Wolfenstein 1D

אם חיפשתם במה לשתף את הקהילה בנושאים שלאו דווקא קשורים באופן ישיר למשחקים ישנים או ל"מסע אל העבר", זהו הפורום בשבילכם!

מנהלים: Gordi, Radioactive Grandpa, Octarine, Og, אופיר

סמל אישי של משתמש
עידן
מנהל
מנהל
הודעות: 6871
הצטרף: ש' ספטמבר 28, 2002 6:23 pm
איש קשר:

Re: Wolfenstein 1D

שליחה על ידי עידן »

Octarine כתב:*אהם*Systemshock*אהם*
נכון, צודק.

אם כי אאל"ט, Quake עדיין היה הראשון בו גם הדמויות היו תלת מימד של ממש(פוליגונים), ולא כך ב-System Shock. שוב, יש מצב שאני טועה.
סמל אישי של משתמש
Octarine
מנהל
מנהל
הודעות: 3894
הצטרף: ג' יולי 07, 2009 11:48 pm
מיקום: בין חושך לאור

Re: Wolfenstein 1D

שליחה על ידי Octarine »

ב-Alone in the Dark שיצא ארבע שנים לפני Quake כבר היו דמויות מפוליגונים, וגם היה אפשר לקפוץ בו (רק במקומות מסוימים, ובכל זאת...).
בקיצור, נראה לי שהתלת מימד הוא לא כ'כ "חדש" כמו שנדמה לך.
סמל אישי של משתמש
עידן
מנהל
מנהל
הודעות: 6871
הצטרף: ש' ספטמבר 28, 2002 6:23 pm
איש קשר:

Re: Wolfenstein 1D

שליחה על ידי עידן »

Octarine כתב:ב-Alone in the Dark שיצא ארבע שנים לפני Quake כבר היו דמויות מפוליגונים, וגם היה אפשר לקפוץ בו (רק במקומות מסוימים, ובכל זאת...).
בקיצור, נראה לי שהתלת מימד הוא לא כ'כ "חדש" כמו שנדמה לך.
עכשיו אתה כבר עונה משהו לא קשור. אמרתי במפורש "ה-FPS הראשון".
סמל אישי של משתמש
Radioactive Grandpa
מנהל
מנהל
הודעות: 5893
הצטרף: ד' ספטמבר 01, 2004 4:08 am
איש קשר:

Re: Wolfenstein 1D

שליחה על ידי Radioactive Grandpa »

"תלת מימד אמיתי" הוא מונח מאוד שטחי בתחום. צריך לומר למה מתייחסים כשאומרים את זה (אפילו שרווח קונצנזוס שמתייחסים לדמויות פוליגונים כשאומרים את זה. אז מה).
היכולת לקפוץ היא לא באמת פרמטר. בדום, בשונה מ-Wolfenstein, יש הבדלי גובה ניכרים במבנה השטח. ו-System Shock לא שונה ממנו מבחינה טכנית, מלבד העובדה הלא מהותית שאפשר לקפוץ ולכוון את המבט גם בציר הגובה. גם ב-Heretic התכונות האלו כבר קיימות.
בכל אופן "תלת מימד" מתייחס בראשונה לפרספקטיבה התלת מימדית (נקודת המגוז היא עקרון מפתח) שבה יחד עם התנועה בא לידי ביטוי שינוי ויזואלי בשלושה צירים, וזה קיים כמובן גם ב-Wolfenstein.
סמל אישי של משתמש
עידן
מנהל
מנהל
הודעות: 6871
הצטרף: ש' ספטמבר 28, 2002 6:23 pm
איש קשר:

Re: Wolfenstein 1D

שליחה על ידי עידן »

Radioactive Grandpa כתב:"תלת מימד אמיתי" הוא מונח מאוד שטחי בתחום. צריך לומר למה מתייחסים כשאומרים את זה (אפילו שרווח קונצנזוס שמתייחסים לדמויות פוליגונים כשאומרים את זה. אז מה).
היכולת לקפוץ היא לא באמת פרמטר. בדום, בשונה מ-Wolfenstein, יש הבדלי גובה ניכרים במבנה השטח. ו-System Shock לא שונה ממנו מבחינה טכנית, מלבד העובדה הלא מהותית שאפשר לקפוץ ולכוון את המבט גם בציר הגובה. גם ב-Heretic התכונות האלו כבר קיימות.
בכל אופן "תלת מימד" מתייחס בראשונה לפרספקטיבה התלת מימדית (נקודת המגוז היא עקרון מפתח) שבה יחד עם התנועה בא לידי ביטוי שינוי ויזואלי בשלושה צירים, וזה קיים כמובן גם ב-Wolfenstein.
לא ממש מסכים איתך. אני חושב שאפשר להגדיר תלת מימד של ממש. Doom הוא דמוי תלת מימד בלבד. אצטט מתוך ויקיפדיה על המנוע של דום:

It is not a true "3D" engine, as it is not possible to look up and down properly, and two sectors cannot be placed above and under each other, but it is a fairly elegant system that allows pseudo-3D rendering.
סמל אישי של משתמש
Octarine
מנהל
מנהל
הודעות: 3894
הצטרף: ג' יולי 07, 2009 11:48 pm
מיקום: בין חושך לאור

Re: Wolfenstein 1D

שליחה על ידי Octarine »

עידן כתב:עכשיו אתה כבר עונה משהו לא קשור. אמרתי במפורש "ה-FPS הראשון".
צודק, טעות שלי.
סמל אישי של משתמש
Radioactive Grandpa
מנהל
מנהל
הודעות: 5893
הצטרף: ד' ספטמבר 01, 2004 4:08 am
איש קשר:

Re: Wolfenstein 1D

שליחה על ידי Radioactive Grandpa »

אם הדבר היחיד שמגדיר תלת מימד במשחק הוא המבנה הטכני של המנוע שלו (בהתעלמות מחוויית המשחק), אז בסדר, אפשר לקבוע הגדרה פשוטה של "אמיתי".
אישית אני מעדיף ניסוחים מדויקים יותר (כלומר, לדבר על המנוע, ולא על "המשחק").
שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא