Re: Gobliiins 4
נשלח: ו' אוקטובר 12, 2012 11:02 pm
ואללה, סיקור של ממש. סחתיין. ניסחת את זה כאילו זה מיועד החוצה. 
רציתי לרענן את זכרוני עם המשחק לפני שאגיב כדי שאדע על מה אני מדבר, אבל לא נראה שתהיה לי הזדמנות לכך בזמן הקרוב.
כפי שאפשר להבין מהניסוח שלי כאן, הרושם שלי היה שונה מאוד משלך.
בסוף שנות התשעים תעשיית המשחקים געשה סביב ההשתלטות של גראפיקת תלת המימד שנדחפה כמעט לכל חלקה טובה בצורה כזו או אחרת. כמובן, יצרני משחקים ניסו לשחק לעצמם בתלת-מימד כבר שנים, אבל בנקודה הזו נוצרה האווירה שאם אתה לא שם - אתה לא קיים. וכך זכינו לקבל כל מיני כותרי המשך כושלים ומביכים של משהו שנאנס בצורה ברוטלית להכיל מימד נוסף, ששום צד בעניין לא היה בשל מספיק כדי לקבל על עצמו את הנטל הזה. (Earthworm Jim 3, Prince of Persia 3, Mortal Kombat 4, to name a few...)
עבר עשור שבו תעשיית המשחקים ניסתה לעכל את מה שקורה, מבחינת עתיד הז'אנרים שאהבנו. חלקם חוסלו בזירת ה-AAA, פלטפורמרים למשל. חלקם למדו לעשות את זה נכון. חלקם הבשילו להבין שאפשר גם בלי תלת-מימד, וזה בסדר. זה בסדר. אנחנו אוהבים אתכם. לתחושתי התעשייה עדיין בתהליכי הבשלה, וסצינת האינדי היא בהחלט חלק מהמגמה, אבל בגדול נראה שכולם יודעים את מקומם, בהיבט של איך עושים משחק.
ואז מגיעה הבדיחה הזו, גובלינים 4. לא האמנתי למראה עיני. משחק שלא רק נראה כאילו הוא נוצר לפני עשור - הוא גם סובל מאותו תסביך זהות אווילי ומביך של לפני עשור. כאילו לא למדנו כלום.
מה, אתה רציני? זה הרי נראה זוועה. מה הסיכוי שהמשחקיות באמת תדרוש את ההקרבה הזו? אנחנו ב-2009, ריבונו של עולם. אף אחד לא הולך למחוא לך כפיים על זה שגם אתה יכול לעשות משחקים בתלת-מימד. [אמר R.G ברוחו אל היוצר]
הסגנון הקרטוּני וההומוריסטי של Pierre Gilhodes (המעצב של Coktel Vision), אולי מיותר לציין, עובד יופי בפיקסל-ארט, אבל לא בעולם השבלוני של קסם התות... הדמויות מגושמות, איטיות, חסרות אופי וחיים; הקולות, האנימציות, הכל מעוצב בצורה מאולצת להחריד כדי שזה יזכיר כמה שיותר את הגובלינים האהובים, עם אותם קולות חורקניים ב-2009. הכל כל-כך מגושם שלא יכולתי לשפוט את המשחק מעבר לקשיים האלו, ולהתייחס בצורה מבודדת לעלילה והמשחקיות. רק דבר אחד אני יכול להגיד: הן לא היו טובות מספיק בשביל למשוך את תשומת הלב שלי מכל מה שמסביב, ובטוח שלא מעניינות מספיק.
אני לא סיימתי אותו. לא זכור לי אם בשלב כלשהו התחלתי להכריח את עצמי להמשיך איתו, ובסופו של דבר לא הצלחתי להתמיד, או שסתם איבדתי עניין והיה לי קל לשכוח. אני מקווה שאני לא עושה עוול נוראי למשחק, אבל ברור שאני מדבר מנקודת מבט משוחדת לחלוטין. אולי כסתם משחק הוא חביב. אני כבר לא זוכר. אבל למה לעשות אותו גובלינים 4? למה לבזות את השם ואת עצמו דרך יצירת ציפיות שהוא לא יוכל לעמוד בהן? פשוט טעות. טעות על גבי טעות.
רציתי לרענן את זכרוני עם המשחק לפני שאגיב כדי שאדע על מה אני מדבר, אבל לא נראה שתהיה לי הזדמנות לכך בזמן הקרוב.
כפי שאפשר להבין מהניסוח שלי כאן, הרושם שלי היה שונה מאוד משלך.
בסוף שנות התשעים תעשיית המשחקים געשה סביב ההשתלטות של גראפיקת תלת המימד שנדחפה כמעט לכל חלקה טובה בצורה כזו או אחרת. כמובן, יצרני משחקים ניסו לשחק לעצמם בתלת-מימד כבר שנים, אבל בנקודה הזו נוצרה האווירה שאם אתה לא שם - אתה לא קיים. וכך זכינו לקבל כל מיני כותרי המשך כושלים ומביכים של משהו שנאנס בצורה ברוטלית להכיל מימד נוסף, ששום צד בעניין לא היה בשל מספיק כדי לקבל על עצמו את הנטל הזה. (Earthworm Jim 3, Prince of Persia 3, Mortal Kombat 4, to name a few...)
עבר עשור שבו תעשיית המשחקים ניסתה לעכל את מה שקורה, מבחינת עתיד הז'אנרים שאהבנו. חלקם חוסלו בזירת ה-AAA, פלטפורמרים למשל. חלקם למדו לעשות את זה נכון. חלקם הבשילו להבין שאפשר גם בלי תלת-מימד, וזה בסדר. זה בסדר. אנחנו אוהבים אתכם. לתחושתי התעשייה עדיין בתהליכי הבשלה, וסצינת האינדי היא בהחלט חלק מהמגמה, אבל בגדול נראה שכולם יודעים את מקומם, בהיבט של איך עושים משחק.
ואז מגיעה הבדיחה הזו, גובלינים 4. לא האמנתי למראה עיני. משחק שלא רק נראה כאילו הוא נוצר לפני עשור - הוא גם סובל מאותו תסביך זהות אווילי ומביך של לפני עשור. כאילו לא למדנו כלום.
מה, אתה רציני? זה הרי נראה זוועה. מה הסיכוי שהמשחקיות באמת תדרוש את ההקרבה הזו? אנחנו ב-2009, ריבונו של עולם. אף אחד לא הולך למחוא לך כפיים על זה שגם אתה יכול לעשות משחקים בתלת-מימד. [אמר R.G ברוחו אל היוצר]
הסגנון הקרטוּני וההומוריסטי של Pierre Gilhodes (המעצב של Coktel Vision), אולי מיותר לציין, עובד יופי בפיקסל-ארט, אבל לא בעולם השבלוני של קסם התות... הדמויות מגושמות, איטיות, חסרות אופי וחיים; הקולות, האנימציות, הכל מעוצב בצורה מאולצת להחריד כדי שזה יזכיר כמה שיותר את הגובלינים האהובים, עם אותם קולות חורקניים ב-2009. הכל כל-כך מגושם שלא יכולתי לשפוט את המשחק מעבר לקשיים האלו, ולהתייחס בצורה מבודדת לעלילה והמשחקיות. רק דבר אחד אני יכול להגיד: הן לא היו טובות מספיק בשביל למשוך את תשומת הלב שלי מכל מה שמסביב, ובטוח שלא מעניינות מספיק.
אני לא סיימתי אותו. לא זכור לי אם בשלב כלשהו התחלתי להכריח את עצמי להמשיך איתו, ובסופו של דבר לא הצלחתי להתמיד, או שסתם איבדתי עניין והיה לי קל לשכוח. אני מקווה שאני לא עושה עוול נוראי למשחק, אבל ברור שאני מדבר מנקודת מבט משוחדת לחלוטין. אולי כסתם משחק הוא חביב. אני כבר לא זוכר. אבל למה לעשות אותו גובלינים 4? למה לבזות את השם ואת עצמו דרך יצירת ציפיות שהוא לא יוכל לעמוד בהן? פשוט טעות. טעות על גבי טעות.




