עידן כתב:בדקתי את המשחק במובי-גיימס, ומספיק התיאור הכללי שם של 1 ו-2 כדי להבין.
ואני חשבתי שזו השגיאה המכוונת שהכנסתי ברמז האחרון. (מזל שאחרון, נגמרו לי הרעיונות וחשבתי להתחיל לרמוז על הרמזים)
פרשנות:
-
סחור סחור נצעד במורד המסדרון, סופו לא מגיע ותחילתו לעד חוזרת.
בשלב 10 ב-Eye of the Beholder יש מסדרון מרוצף בנקודות שיגור המטרטרות את החבורה הלוך וחזור וגורמות לו להראות אין סופי.
-
מה הוא פשר הרוע השוכן עם המים בשם העיר.
זה צריך להיות הרמז שמגלה הכל: "רוע" משמעו אבחנה בין טוב לרע וזה קורה בעיקר במשחקי תפקידים. "מים בשם העיר" מפנה אותנו לעיר המפורסמת ביותר בעולם 'ממלכות נשכחות' (בו מתרחשים רוב משחקי התפקידים הממוחשבים), Waterdeep. "שוכן עם..." משמע: עמוק, ותחת Waterdeep בה מתרחש המשחק מנחה אותנו ישירות לפתרון.
-
רואה כל, גם שליחי ציבור במשימת תברואה לא ימלטו.
ואם הרמז הקודם לא הספיק: "רואה כל" בא ישירות מסרטון הפתיחה אותו אנו רואים מנקודת מבטו של הבוהה העוקב אחר אדוני העיר, השולחים (שליחי ציבור) את החבורה לחקור במערכת הביוב (משימת תברואה).
מוכר עוד יותר מ-Eye of the Beholder הוא המשכו The Legend of Darkmoon, אליו הרחבתי את החידה במחשבה שיזוהה בקלות רבה יותר. (עם רמזים מדוייקים יותר)
-
רוע לא נח והאיום גדול מתמיד, יש לשגר גיבורים לחקור אנשים מסבירי פנים.
פתיחת המשחק כפי שהיא: החבורה מזומנת בדחיפות ונשלחת ע"י שיגור (teleportation) אל המקדש בו פוגשים לראשונה את הכוהן והכוהנת החייכניים. ( ב-Moby Games יש תמונה שלהם)
-
היכן ששניים יצעדו זקופים צד לצד, אחד יצטופף לזחול על ברכיו.
"חידת גולום" כמו המשפט הראשון המתייחסת לשלב ענקי הכפור בו הם זוחלים במסדרונות והחבורה יכולה ללכת בסדר ההליכה הקבוע שלהם: זוגות אחד אחר השני.
-
במרתפים אפלים לא טווים קורי שינה, חזיונות הרס ומוות רודפים כל מנוחה.
בקומת מרתף אחת (או שתיים?) בה פוגשים עכבישי ענק החוסמים מעברים עם קוריהם, לא ניתן לנוח, בכל פעם שלוחצים Rest מופיעה תמונה של דרקון נושף אש המתחלפת בתמונת שלדים ובחזרה, וכתוב "you can not rest here, visions of death and destruction plague your sleep". (בערך)
-
גם עם סכנה מעבר לכל פינה, בלב החשכה קדושה תעניק חיים.
רמיזה אליה חזרתי עם המשפט האחרון, מתייחסת לאופי המשחק (להרוג מפלצות), מיקום הסיפור (מקדש אפל) והאנך מעניק החיים אליו ניתן להגיע בשיגור מקומת הכניסה.
-
אור הירח מאפיל על גורל אנשים טובים.
משפט הגילוי שצריך היה לסתום את הגולל על המסתורין: "ירח אפל" = Darkmoon, "גורל אנשים טובים" נשען על המשפט הראשון ורומז לרוע המיוצג בירח האפל.
-
הדרך בוגדנית ויש לשקול כל צעד ושעל, האבנים זוכרות כל דריכה והרצפה טומנת פח.
בקומת מרתף מגיעים לחדר שכולו אבנים נדרכות השולטות בפתיחת וסגירת בורות ברצפה.
-
סלע חתום טבוע סימנים יפתח שעריו למגע האבנים.
רמז המתאים לשני המשחקים שכן יובא מ-Eye of the Beholder אל Legend of Darkmoon, מתאר את שערי האבן שבנו הגמדים שהם קיר חתום עם סימנים חפצים על המשקוף, הנפתח למספר יעדים בהתאם לחפץ אבן בו משתמשים להפעילו.
-
הדרך תתגלה לקול תרועת רוחות השמיים.
בקומת הכניסה יש 4 קירות מעוטרים בתבליטים המייצגים את רוחות השמיים (צפון, דרום, מזרח, מערב) ונפתחים אל חדרים נוספים כאשר תוקעים בקרן של הרוח המתאימה.
-
במרתפים טחובים ורום מגדלים משוטטים חרקי גינה בממדי ביעותים.
הזכרתי עכבישי ענק מקודם, ובנוסף להם יש גם שלב עם נמלים ענקיות ואחד עם גמלי שלמה.
-
גולגולות נאנכות חזרה לחיים ועצמות יודעות רזי שערים.
רמיזה נוספת ובוטה במיוחד (שגיאה מכוונת) לאנך המחייה דמויות מתות ועצמות גיבורים שמוצאים בדרך, וגם ל'מפתח עצם' שמוצאים בקומות המרתף.
חשבתי שכולם שיחקו באלו...