון. הגעתי ל-Sa-Matra כשאני חמוש בצי מלא של חלליות Avatar, ושתי חלליות Jugger של ה-Utwig - פשוט כי אלו הגזעים היחידים שנשארו בחיים (לא יודע אם ה-Syreen שרדו את המתקפה בזכות המגן שלהם כמו ה-Chmmr ואם החלליות שלהם שוות משהו בכלל לקרב הזה, אבל לא הספקתי לגייס אותם בזמן, למצוא הוכחה למעורבות ה-Mycons).
ככה גמרתי את המשחק...


עכשיו, אני בטוח שיש כשליש עלילה (לא יותר, לדעתי), שלא הגעתי אליה בגלל סדר עדיפויות לקוי (שלטענתי לא היתה לי דרך להבין את זה לפני שהיה ממש מאוחר מדי). הבעיה היא שאני חושש שהזמן שיקח לי לשחק בזה שוב כדי להבין את כל מה שאני יודע שפספסתי - יהיה רב ויקר מדי.
- את ה-Traddash לא הספקתי להכיר בכלל (חוץ ממה ששמעתי עליהם). שלחתי את ה-Ilwrath למלחמת חרמה איתם עוד לפני שיצרתי איתם קשר...
- עד שפייסתי את מפקדי הטייסות של ה-Yehat, הם כבר נכחדו, וגם ה-Pkunk, כך שאני לא יודע אם איחוד מרגש באמת היה יכול לקרות או לא.
- כאמור, את ה-Syreen לא הספקתי לגייס. גם לא הספקתי להבין מה בדיוק הסיפור (עד כמה שהמשחק באמת מגלה לך) של ה-Mycons.

אלו דברים שודאי יכולתי לדעת יותר במשחק נוסף. חוץ מאלו, יש לי כמה שאלות מהותיות יותר שאני לא בטוח שאמצא להן תשובה גם בכמה משחקים חוזרים:
- ה-Precursors נשמעו כמו הסיפור הכי חשוב, מיסתורי וגדול במשחק, והוא נשאר סתום לחלוטין. גם עולמות ה-Rainbow נשמעו כאילו יש סיפור מאד משמעותי מאחוריהם וגם הם נשארו משהו סתום בלי שום נימוק עלילתי.
- יש לי הרגשה שיש הרבה דברים לא סגורים עם ה-Orz (המרחב המקביל שהם מדברים עליו, הייתי מצפה להגיע לשם ושזה יהיה משהו מקביל ל-QuasiSpace או אותו דבר), הסיפור המוזר עם ה-Androsynth שהיו אמורים להיות שם מטיל מורא והפך למושא לרחמים ומסתורין, שלא לדבר על ה-Taalo האגדיים והמרתקים שנשמע כאילו יש איזה סיכוי לראות אותם, שהם עדיין כאן.
[עריכה: עכשיו אני נזכר שנדמה לי שהם אלו שתוארו פעם כיצורים דמויי-סלע, ושהיתה נבואה של ה-Pkunk על הקפטן ועל יצורים כאלו, נדמה לי שהוא מעורר את זעמם בפיצוץ שהוא יוצר.]
- מאד לא מובן לי עניין עם שלושה גזעים: Chenjesu, Mmrnmhrm ו-Androsynth. כל השלושה מופיעים באופן עצמאי כגזעים וחלליות ב-Super-Melee. קשה לדעת לגבי האחרון אם הוא מופיע במשחק בכלל, בהחלט עושה רושם שלא. לגבי השניים הראשונים, לפי העלילה, נראה שב-2154, הנקודה בה המשחק כבר מתחיל, שני הגזעים כבר מצויים תחת מעטה ה-Slave-Shield והחלו בתהליך מיזוג הגזע, כך שבעצם מעולם לא היו שני הגזעים האלו בפועל במשחק, עם חלליות הקרב שלהם. זה באמת נכון? שלוש חלליות הקרב של הגזעים האלו לא קיימות בכלל במשחק האמיתי, ולמרות זאת הן מופיעות ב-Super-Melee?
- עוד עניין מהותי בנוגע לסיום המשחק. הנה סיימתי את המשחק למרות הכל. כל השגיאות הרבות שעשיתי בהתחלה. העובדה שהגעתי לקרב הסיום ללא בעלי ברית משמעותיים בכלל מלבד ה-Chmmr. חשבתי על זה, שמה בכלל הטעם? החלליות שלהם חזקות יותר מכל חללית אחרת (אפשר שלמטרות מסוימות או אפילו לקרב מול ה-Sa-Matra צריך חלליות אחרות, אבל עובדה שאני הצלחתי להסתדר רק עם ה-Avatar כדי להביס אותה), וברגע שהם משוחררים גם ניתנים לך משאבים בלתי מוגבלים ואתה יכול לרכוש כל דבר, חלליות, דלק ואנשי צוות, ללא שום הגבלה. אז למה לטרוח כל-כך הרבה בפיתוח קשרי ברית? באיסוף משאבים? כל מה שצריך לעשות הוא לשאוף לעשות את כל הדברים הנחוצים כדי לגייס את ה-Chmmr ראשונים, ואז המשחק הוא קלי-קלות. לא? נשמע לי תמוה.
אפרופו לסיים משחק בלי להיחשף לרב האספקטים החשובים שלו - גם באופן שאני סיימתי את המשחק, ממש לא הגעתי לרמת שליטה קרבית מניחה את הדעת באחת מספינות הקרב חוץ מה-Precursor's. גם מוזר לי. חוץ מה-Sa-Matra שכמובן חייבים להיעזר קצת בחלליות נוספות מולה, ממש לא נדרשה שום מיומנות קרב בשום ספינה זרה.


(אלוהים ישמור, כמה ארוך יצא לי)

Re: Star Control 2!

נשלח: ו' אוגוסט 13, 2010 1:52 pm
על ידי Og
"בוקר טוב גם לך קהל נכבד"! ציפיתי לראות את השרשור הזה בפורום ד"ח, אבל ניחא, החלטה שלך. אוקיי, הגיע הזמן להשחיז אצבעות! נתחיל:

Radioactive Grandpa כתב:מה שהיה מתיש מאד ובעל ערך מוסף כשלעצמו אפסי כמעט, היה מלאכת איסוף המשאבים הסיזיפית. זה משעמם, מתיש, מייגע. (ומאד מתסכל: תוסיפו לזה נטיה חולנית שקשורה בסילוף כלשהו לפרפקציוניזם לקוי, ואת האיום המוקדם של המפקד הייס שאם ימותו הרבה אנשי צוות מחירם יעלה בצורה דרמטית, שלקחתי הרבה-יותר-מדי ברצינות ובהרחקת לכת היסטרית, שנשארתי צייתן לה בקנאות גם אחרי שהיו לי מירב חלליות הנחיתה האפשריות וספינת אם משודרגת למקסימום, ותבינו כמה שעות מיותרות זה לקח לי להיעשות עשיר כקורח תוך התעקשות שבשום משימת ליקוט ימות לי איש צוות אחד, למעט כמה מקומות מסוכנים במיוחד ששווים את זה.)
אני מבין שזו היתה הדרך של היוצרים לעודד את השחקן לתור ולחקור את מערכות הכוכבים בגלקסיה. חבל שהם לא חשבו אז על דרך יותר מעניינת ומשמעותית (מבחינת משחקיות, לא תוכן).
אני מרגיש צורך רציני להגן על המשחק, כאילו הייתי מותקף באופן אישי, משום מה... אבל בכל מקרה, זה לא משנה את העובדה שיש להגנה טענה חשובה:
כן, אני מסכים, זה מתיש, זה מיותר, זה מוגזם. בסטנדרטים של היום. אבל אז היו זמנים אחרים, משחקים אחרים... זה היה יותר מקובל. עדיין, היה עדיף אם זה היה חלק פחות גוזל-זמן במשחק אפילו אם בקצת. אף משחק לא מושלם ואין ספק שזה חסרון, אבל לשפוט משחק של פעם בסטנדרטים של היום - קצת מחמיר לדעתי.
(ולצערי אני לא זוכר את האמירה של הייס שעליה אתה מדבר, מה שכן זכור לי זו אמירה דומה שקשורה בDruuge)
Radioactive Grandpa כתב:הם מספרים לך בקול החרחור מעורר האימה שלהם
קול? שו קול? אההה... לא שיחקת בSC2, אלא בUQM, עם חבילת הVOICE. ישנם הבדלים מהגרסה המקורית (PC=מקורית, 3DO="משופרת"), לצערי אני לא מכיר את כולם, אבל אני מעדיף לשחק בגרסת הPC בדוסבוקס, רק עבור הנוסטלגיה האישית שלי. אני לא יכול להאשים אותך על זה שלא רצית לקרוא כמות כזו עצומה של טקסט, לעומת זאת.
Radioactive Grandpa כתב:אני חושב שהתחלתי בעקבות החידה שלך
"כל המקיים נפש אחת, מעלים עליו כאילו קיים עולם מלא" 8)
Radioactive Grandpa כתב:יש לי נטיה בזויה למדי לרמות כשאני משחק - אבל ללא צ'יטים, אלא בגישה של לדפוק את המערכת באופן חצי-לגיטימי. אני בדרך-כלל הופך את זה לאומנות בהרבה משחקים שאני משחק. עם מערכת שמירות - האפשרויות כמעט בלתי מוגבלות
גם אני. אני לא מחשיב את זה כרימוי.
Radioactive Grandpa כתב:מאד מרגיז שזה לא ברור. זה לא הוגן שזה לא ברור.
כמה שהייתי רוצה להגן על חמדת העין - אין לי מה לומר הפעם. אתה צודק. זו נקודת חושך לחובתו של המשחק. שוב, אני כבר לא כ"כ זוכר, אבל נדמה לי שהיחידים שאומרים לך את זה בבירור הם המלנורמה אבל זה קורה מאוחר במשחק, אאל"ט, אחת מהרכישות ב"אירועים עכשוויים". נדמה לי שהם גם אומרים לך את זה באופן מרומז בחינם בשלב מסוים... משהו על זה שאתה חייב להשלים איתם את כל העסקאות עד לתאריך מסוים (?) וואו, אני ממש חייב לשחק במשחק שוב, אני כבר לא זוכר כלום :Sad:
Radioactive Grandpa כתב:ואז התחילה שואת הגלקסיה החלקית ותפסתי את הראש... השמועות היו נכונות והנה זה קורה. הזדעזעתי מהמחשבה שאת כל השבועות האלו אצטרך לעשות מחדש (חשבתי שאם אכן זה המקרה אז אני פשוט עשוי לוותר על המשחק)
אני חייב לציין שהזכרון שלי נהיה דפוק יותר ויותר מיום ליום (זה יגיע גם אליך, הגיל לא פוסח על אף אדם חי) ולא זכור לי מה מתרחש שם אם לא הגעת לסיום בזמן - בכל המשחקים שלי שקרו לאחר שסיימתי בהצלחה את המשחק לראשונה, מן הסתם, עמדתי במכסת הזמן, אבל אני מניח (לא זוכר - אלא משער, אם כי יש משהו מעורפל שם בתת-מודע) שבהתחלה גם לי קרה שלא הצלחתי להספיק ונתקלתי בשואה. אני חושב שמה שקרה זה שפשוט ויתרתי והתחלתי משחק חדש כי אני לא זוכר את האקט עצמו ולדעתי הייתי צריך לזכור אפילו אם במעורפל מאד.
Radioactive Grandpa כתב:ואז פצחתי ב-Speed-run מטורף לסיום המשחק, מה באמת צריך לעשות די ידעתי, אז התחלתי לרכוב על ה-QuasiSpace כמו מטורף במרוץ דחוק נגד השעון. הגעתי ל-Sa-Matra כשאני חמוש בצי מלא של חלליות Avatar, ושתי חלליות Jugger של ה-Utwig - פשוט כי אלו הגזעים היחידים שנשארו בחיים (לא יודע אם ה-Syreen שרדו את המתקפה בזכות המגן שלהם כמו ה-Chmmr ואם החלליות שלהם שוות משהו בכלל לקרב הזה, אבל לא הספקתי לגייס אותם בזמן, למצוא הוכחה למעורבות ה-Mycons).
ככה גמרתי את המשחק...


עכשיו, אני בטוח שיש כשליש עלילה (לא יותר, לדעתי), שלא הגעתי אליה בגלל סדר עדיפויות לקוי (שלטענתי לא היתה לי דרך להבין את זה לפני שהיה ממש מאוחר מדי). הבעיה היא שאני חושש שהזמן שיקח לי לשחק בזה שוב כדי להבין את כל מה שאני יודע שפספסתי - יהיה רב ויקר מדי.
- את ה-Traddash לא הספקתי להכיר בכלל (חוץ ממה ששמעתי עליהם). שלחתי את ה-Ilwrath למלחמת חרמה איתם עוד לפני שיצרתי איתם קשר..
וואו, כל כך חבל! ה-Traddash הם אחד הגזעים המצחיקים ביותר במשחק, כמעט כמו ה-Spathi! ואני לא יודע אם ההערכה שלך נכונה לגבי חלק העלילה שפיספסת כי אני לא יודע בדיוק מה עשית, אבל זו לא דרך לסיים את SC2... פשוט חבל... הנה מה שאני ממליץ: תנוח, תאגור כח, תשחק במשחק אחרים ותשתדל לא לקרוא ספויילרים על המשחק, מתישהו, כשתרגיש בנוח, עשה נסיון נוסף - כפי שאמרתי קודם, כדי להעריך את המשחק באמת אתה חייב לסיים אותו יותר מפעם אחת. שאל כל אוהד מושבע וכולם יאמרו לך את אותו הדבר.
Radioactive Grandpa כתב:כך למשל יודעים מה קורה כשה-Pkunk מנסים לבצע איחוד מרגש עם ה-Yehat...
Radioactive Grandpa כתב:עד שפייסתי את מפקדי הטייסות של ה-Yehat, הם כבר נכחדו, וגם ה-Pkunk, כך שאני לא יודע אם איחוד מרגש באמת היה יכול לקרות או לא.
המממ... שתי ההצהרות הללו סותרות...
Radioactive Grandpa כתב:- כאמור, את ה-Syreen לא הספקתי לגייס.
הא! מה? עךלגכ!! דדלרלרע ואיכהבלךר! (נסיון עלוב לחקות את אי הקופים)
עכשיו ברצינות - אתה חייב לנסות שוב, אם לא ראית את כל מה שיש לטלנה (כפרה עליה) להציע לך - לא באמת שיחקת במשחק.
Radioactive Grandpa כתב:חוץ מאלו, יש לי כמה שאלות מהותיות יותר שאני לא בטוח שאמצא להן תשובה גם בכמה משחקים חוזרים
לא ממנהגי לתת ספויילרים, אבל מכיוון שאתה מבקש ומכיוון שאתה צודק ובאמת לרוב השאלות לא ניתנת תשובה במשחק:
Radioactive Grandpa כתב:- ה-Precursors נשמעו כמו הסיפור הכי חשוב, מיסתורי וגדול במשחק, והוא נשאר סתום לחלוטין. גם עולמות ה-Rainbow נשמעו כאילו יש סיפור מאד משמעותי מאחוריהם וגם הם נשארו משהו סתום בלי שום נימוק עלילתי.
אמת. כך זה אמור להיות, למרות שאני מאמין שישנם חלקים בתצרף שלא קראת - הוא לעולם לא מורכב בשלמותו, אפילו לא קרוב לכך. זהו חלק מן המסתורין.
Radioactive Grandpa כתב:- יש לי הרגשה שיש הרבה דברים לא סגורים עם ה-Orz (המרחב המקביל שהם מדברים עליו, הייתי מצפה להגיע לשם ושזה יהיה משהו מקביל ל-QuasiSpace או אותו דבר), הסיפור המוזר עם ה-Androsynth שהיו אמורים להיות שם מטיל מורא והפך למושא לרחמים ומסתורין, שלא לדבר על ה-Taalo האגדיים והמרתקים שנשמע כאילו יש איזה סיכוי לראות אותם, שהם עדיין כאן.
שוב, הצדק עמך - הדברים אמורים להישאר "לא סגורים". אני יודע מקריאה נרחבת ברשת שפרד ופול תכננו הרבה דברים שבסופו של דבר לא הגיעו למשחק הסופי, יש אפילו דברים מסויימים שנשארו עדיין בקוד של המשחק, למרות שהוצאו מן העלילה - כמו פריטים מסויימים שלא קיימים במשחק אבל ניתן לראות אותם ע"י צפייה בקבצי המידע של המשחק עם עורך מתאים.
Radioactive Grandpa כתב:- מאד לא מובן לי עניין עם שלושה גזעים: Chenjesu, Mmrnmhrm ו-Androsynth. כל השלושה מופיעים באופן עצמאי כגזעים וחלליות ב-Super-Melee. קשה לדעת לגבי האחרון אם הוא מופיע במשחק בכלל, בהחלט עושה רושם שלא. לגבי השניים הראשונים, לפי העלילה, נראה שב-2154, הנקודה בה המשחק כבר מתחיל, שני הגזעים כבר מצויים תחת מעטה ה-Slave-Shield והחלו בתהליך מיזוג הגזע, כך שבעצם מעולם לא היו שני הגזעים האלו בפועל במשחק, עם חלליות הקרב שלהם. זה באמת נכון? שלוש חלליות הקרב של הגזעים האלו לא קיימות בכלל במשחק האמיתי, ולמרות זאת הן מופיעות ב-Super-Melee?
שאלה מצויינת, אבל כדי להבין את התשובה עליה אנו צריכים לערוך טיול קטן להיסטוריה של יוצרי המשחק - פרד ופול:
פול רייק השלישי התחיל את דרכו לכיוון SC ממשחק בשם ארקון (Archon) שהוא עיצב(לא לבד) ב1983, במשחק הזה אתה משחק דמויות על לוח שחמט ונלחם בדמויות אחרות בזמן אמת, לכל דמות יכולות מיוחדות משלה. משחק ההמשך, ArchonII שיצא שנה אח"כ וגם הוא עוצב ע"י פול היה בדיוק על אותו עקרון.

הרבה יותר מאוחר הוא החליט ליצור משחק דומה רק שמתרחש בחלל. אאל"ט, את פרד פורד הוא פגש עוד לפני המשחק הזה, לא זוכר בדיוק איך. למשחק שיצא ב1990 הוא קרא Star Control. אתה שם לב לקטע המודגש? השם SC מכיל בתוכו את השם "ארקון" - זה לא צירןף מקרים, זה מכוון.

SC הראשון הוא משחק שמכיל בעיקר את מה שאתה מכיר בתור "Super Melee". ה"משחק המלא" שלו הוא כמה תרחישים שמאפשרים לך להילחם בMELEE עם קצת יותר עניין ולמצוא שיפורים לחלליות שלך. כל תרחיש כזה לוקח כמה דקות לסיום.

נדמה לי ששניהם (פול ופרד) עבדו על הרימייק לארקון - הלא הוא Archon Ultra עוד לפני שסיימו את SC2 אבל אני לא סגור על זה בכלל.
בכל מקרה, עכשיו אני מגיע לעיקר התשובה: SC2 התחיל כSC1 משופר - כלומר רק בSUPER MELEE כמו שאר המשחקים של הצמד בת'מה הזו (וכמו המשחק האחרון שלהם בת'מה הזו: The Unholy War לפלייסטיישן) ובשלב מסויים, הם רצו עוד, רצו לחדש, רצו לשנות וכך נולד המשחק המלא של SC2.
בקובץ הREADME של הגרסה הראשונה של SC2 אקולייד כתבו שפרד ופול ברחו לאלסקה ונעלמו למשך חצי שנה בה הם לא קיבלו תשלום, עבדו ללא הפסקה על העלילה והכפילו את גודל המשחק (מ4.5 מגה ל-9). אני, אגב, האמנתי לזה בתמימותי, אבל לא מזמן, בשנות ה2000 יצא לקהילה לערוך ראיון איתם והם הפריכו את החלק הכי מצחיק באגדה - כלומר, הם לא ברחו לאלסקה. שאר הסיפור, לעומת זאת (הזמן שבו הם עבדו והתשלום שהם לא קיבלו), נכון.
לסיכום: המשחק המלא התפתח מהMELEE ולא להיפך. אני מקווה שעכשיו העניין קצת יותר ברור.
Radioactive Grandpa כתב:- עוד עניין מהותי בנוגע לסיום המשחק. הנה סיימתי את המשחק למרות הכל. כל השגיאות הרבות שעשיתי בהתחלה. העובדה שהגעתי לקרב הסיום ללא בעלי ברית משמעותיים בכלל מלבד ה-Chmmr. חשבתי על זה, שמה בכלל הטעם? החלליות שלהם חזקות יותר מכל חללית אחרת (אפשר שלמטרות מסוימות או אפילו לקרב מול ה-Sa-Matra צריך חלליות אחרות, אבל עובדה שאני הצלחתי להסתדר רק עם ה-Avatar כדי להביס אותה), וברגע שהם משוחררים גם ניתנים לך משאבים בלתי מוגבלים ואתה יכול לרכוש כל דבר, חלליות, דלק ואנשי צוות, ללא שום הגבלה. אז למה לטרוח כל-כך הרבה בפיתוח קשרי ברית? באיסוף משאבים? כל מה שצריך לעשות הוא לשאוף לעשות את כל הדברים הנחוצים כדי לגייס את ה-Chmmr ראשונים, ואז המשחק הוא קלי-קלות. לא? נשמע לי תמוה.
ובכן... כפי שאמרת, אתה עשית Speed-Run. הרי אפשר לסיים כל משחק בזמן הרבה יותר קצר מזה שבו תהנה בו מהמשחק (כפי שתראה בקישור) ...
וכן, יש חלליות יותר טובות מהצ'מר ללוחמה ב-Sa-Matra. אם אתה ממש רוצה לדעת:
הצג/הסתר תוכן
Radioactive Grandpa כתב:אפרופו לסיים משחק בלי להיחשף לרב האספקטים החשובים שלו - גם באופן שאני סיימתי את המשחק, ממש לא הגעתי לרמת שליטה קרבית מניחה את הדעת באחת מספינות הקרב חוץ מה-Precursor's. גם מוזר לי. חוץ מה-Sa-Matra שכמובן חייבים להיעזר קצת בחלליות נוספות מולה, ממש לא נדרשה שום מיומנות קרב בשום ספינה זרה.
אמרתי את זה בחידה של BP על דיון ואני אומר זאת שוב - עבור המשחק המלא, לא הMELEE, הקרבות לא משמעותיים.

Re: על Star Control 2

נשלח: ש' אוגוסט 14, 2010 2:20 pm
על ידי Og
*החידה של עידן על דיון (וזה שאף אחד לא תיקן אותי אומר שכנראה אף אחד לא קרא את ההודעה P: )

יש משהו שלא כ"כ הבנתי, R.G, אז אני אשאל שאלה: את ה Sun Device השגת לפני או אחרי הבליץ קריג של הקוהר-אה ?

Re: על Star Control 2

נשלח: ש' אוגוסט 14, 2010 5:15 pm
על ידי עידן
לא כדאי לשים בתגית ספויילר את ההערה על החידה? בכל זאת זה הפיתרון, אבל מה שבא לך

Re: על Star Control 2

נשלח: ש' אוגוסט 14, 2010 5:20 pm
על ידי Og
אתה רציני? נו, טוב... אבל רגע, אם אני אשים את זה בתגית ספיילר יחשבו שזה ספויילר לSC2 ומי שמכיר את המשחק יקרא...

Re: על Star Control 2

נשלח: ש' אוגוסט 14, 2010 5:31 pm
על ידי Radioactive Grandpa
Og כתב:..... אף משחק לא מושלם ואין ספק שזה חסרון, אבל לשפוט משחק של פעם בסטנדרטים של היום - קצת מחמיר לדעתי.
(ולצערי אני לא זוכר את האמירה של הייס שעליה אתה מדבר, מה שכן זכור לי זו אמירה דומה שקשורה בDruuge)
לא בדיוק - זה לשפוט משחק של פעם בסטנדרטים של משחק מופת.
Starbase Commander כתב:
As long as you don't lose too many crew members to combat or planet exploration
the RU cost will remain static; but we have only so many warm bodies on this starbase
and if your needs for crew grow beyond a certain point
the cost could increase dramatically.
- ממש בהסברים הנוספים הראשונים שאפשר לקבל ממנו כשמתחברים לבסיס. איזה פחד...
Og כתב:קול? שו קול? אההה... לא שיחקת בSC2, אלא בUQM, עם חבילת הVOICE. ישנם הבדלים מהגרסה המקורית (PC=מקורית, 3DO="משופרת"), לצערי אני לא מכיר את כולם, אבל אני מעדיף לשחק בגרסת הPC בדוסבוקס, רק עבור הנוסטלגיה האישית שלי. אני לא יכול להאשים אותך על זה שלא רצית לקרוא כמות כזו עצומה של טקסט, לעומת זאת.
התחלתי ב-SC2, המשכתי ב-UQM. אני בהחלט לא מתחרט, הדיבוב מעולה, האפשרות לחזור אחורה וקדימה במשפטים מאד שימושית... ואני קורא וגם מאזין, ובדרך כלל לפחות פעמיים. רק כך אני מצליח לקלוט ולעכל את הג'יבריש הזה.
(ואם לא שמעת את השם Mmrnmhrm נהגה על ידי המקור - לדעתי אתה זה שצריך לעשות השלמות! :))
מה שביטלתי באפשרויות ה-3DO הוא דווקא מערכת הזום החדשנית בקרבות, שאמנם נאה מאד, אבל הבנתי שהרבה יותר קל לאמוד מרחק נכון לירי שלך כשהמסך קופץ... מה שלא הצלחתי לבטל הוא אפקט ההתמזגות הזה במעברונים בין רמות התקריב השונות בניווט בתוך מערכות הכוכבים. זה ממש מעצבן והורס את הרצף.
Og כתב:גם אני. אני לא מחשיב את זה כרימוי.
אז באוף-טופיק קטנטן, ראיתי בקישור שלך Speedrun מעורר השתאות ל-Diablo (שגם שם הפכתי את שיטת FTS לאומנות אחרי שסיימתי אותו פעם אחת באופן נקי) ושם ראיתי את שיטת שכפול החפצים המזעזעת... גם את זה וכל מה שאפשר לעשות עם זה (והאפשרויות אדירות) אתה חושב שהשימוש הוא לא רימוי?
Og כתב:אני חייב לציין שהזכרון שלי נהיה דפוק יותר ויותר מיום ליום .....
ממש הסוף, או שהשואה מתחילה? יש לך בערך שנה, אני חושב, עד שה-Kohr-Ah משמידים את אחרוני היצורים. ממש הסוף הוא משהו די סמתי, מסך שמציין שמאוחר מדי או משהו כזה, ויש מעבר לתפריט הראשי כסוג של Game Over, כמו במקרה שאתה נכנע ומוסר את עצמך ל-Kzer-Za בהתקלות איתם.
Og כתב:
Radioactive Grandpa כתב:כך למשל יודעים מה קורה כשה-Pkunk מנסים לבצע איחוד מרגש עם ה-Yehat...
Radioactive Grandpa כתב:עד שפייסתי את מפקדי הטייסות של ה-Yehat, הם כבר נכחדו, וגם ה-Pkunk, כך שאני לא יודע אם איחוד מרגש באמת היה יכול לקרות או לא.
המממ... שתי ההצהרות הללו סותרות...
ההצהרה הראשונה מתכוונת לאיחוד עוד לפני שמפייסים את מפקדי הטייסות של ה-Yehat. יש הגיון לחשוב שאם גייסתי את ה-Yehat וניתקתי את החיבור שלהם עם ה-Ur-Quan, "הגרעין הרע", יוכל להתרחש מפגש שלא יסתיים ב..."ספיגה" של ה-Pkunk. אבל אני מניח על פי התגובה שלך שלא...
Og כתב:הא! מה? עךלגכ!! דדלרלרע ואיכהבלךר! (נסיון עלוב לחקות את אי הקופים)
עכשיו ברצינות - אתה חייב לנסות שוב, אם לא ראית את כל מה שיש לטלנה (כפרה עליה) להציע לך - לא באמת שיחקת במשחק.
הממ, יש בזה משהו... (ואני לא מצליח להיזכר מאיפה זה שם, למרות שזה מוכר לי.)
Og כתב:יש משהו שלא כ"כ הבנתי, R.G, אז אני אשאל שאלה: את ה Sun Device השגת לפני או אחרי הבליץ קריג של הקוהר-אה ?
תוך כדי, אני חושב. לפני זה לא זכור לי שהצלחתי לחדור את ה-Mycons. והוא כשלעצמו לא עזר לי כהוכחה עבור טלנה (כפרה עליה).
Og כתב:לסיכום: המשחק המלא התפתח מהMELEE ולא להיפך. אני מקווה שעכשיו העניין קצת יותר ברור.
כן, חשדתי במשהו כזה. זה פשוט עדיין מוזר מאד. במיוחד העניין עם ה-Androsynth - אם כבר בנו להם סיפור רקע מעניין וסבוך כזה, שרובו נשאר פתוח וסתום במשחק, אז למה מראש להחליט על כזה ולהשאיר אותם בחוץ? זה לא סוגר מעגלים עם סיפורים אחרים בעלילה.
Og כתב:אמרתי את זה בחידה של BP על דיון ואני אומר זאת שוב - עבור המשחק המלא, לא הMELEE, הקרבות לא משמעותיים.
לא זכרתי שאמרת את זה. זה באמת נכון. (למרות שבדרך כלל אתה מצפה שה-Campaign יהיה מסלול ההכשרה הטוב ביותר למשחקיות הלוחמה. ככה זה במשחקים רבים.)
Og כתב:ובכן... כפי שאמרת, אתה עשית Speed-Run.
היי! היי! הלו!! התחלתי את זה רק אחרי שהגזעים החלו להיכלות בזה אחר זה, לא עשיתי שום Speed-run, חקרתי כל כיוון שיש לו בסיס לפני שהגעתי לבין המצרים על לא עוול בכפי... היו לי קשר ונגיעה עם כל גזע במשחק כמעט, הם פשוט נכחדו עד שהגעתי ל-Sa-Matra, ונראה שזה לא עצר אותי.