דף 2 מתוך 2
Re: Wolfenstein 1D
נשלח: ש' מרץ 10, 2012 8:26 pm
על ידי עידן
Octarine כתב:*אהם*Systemshock*אהם*
נכון, צודק.
אם כי אאל"ט, Quake עדיין היה הראשון בו גם הדמויות היו תלת מימד של ממש(פוליגונים), ולא כך ב-System Shock. שוב, יש מצב שאני טועה.
Re: Wolfenstein 1D
נשלח: ש' מרץ 10, 2012 8:31 pm
על ידי Octarine
ב-Alone in the Dark שיצא ארבע שנים לפני Quake כבר היו דמויות מפוליגונים, וגם היה אפשר לקפוץ בו (רק במקומות מסוימים, ובכל זאת...).
בקיצור, נראה לי שהתלת מימד הוא לא כ'כ "חדש" כמו שנדמה לך.
Re: Wolfenstein 1D
נשלח: ש' מרץ 10, 2012 8:47 pm
על ידי עידן
Octarine כתב:ב-Alone in the Dark שיצא ארבע שנים לפני Quake כבר היו דמויות מפוליגונים, וגם היה אפשר לקפוץ בו (רק במקומות מסוימים, ובכל זאת...).
בקיצור, נראה לי שהתלת מימד הוא לא כ'כ "חדש" כמו שנדמה לך.
עכשיו אתה כבר עונה משהו לא קשור. אמרתי במפורש "ה-FPS הראשון".
Re: Wolfenstein 1D
נשלח: ש' מרץ 10, 2012 9:04 pm
על ידי Radioactive Grandpa
"תלת מימד אמיתי" הוא מונח מאוד שטחי בתחום. צריך לומר למה מתייחסים כשאומרים את זה (אפילו שרווח קונצנזוס שמתייחסים לדמויות פוליגונים כשאומרים את זה. אז מה).
היכולת לקפוץ היא לא באמת פרמטר. בדום, בשונה מ-Wolfenstein, יש הבדלי גובה ניכרים במבנה השטח. ו-System Shock לא שונה ממנו מבחינה טכנית, מלבד העובדה הלא מהותית שאפשר לקפוץ ולכוון את המבט גם בציר הגובה. גם ב-Heretic התכונות האלו כבר קיימות.
בכל אופן "תלת מימד" מתייחס בראשונה לפרספקטיבה התלת מימדית (נקודת המגוז היא עקרון מפתח) שבה יחד עם התנועה בא לידי ביטוי שינוי ויזואלי בשלושה צירים, וזה קיים כמובן גם ב-Wolfenstein.
Re: Wolfenstein 1D
נשלח: ש' מרץ 10, 2012 9:16 pm
על ידי עידן
Radioactive Grandpa כתב:"תלת מימד אמיתי" הוא מונח מאוד שטחי בתחום. צריך לומר למה מתייחסים כשאומרים את זה (אפילו שרווח קונצנזוס שמתייחסים לדמויות פוליגונים כשאומרים את זה. אז מה).
היכולת לקפוץ היא לא באמת פרמטר. בדום, בשונה מ-Wolfenstein, יש הבדלי גובה ניכרים במבנה השטח. ו-System Shock לא שונה ממנו מבחינה טכנית, מלבד העובדה הלא מהותית שאפשר לקפוץ ולכוון את המבט גם בציר הגובה. גם ב-Heretic התכונות האלו כבר קיימות.
בכל אופן "תלת מימד" מתייחס בראשונה לפרספקטיבה התלת מימדית (נקודת המגוז היא עקרון מפתח) שבה יחד עם התנועה בא לידי ביטוי שינוי ויזואלי בשלושה צירים, וזה קיים כמובן גם ב-Wolfenstein.
לא ממש מסכים איתך. אני חושב שאפשר להגדיר תלת מימד של ממש. Doom הוא דמוי תלת מימד בלבד. אצטט מתוך ויקיפדיה על המנוע של דום:
It is not a true "3D" engine, as it is not possible to look up and down properly, and two sectors cannot be placed above and under each other, but it is a fairly elegant system that allows pseudo-3D rendering.
Re: Wolfenstein 1D
נשלח: ש' מרץ 10, 2012 9:44 pm
על ידי Octarine
עידן כתב:עכשיו אתה כבר עונה משהו לא קשור. אמרתי במפורש "ה-FPS הראשון".
צודק, טעות שלי.
Re: Wolfenstein 1D
נשלח: ש' מרץ 10, 2012 9:45 pm
על ידי Radioactive Grandpa
אם הדבר היחיד שמגדיר תלת מימד במשחק הוא המבנה הטכני של המנוע שלו (בהתעלמות מחוויית המשחק), אז בסדר, אפשר לקבוע הגדרה פשוטה של "אמיתי".
אישית אני מעדיף ניסוחים מדויקים יותר (כלומר, לדבר על המנוע, ולא על "המשחק").