עריכת סאונד
מנהלים: Gordi, Radioactive Grandpa, Octarine, Og, אופיר
עריכת סאונד
אני מודע שזה לא בדיוק המקום לשאול בו, אבל אולי אני אוכל לקבל כאן תשובה למה שאני צריך (RG אני בונה בעיקר עליך :>).
יצרתי בעבר הרבה צלצולים לנייד שלי ע"י חיתוך קטעים משירים, ואולי הוספת fade in/out.
אני מתחיל למאוס ממאגר הצילצולים שיצרתי, אז אני מתכוון להתחיל לייצר נוספים, אבל הפעם אני רוצה להיות קצת יותר משוכלל.
מה שאני רוצה להשיג זה ריכוך/השתקה של התופים, כלי ההקשה וכו', כך שהמלודיה תישמע יותר טוב ונקי.
לדוגמה בשיר Black Magic Women של Carlos Santana אני רוצה להכין צילצול מהסולו הזה, אבל מהנסיון שלי אני די בטוח שהוא לא ישמע כל כך טוב ברמקול של הפלאפון בגלל כל צלילי הרקע החזקים.
דוגמה נוספת היא מנגינת הפתיחה של סיינפלד.
חיפשתי את כל הגרסאות שיכולתי למנגינה והורדתי רינגטונים מוכנים שלה, אבל תמיד הרעש של המצליתיים וכלים נוספים מאכירים על המלודיה של הבאס (שמנוגן ע"י קלידים למעשה, אבל לא משנה).
יצרתי בעבר הרבה צלצולים לנייד שלי ע"י חיתוך קטעים משירים, ואולי הוספת fade in/out.
אני מתחיל למאוס ממאגר הצילצולים שיצרתי, אז אני מתכוון להתחיל לייצר נוספים, אבל הפעם אני רוצה להיות קצת יותר משוכלל.
מה שאני רוצה להשיג זה ריכוך/השתקה של התופים, כלי ההקשה וכו', כך שהמלודיה תישמע יותר טוב ונקי.
לדוגמה בשיר Black Magic Women של Carlos Santana אני רוצה להכין צילצול מהסולו הזה, אבל מהנסיון שלי אני די בטוח שהוא לא ישמע כל כך טוב ברמקול של הפלאפון בגלל כל צלילי הרקע החזקים.
דוגמה נוספת היא מנגינת הפתיחה של סיינפלד.
חיפשתי את כל הגרסאות שיכולתי למנגינה והורדתי רינגטונים מוכנים שלה, אבל תמיד הרעש של המצליתיים וכלים נוספים מאכירים על המלודיה של הבאס (שמנוגן ע"י קלידים למעשה, אבל לא משנה).
- Radioactive Grandpa
- מנהל
- הודעות: 5893
- הצטרף: ד' ספטמבר 01, 2004 4:08 am
- איש קשר:
Re: עריכת סאונד
דווקא עליי?.. *gulp*
אני נשארתי די מפגר יחסית לכל מה שקשור לעריכת סאונד דרך המחשב. תכנה שמנתחת בעצמה קובץ קול אינטגרלי ופשוט ומפרקת אותו לתפקידים בערוצים שונים - אני לא מכיר כזו. אני גם מניח שרב התכנות שתתיימרנה לעשות את זה תעשנה את זה גרוע. אני משתמש ב-SoundEdit Pro 2 לעריכה פשוטה של דברים קיימים, היא לא חינמית, אני לא יודע אם היא מסוגלת לעשות מה שאתה רוצה, ואני גם לא בטוח שאני ממליץ עליה בלי קשר...
יש את Adobe Audition שהיא תכנה מקצועית ברמה גבוהה מאד ועובדת על כמה ערוצים, אבל מהמעט שיצא לי להתעסק איתה - היא טובה יותר ליצירה ולא לעריכה של דבר קיים.
מקווה שיהיה לך יותר מה לבנות על יויו.
דרך אגב, כשמדובר בקבצי mp3, בדרך כלל דווקא כשהורדתי את ה-KBPS לנמוך יותר, עד שממש שומעים את הפגיעה באיכות (דרך המחשב), זה נשמע טוב יותר בנייד (פחות גרוע, כלומר).
אני נשארתי די מפגר יחסית לכל מה שקשור לעריכת סאונד דרך המחשב. תכנה שמנתחת בעצמה קובץ קול אינטגרלי ופשוט ומפרקת אותו לתפקידים בערוצים שונים - אני לא מכיר כזו. אני גם מניח שרב התכנות שתתיימרנה לעשות את זה תעשנה את זה גרוע. אני משתמש ב-SoundEdit Pro 2 לעריכה פשוטה של דברים קיימים, היא לא חינמית, אני לא יודע אם היא מסוגלת לעשות מה שאתה רוצה, ואני גם לא בטוח שאני ממליץ עליה בלי קשר...
יש את Adobe Audition שהיא תכנה מקצועית ברמה גבוהה מאד ועובדת על כמה ערוצים, אבל מהמעט שיצא לי להתעסק איתה - היא טובה יותר ליצירה ולא לעריכה של דבר קיים.
מקווה שיהיה לך יותר מה לבנות על יויו.

דרך אגב, כשמדובר בקבצי mp3, בדרך כלל דווקא כשהורדתי את ה-KBPS לנמוך יותר, עד שממש שומעים את הפגיעה באיכות (דרך המחשב), זה נשמע טוב יותר בנייד (פחות גרוע, כלומר).
Re: עריכת סאונד
Radioactive Grandpa כתב:מקווה שיהיה לך יותר מה לבנות על יויו.

אני משתמש בתוכנה החינמית Audacity כאשר אני צריך לערוך סאונד, אך אין לי הרבה ידע בתחום. אם אני צריך איזה אפקט מסוים, אני פשוט בוחן את הכלים בתוכנה, או שאני מחפש מדריך באינטרנט.
Re: עריכת סאונד
התוכנה שהתשתמשתי בה עד כה היא GoldWave, אבל אני לא נמנע מלהשתמש בתוכנה אחרת אם היא יותר מתאימה למטרה.
יש אולי דרך לשחק עם הסאונד כך שצלילים בתדרים שמחוץ לטווח שמנוגן במלודיה ירוככו/יושתקו?
נגיד שהמלודיה היא בין 150 ל-350 Hz - להנמיך את הווליום של כל מה שמחוץ לטווח הזה.
<תיקון שלאחר בדיקה>
אוקי אפשר לעשות את זה עם Equalizer
. עכשיו נותר לי למצוא סטאפ שיתאים לשירים שלי.
<סוף תיקון>
חוץ מזה בד"כ המלודיה מנוגנת בווליום טיפה יותר גבוהה מהשאר.
יש דרך להעביר את הסאונד דרך פילטר שיפטר מצלילים שמתחת לווליום מסויים?
יש אולי דרך לשחק עם הסאונד כך שצלילים בתדרים שמחוץ לטווח שמנוגן במלודיה ירוככו/יושתקו?
נגיד שהמלודיה היא בין 150 ל-350 Hz - להנמיך את הווליום של כל מה שמחוץ לטווח הזה.
<תיקון שלאחר בדיקה>
אוקי אפשר לעשות את זה עם Equalizer

<סוף תיקון>
חוץ מזה בד"כ המלודיה מנוגנת בווליום טיפה יותר גבוהה מהשאר.
יש דרך להעביר את הסאונד דרך פילטר שיפטר מצלילים שמתחת לווליום מסויים?
- Radioactive Grandpa
- מנהל
- הודעות: 5893
- הצטרף: ד' ספטמבר 01, 2004 4:08 am
- איש קשר:
Re: עריכת סאונד
כל מה שאתה אומר הגיוני מאד, רק שתופים בד"כ מתפרסים על טווח מאד רחב של תדרים כאלו (הרצים וגם דציבלים [לפי הנראה לי, אני לא מצוי בנושא]). לצערי אני לא מכיר פונקציות כאלו בתוכנות שציינתי. ב-SoundEdit Pro יש שישה פילטרים מובנים, אחד מהם (LSF) מצליח לסנן הרבה בס מבלי לפגוע בהרבה מאיך ששאר המנגינה נשמעת במקור, שני עושה ההפך, שאר הפילטרים משפיעים בצורה חזקה על כל השמע. ב-Audition יש הרבה פילטרים, אבל אני לא מבין בהם כלום.
שכחתי שביקשת שנעיר לך,
*מעכירים, בהודעה הראשונה.
שכחתי שביקשת שנעיר לך,
*מעכירים, בהודעה הראשונה.
Re: עריכת סאונד
אפשר בכלל לומר "מעכירים על"?
ואם כבר אנחנו בנושא, אני באופן אישי גם את "פלאפון" הייתי מחליף באיזה סלנג יותר נחמד ופחות פרסומי לחברת פלאפון.
ואם כבר אנחנו בנושא, אני באופן אישי גם את "פלאפון" הייתי מחליף באיזה סלנג יותר נחמד ופחות פרסומי לחברת פלאפון.
Re: עריכת סאונד
אני מהזן הנכחד שאומר "טלפון נייד" או פשוט "טלפון" - לרוב ניתן להבין לפי ההקשר שמדובר על טלפון נייד ולא נייח.Og כתב:ואם כבר אנחנו בנושא, אני באופן אישי גם את "פלאפון" הייתי מחליף באיזה סלנג יותר נחמד ופחות פרסומי לחברת פלאפון.
- Radioactive Grandpa
- מנהל
- הודעות: 5893
- הצטרף: ד' ספטמבר 01, 2004 4:08 am
- איש קשר:
Re: עריכת סאונד
אתה צודק, יש לומר "מעכיר את". לדעתי זה בלבול מהפועל להעיב ("מעיב על").
אני גם כתבתי "פלאפון" לפני שתיקנתי ל"נייד". מה לעשות, הם הרוויחו את זה. כמו ארטיק, ג'יפ, ורבים אחרים.
אני גם כתבתי "פלאפון" לפני שתיקנתי ל"נייד". מה לעשות, הם הרוויחו את זה. כמו ארטיק, ג'יפ, ורבים אחרים.
Re: עריכת סאונד
האמת שאת שני הדברים שציינתם ראיתי תוך כדי שכתבתי את ההודעה אבל התעצלתי לתקן.
ז"א, הייתי די בטוח ש"מאכירים" לא נכון אבל התעצלתי לפתוח מורפיקס ולבדוק.
ז"א, הייתי די בטוח ש"מאכירים" לא נכון אבל התעצלתי לפתוח מורפיקס ולבדוק.