על Heroes of Might & Magic בכלל ועל המשחק השישי בסדרה בפרט

אם חיפשתם במה לשתף את הקהילה בנושאים שלאו דווקא קשורים באופן ישיר למשחקים ישנים או ל"מסע אל העבר", זהו הפורום בשבילכם!

מנהלים: Gordi, Radioactive Grandpa, Octarine, Og, אופיר

סמל אישי של משתמש
Azurerider
משתמש רשום
משתמש רשום
הודעות: 836
הצטרף: ג' יולי 22, 2003 9:29 am

Re: על Heroes of Might & Magic בכלל ועל המשחק השישי בסדרה בפ

שליחה על ידי Azurerider »

Og כתב: בH3 הייתי דואג לפתח את הגיבור שלי כך שיהיו לו כל ארבעת סוגי המיומנויות בקסם על EXPERT וברוב המוחלט של המקרים הייתי מצליח. בשזה הושג, הרגשתי בלתי מנוצח וזה פשוט היה כיף, הרגשה כזו של עוצמה. בMMH6 ההרגשה הזו נלקחה ממני.
אני שותף להרגשה הזו. תחושת האומניפוטנטיות משכרת. אבל בדרך כלל הייתי מוותר עליה. אני מעדיף, בדרך כלל, להשתמש בגיבור "כוח" וללמד אותו את אסכולות הקסם (יעיל מכיוון שלקראת סוף המשחק, הרבה פעמים, מיומנויות ההתקפה וההגנה חשובות יותר מה-spell power), מה שיוצר בעיות אצל חלק מהגיבורים. Ranger, למשל, לא יכול ללמוד fire magic. ומכיוון שה-rampart היא הטירה המועדפת עלי (מלבד ה-conflux, שלדעתי היא הטירה החזקה ביותר אבל דורשת כמות עצומה של משאבים), הרי שאני לא יכול, בדרך כלל, ללמד את הגיבור הראשי שלי (בדרך כלל יש לי אחד. לפעמים שניים) את כל אסכולות הקסם. חוץ מזה, מאחר ואני משתמש בגיבור "כוח", מיומנויות כמו offence מקבלות פתאום מקום של כבוד. כשיש רק שמונה מקומות למיומנויות, גיבור שלמד את כל אסכולות הקסם נשאר עם שלושה מקומות ריקים בלבד. פתאום נהיה מאוד צפוף. תוסיף לזה את diplomacy - מיומנות ארורה ב-homm2, שהפכה להיות אחת המשמעותיות ביותר ב-homm3, ואחת הסיבות שאני אוהב את הrampart (לגיבורים שלהם יש סיכוי גבוה מאוד ללמוד אותה) - ואת logistics (מיומנות שאצל ה-rampart, שוב, הופכת להיות משמעותית מאוד. אם כי לא בגלל הגיבורים אלא בגלל צבא ה-rampart, המהיר מאוד, ומכאן שאפשר להשתמש גם בגיבור אחר), ונשארת עם מקום אחד בלבד. הערך המוסף של כל אסכולות הקסם פשוט לא שווה, לשיטתי, ויתור על מיומנות נוספת. עכשיו רק נותר להחליט על איזו אחת (או שתיים) לוותר. אבל זה כבר נושא לדיון בפני עצמו.

ואלו, רבותי, היו 60 שניות של חפירה על אסטרטגיה ב-homm3.
סמל אישי של משתמש
Radioactive Grandpa
מנהל
מנהל
הודעות: 5893
הצטרף: ד' ספטמבר 01, 2004 4:08 am
איש קשר:

Re: על Heroes of Might & Magic בכלל ועל המשחק השישי בסדרה בפ

שליחה על ידי Radioactive Grandpa »

Azurerider כתב:ואלו, רבותי, היו 60 שניות של חפירה על אסטרטגיה ב-homm3.
אם תמשיכו אני עוד עשוי למצוא את עצמי משחק בזה...
סמל אישי של משתמש
עידן
מנהל
מנהל
הודעות: 6871
הצטרף: ש' ספטמבר 28, 2002 6:23 pm
איש קשר:

Re: על Heroes of Might & Magic בכלל ועל המשחק השישי בסדרה בפ

שליחה על ידי עידן »

Radioactive Grandpa כתב:
Azurerider כתב:ואלו, רבותי, היו 60 שניות של חפירה על אסטרטגיה ב-homm3.
אם תמשיכו אני עוד עשוי למצוא את עצמי משחק בזה...
תשחק. משחק מצוין. אני עדיין בדיעה שצריך לדעת גם מתי להתקדם הלאה עם הזמנים, מה שכן.
Og
מנהל
מנהל
הודעות: 12293
הצטרף: ו' מאי 28, 2004 10:34 am
מיקום: Delta Lyncis

Re: על Heroes of Might & Magic בכלל ועל המשחק השישי בסדרה בפ

שליחה על ידי Og »

Azurerider כתב:תחושת האומניפוטנטיות משכרת.
למי אתה קורא אימפוטנט? :evil:
Azurerider כתב:אני מעדיף, בדרך כלל, להשתמש בגיבור "כוח" וללמד אותו את אסכולות הקסם (יעיל מכיוון שלקראת סוף המשחק, הרבה פעמים, מיומנויות ההתקפה וההגנה חשובות יותר מה-spell power)
למרות שהייתי בוחר גיבור קסם לרוב (בהחלט לא תמיד), שיחקתי את המשחק בצורה כ"כ יסודית, עם כ"כ הרבה מיקרומנג'מנט שהיה לי התקפה והגנה בערימות. הרבה יותר ממה שהייתי צריך.
Azurerider כתב:ה-rampart היא הטירה המועדפת עלי
עלי TOWER (טיטאנים FTW!!) וכשהמשאבים מוגבלים CASTLE (רק ארכמלאכים בכל STACK ויש לך 7 החיאות ברמת EXPERT חינם. מה עוד אפשר לבקש?)
Azurerider כתב:לבד ה-conflux, שלדעתי היא הטירה החזקה ביותר אבל דורשת כמות עצומה של משאבים
יש CONFLUX בH3 המקורי? :scratch:
סמל אישי של משתמש
עידן
מנהל
מנהל
הודעות: 6871
הצטרף: ש' ספטמבר 28, 2002 6:23 pm
איש קשר:

Re: על Heroes of Might & Magic בכלל ועל המשחק השישי בסדרה בפ

שליחה על ידי עידן »

(אין Conflux ב-Heroes 3 המקורי, פשוט Azurerider עדיין לא הגיב אז אני עונה במקומו...)
Og
מנהל
מנהל
הודעות: 12293
הצטרף: ו' מאי 28, 2004 10:34 am
מיקום: Delta Lyncis

Re: על Heroes of Might & Magic בכלל ועל המשחק השישי בסדרה בפ

שליחה על ידי Og »

אם כבר הקפצת, רק רציתי להגיד שיצא לי לשחק קצת היום וסיימתי את השלב השני לפי הסדר (לא כולל הטוטוריאל) שהוא המשימה הראשונה בSANCUARY. בפעם הבאה שיצא לי לשחק (אני מקווה שמחר) אני אתחיל את המשימה הראשונה באינפרנו וזו תהיה הפעם הראשונה שאני משחק איתם וגם השלב הראשון שלא היה בבטא.

ועוד אגב, אם מישהו מעוניין בסדר השלבים הכרונולוגי:
http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/ ... 2571096459" target="_blank
סמל אישי של משתמש
עידן
מנהל
מנהל
הודעות: 6871
הצטרף: ש' ספטמבר 28, 2002 6:23 pm
איש קשר:

Re: על Heroes of Might & Magic בכלל ועל המשחק השישי בסדרה בפ

שליחה על ידי עידן »

העלילה כבר מרגישה לי כל כך חלשה שאני בספק שזה ישנה ליותר מידי אנשים. זה מעצבן לקפוץ ממשימה למשימה רק בשביל עלילה כה עלובה.

אני מתאפק לא לדלג על הדיאלוגים המזעזעים.
סמל אישי של משתמש
Azurerider
משתמש רשום
משתמש רשום
הודעות: 836
הצטרף: ג' יולי 22, 2003 9:29 am

Re: על Heroes of Might & Magic בכלל ועל המשחק השישי בסדרה בפ

שליחה על ידי Azurerider »

עידן כתב:(אין Conflux ב-Heroes 3 המקורי, פשוט Azurerider עדיין לא הגיב אז אני עונה במקומו...)
כן, טוב. היה לי שבוע עמוס.
אכן, ה-conflux הוצגו רק ב-Armageddon's blade. אבל למה זו בעיה? גם set items לא היו ב-Heroes 3 המקורי והוצגו רק ב Shadow of death (אם כי אפשר לזהות את הרעיון כבר ב-Heroes 2:POS).
באשר ל-spell power - אני לא כל כך מבין. אם יש לך עקב מיקרומנג'מנט יש לך התקפה והגנה בערימות, איך זה שיש לך בעיה של spell power? ואם אין לך בעיה של spell power וגם שם יש לך כמה עשרות נקודות, אז לא לוקח לך קצת יותר מדי זמן לסיים את המפה?
אני לגמרי מבין אותך בקשר לTOWER אבל כמו שציינת - תקציב. אתה נחנק בקלות. חוץ מזה, הטיטאנים מגיעים בדרגה 7. מה תעשה עד אז? החיילים של ה-TOWER די עלובים עד שמגיעים לנאגות. ומכיוון שבמפה רנדומלית (אלו המפות שאני משחק בדרך כלל) כמעט תמיד תופיע על שלג, אתה מקבל בעצם עוד משקולת לשאת. יכול להיות שאתה שחקן יותר טוב ממני, אבל אם אני נלחם מול 7 שחקנים מאוחדים ב-impossible, אני חושב שזה הוגן שלפחות לא יהיה לי קשיים נוספים בהתחלה. מה שכן, אני לא מבין למה אתה כל כך מתלהב מהארכימלאכים. הם יקרים יותר מהטיטאנים, ההחייאה שלהם די עלובה יחסית למה שגיבור יכול לעשות, והיא עוד במקום לשחק באותו תור!

הסיבה שאני אוהב את ה-CONFLUX וה-RAMPART היא שהחיילים בדרגות הנמוכות שלהם גם חזקים וגם מהירים (air elemental לא חזק במיוחד, נכון. אבל bless הופך אותו למכונת מלחמה. גמדים לא מהירים, נכון. אז זורקים אותם בטירה ומשתמשים באלפים ובקנטאורים. זה עוד יתרון של ה-rampart. הגמדים והדנדרואידים הם חיילי הגנה מעולים). נכון שככל שהמשחק מתקדם היצע החיילים הופך לפחות מרשים (אפילו עלוב למדי, אצל ה-conflux, והוא מתחרה בfortress על המקום האחרון לדעתי), אבל זה בדרך כלל לא כל כך משנה. ב-homm3 מהירות משפיעה גם על שדה הקרב וגם על המסך הראשי ואם שיחקת טוב, הספקת בינתיים להשיג הרבה יותר משאבים, חפצים וטירות מאשר היית משיג עם טירות אחרות, ואלה מאפשרים לך להשיג חיילים אחרים.
Og
מנהל
מנהל
הודעות: 12293
הצטרף: ו' מאי 28, 2004 10:34 am
מיקום: Delta Lyncis

Re: על Heroes of Might & Magic בכלל ועל המשחק השישי בסדרה בפ

שליחה על ידי Og »

יצא היום טלאי ל M&MH6, זו גרסה 1.2 אבל בתכלס', זה הטלאי הראשון כי שני ה"טלאים" שבאו לפניו בקושי עשו משהו.
עוד לא יצא לי לנסות אותו.
סמל אישי של משתמש
עידן
מנהל
מנהל
הודעות: 6871
הצטרף: ש' ספטמבר 28, 2002 6:23 pm
איש קשר:

Re: על Heroes of Might & Magic בכלל ועל המשחק השישי בסדרה בפ

שליחה על ידי עידן »

נראה שהטלאי כולל בעיקר שיפורים ל-AI. לא הבחנתי בשום דבר מיוחד מעבר לזה ב-Changelog.
כמה זה כבר קשה להוסיף את הסימון שיראה כמה ימים ייקח לגיבור שלך להגיע למקום מסויים...
Og
מנהל
מנהל
הודעות: 12293
הצטרף: ו' מאי 28, 2004 10:34 am
מיקום: Delta Lyncis

Re: על Heroes of Might & Magic בכלל ועל המשחק השישי בסדרה בפ

שליחה על ידי Og »

קשה מאד אם אתה חברה שלא רואה את המשתמשים שלה ממילימטר לאחר שכבר שילמו (AKA זוביסופט).
סמל אישי של משתמש
עידן
מנהל
מנהל
הודעות: 6871
הצטרף: ש' ספטמבר 28, 2002 6:23 pm
איש קשר:

Re: על Heroes of Might & Magic בכלל ועל המשחק השישי בסדרה בפ

שליחה על ידי עידן »

Og כתב:קשה מאד אם אתה חברה שלא רואה את המשתמשים שלה ממילימטר לאחר שכבר שילמו (AKA זוביסופט).
Probably. יש מספיק מפתחים שמעדכנים את המשחקים שלהם בתדירות גבוהה. גם מפתחי אינדי, אבל לא רק.
Og
מנהל
מנהל
הודעות: 12293
הצטרף: ו' מאי 28, 2004 10:34 am
מיקום: Delta Lyncis

Re: על Heroes of Might & Magic בכלל ועל המשחק השישי בסדרה בפ

שליחה על ידי Og »

יצא בתחילת החודש (נדמה לי) טלאי לגרסה 1.5 (ו-1.5.1 לתאימות עם השמירות מהגרסאות הקודמות), זו הגרסה הראשונה שבה הוסיפו את ה"אנימציות עיר". כפי שאמרתי, לא הבנתי מעולם על מה כל הHYPE, מה שכן הם עשו את זה בצורה הכי מטומטמת שיש... מעולם לא אהבתי את התלת מימד בסדרת HOMM (החל מהחמישי), אבל המקום היחיד שהוא דווקא היה מוצלח זה בערים.
אז מה עשו זובי/בלק הול? הוסיפו מסכי עיר בדו-מימד, ולא מרשימים במיוחד...

בכל מקרה, החלטתי לחזור למשחק לאחר שעזבתי אותו זמן לא רב לאחר ההודעה שמעל זו. עד כה, אני לא רואה ממש שינוי מורגש (מלבד הערים, כמובן).

ולמי שמעוניין, ניתן להוריד את כל הטלאים, כמו תמיד מהאתר של זוביסופט (לדוגמה זה). ואין צורך בפריצה, אפשר להפעיל את המשחק עם הפרמטר:

קוד: בחירת הכל

/offline
סמל אישי של משתמש
עידן
מנהל
מנהל
הודעות: 6871
הצטרף: ש' ספטמבר 28, 2002 6:23 pm
איש קשר:

Re: על Heroes of Might & Magic בכלל ועל המשחק השישי בסדרה בפ

שליחה על ידי עידן »

Heroes 6 הוא משחק בסדר גמור לדעתי. הפסקתי לשחק סתם כי נמאס לי, אבל זה קורה אצלי ברוב המשחקים...
Og
מנהל
מנהל
הודעות: 12293
הצטרף: ו' מאי 28, 2004 10:34 am
מיקום: Delta Lyncis

Re: על Heroes of Might & Magic בכלל ועל המשחק השישי בסדרה בפ

שליחה על ידי Og »

על חלק מהסיבות שאני חושב שזה המשחק הגרוע ביותר בסדרה בהפרש גדול כבר הרחבתי, אבל יש דברים שקשה מאד או בלתי אפשרי לעמוד על טיבם. כל מה שאני יודע זה שבזמן שאני משחק במשחק לא כיף לי ממש. גם בHOMM5 (וכל ערכות ההרחבה שלו - סיימתי את כולן) היה לי פחות כיף לשחק מהמשחקים הקודמים בסדרה, אבל הוא עדיין היה הרבה יותר כיף מ-6.
שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא