דף 1 מתוך 1
המרה המונית של משחקי מחשב למחשבים אחרים ולקונסולות המשחקים.
נשלח: ו' אפריל 02, 2010 10:31 pm
על ידי דור123
בשנים האחרונות התברר לי שלא רק משחקי מכונות ארקיד פופולריים מומרים לכמויות גדולות של מחשבים וקונסולות משחקים. גם משחקי PC ואמיגה פופולריים עוברים תהליך זה.
במשחקי הארקיד הפופולריים ההמרה לכל מחשב או פלטפורמת משחק ביתית היתה כדי שניתן יהיה לשחק בהם גם בבית בלי לצאת לאזורי בילוי ולשלם כסף לכל משחק.
במשחקי המחשב הישנים הפופולריים משנות ה - 90, המשחקים נוצרו במקור עבור פלטפומה ביתית (לרוב PC ואמיגה). אז למה גם הם הומרו לעיתים קרובות לכל כך הרבה מחשבים אחרים וקונסולות משחקי וידאו (דום למשל הומר מהפיסי (דוס) לאמיגה, מקינטוש, מאסטר סיסטם, מגה דרייב, סופר נינטנדו, נינטנדו 64, פלייסטישן, אטארי יגואר, סאטורן וכו')? אין בזה צורך. אם כן למה המשחקים של סופר מריו וזלדה ל - NES ולסופר נינטנדו או משחקי סוניק למגה דרייב לא הומרו כך (למשל ל - PC)?
Re: המרה המונית של משחקי מחשב למחשבים אחרים ולקונסולות המשחק
נשלח: ש' אפריל 03, 2010 8:59 pm
על ידי Octarine
יש תשובה מאוד פשוטה לזה: כסף.
אם החברה שפיתחה את המשחק הייתה "עצמאית" היא שאפה שכמה שיותר אנשים ישלמו לה. לכן הדבר ההגיוני הוא לפתח במקביל לכמה שיותר פלטפורמות. וכמובן שבדרך צריך להתפשר, כי לא כל יכולות החומרה זהות, ואז מקבלים פורטים גרועים, למשל Thief: Deadly Shadows שפותח במקביל גם ל-PC וגם ל-Xbox והיה נפילה. זו רק דוגמה אחת שמציקה לי אישית, יש עוד המון.
מצד שני, אם לחברה המפתחת יש קונסולה (כלומר נינטנדו/סגה) היא רוצה כוח משיכה לקונסולה שלה, וזה אומר משחקים בלעדיים. זה מסביר למה אין מריו או סוניק למחשב - רוצה מריו? שלם עוד XX$ על SNES.
כן, החיים קשים, אבל ככה זה קפיטליזם.
למיטיבי לכת, הנה פוסט מעניין על הנושא:
http://trident.at.corky.net/2010/%D7%91 ... %95%D7%AA/" target="_blank
Re: המרה המונית של משחקי מחשב למחשבים אחרים ולקונסולות המשחק
נשלח: א' אפריל 04, 2010 10:06 am
על ידי דור123
Octarine כתב:אם החברה שפיתחה את המשחק הייתה "עצמאית" היא שאפה שכמה שיותר אנשים ישלמו לה. לכן הדבר ההגיוני הוא לפתח במקביל לכמה שיותר פלטפורמות. וכמובן שבדרך צריך להתפשר, כי לא כל יכולות החומרה זהות, ואז מקבלים פורטים גרועים, למשל Thief: Deadly Shadows שפותח במקביל גם ל-PC וגם ל-Xbox והיה נפילה. זו רק דוגמה אחת שמציקה לי אישית, יש עוד המון.
לגבי הפיתוח במקביל: לא, המחשקים המדוברים שהומרו מה - PC והאמיגה להרבה פלטפורמות (כמו דום) לא יצאו בו בזמן לכל הפלטפורמות האלה, אלא בהדרגה אך כמובן תוך זמן לא רב. והפורטים לא נוצרו ע"י אותן חברות שפיתחו את המשחקים לפלטפורמה המקורית (כמו בארקיד).
דום לצורך הדוגמה נוצר במקור עבור הדוס ל - PC ול - ID Software אין שום התמחות ביצירת פורטים של משחקיה ומשחקים בכלל לפלטפורמות של משחקי וידאו או מחשבים אחרים חוץ מה - PC, כך שכל פורט של דום לפלטפורמה אחרת נוצר ע"י חברה אחרת (צד שלישי) שמתמחה בהמרת המשחק לפלטפורמה הספיציפית (לפעמים הפורט נוצר ע"י החברות שמייצרות את הקונסולות שלהן שאליהן הפורט נוצר כמו במקרה של נינטנדו וסגה [יש מצב שהפורט של דום לנינטנדו 64 נוצר ע"י חברת נינטנדו עצמה, ומכאן גם שמו: דום 64]).
עדכון: התברר לי בויקיפדיה האנגלית שהמשחק נמלולים הוא אחד ממשחקי המחשב שהומרו לפלטפורמות אחרות בצורות שלא נראו כמותן כמו באף משחק אחר. לא רק שנמלולים הומר לפלטפורמות לא תואמות כגון הגימבוי המקורי (שהציג רק 16 גווני אפור בלבד), או לחולפין לפלטפורמות שאינן מיועדות למשחקים (כגון מחשבוני HP ו - Texas Instruments), או לפלטפורמות מיושנות לאותה תקופה או אף כאלה שייצורן פסק (כגון NES, קומודור 64, ספקטרום, אפל 2 וכ"ו). נמלולים הוא משחק המחשב והוידאו הביתי היחידי בעולם (משחק אמיגה) שנעשה ניסיון להמיר אותו
לארקייד(!) (כן, דאטא איסט ניסתה ליצור מכונת ארקיד מתופעלת במטבעות של המחשק נמלולים
אחרי שהוא יצא במקור לאמיגה כפלטפורמה המקורית שלו. כצפוי המהלך נכשל כיוון שצעד חריג ברמה כזאת עוד לא נצפה מעולם בעולם משחקי המחשב והוידאו [מדובר בפעולה הפוכה מהמקובל בהמרת משחקי ארקייד]).
Re: המרה המונית של משחקי מחשב למחשבים אחרים ולקונסולות המשחק
נשלח: ד' אפריל 07, 2010 3:31 am
על ידי Radioactive Grandpa
נראה שאתה משיב לעצמך תוך כדי התעמקות בתשובה (אם יש כאן בכלל שאלה. אם אתה סתם מתפלפל כדי להעשיר אותנו בידע שאספת בינתיים אז זה כמובן נחמד).
ההתפרסות לפלטפורמות שונות, בין אם במקביל או בשלבים, עדיין משרתת אינטרסים כלכליים מובהקים למדי, וודאי שאינה עוצרת בהענקת חוויית המשחק הטובה ביותר שיכול לספק המוצר.
כל מקרה לגופו. בבלעדיות למשל, יכול להיות שהחברה העומדת מאחורי המשחק היא בעלת אינטרסים משותפים עם החברה האחראית לפלטפורמה המשומשת (אותה אחת, משתפת עימה פעולה, וכו'), או שעורכת חשבון שפיתוח לפלטפורמה מסוימת עשוי להיות הרווחי ביותר ואין לה עניין או יכולת להתרחב לאזורים נוספים. בהפצה בכמה פלטפורמות גם כן האינטרס מובהק: הגברת הפרסום-החשיפה-התודעה ומכך הרווחיות ישירות או בעקיפין. בהחלט לא מפתיע שעושה זאת לעיתים חברה חיצונית (ככל גוף מקצועי נשכר) ואם זו החברה האחראית על הפלטפורמה הנוספת אז ודאי שאין צורך לתהות על האינטרס המשותף.
אפשר באמת לדון על המאפיינים של הפלטפורמות השונות, אילו סוגים של משחקים הולמים אותם ומכך להבין למה זה כה ברור שמשחק כמו נמלולים יכשל במסגרת של ארקייד מסחרי.