משחקים ישנים אונליין

אם חיפשתם במה לשתף את הקהילה בנושאים שלאו דווקא קשורים באופן ישיר למשחקים ישנים או ל"מסע אל העבר", זהו הפורום בשבילכם!

מנהלים: Gordi, Radioactive Grandpa, Octarine, Og, אופיר

Og
מנהל
מנהל
הודעות: 12293
הצטרף: ו' מאי 28, 2004 10:34 am
מיקום: Delta Lyncis

Re: משחקים ישנים אונליין

שליחה על ידי Og »

Radioactive Grandpa כתב:יש משהו קצת פחות ברור מבחינת הקריאה בעובדה ששורה חדשה היא גם סעיף חדש למרות שהן לא מופרדות בתָו בולט כמו באמצע השורה.
כן, זה די לא קריא. אבל זה רק נסיון, אם גורדי יאשר, כנראה שאני אשכתב את ההוראות הספציפיות האלה (יש לי כבר רעיון שלדעתי יהיה הרבה יותר ברור).

[עריכה]
Radioactive Grandpa כתב:נראה לי שהפיצ'ר הזה לא ידידותי למחשבים שהשנים הרבות מעמיסות עליהם... :)
באמת? זה נראה לי מוזר... אצלי ברוב המשחקים המעבד לא מגיע אפילו ל-10% על חלונות 7, ואמנם המעבד שלי הוא מ2010 אבל הוא מאד LOW-END, אולי אפילו הכי LOW-END.

אפשר לשאול כמה שאלות?

1. איזה מעבד בדיוק?
2. ניסית בדפדפנים שונים?
3. איזו גרסה של JRE ?
סמל אישי של משתמש
Radioactive Grandpa
מנהל
מנהל
הודעות: 5893
הצטרף: ד' ספטמבר 01, 2004 4:08 am
איש קשר:

Re: משחקים ישנים אונליין

שליחה על ידי Radioactive Grandpa »

אני מנסה את המשחקים לא מהמחשב הנוכחי, ואת הנתונים לצערי אני כבר שנים לא זוכר בע"פ...
בכל מקרה, מדובר במשהו בן כמה שנים טובות, מהפנטיומים-4 הרגילים, ליבה יחידה. לא זוכר כמה GHz. חלונות XP.
לגבי הדפדפנים, נקודה טובה. נראה לי שלא נסיתי יותר מ-FF3 (לכל היותר, הייתי מנסה גם בכרום).
JRE, אני חושב שזו היתה הגרסה האחרונה כאשר בדקתי.

במחשב ממנו אני כותב כרגע ובד"כ, שאני מאמין שהוא יריץ את המשחקים בצורה טובה, אני לא רוצה להתקין Java, ולכן בד"כ אני לא זמין לבדוק את המשחקים.
Og
מנהל
מנהל
הודעות: 12293
הצטרף: ו' מאי 28, 2004 10:34 am
מיקום: Delta Lyncis

Re: משחקים ישנים אונליין

שליחה על ידי Og »

אההה, אם אתה מדבר על מעבד בן 8-10 שנים זה כבר יותר מובן. חשבתי שאתה מדבר על משהו בן 3-5 שנים.
סמל אישי של משתמש
Gordi
מנהל ראשי
מנהל ראשי
הודעות: 6864
הצטרף: ו' ספטמבר 27, 2002 2:19 pm
מיקום: מאחוריך
איש קשר:

Re: משחקים ישנים אונליין

שליחה על ידי Gordi »

Og כתב:מסתבר שכן. העניין הוא, שאני וכל אחד אחר עם מקלדת לוג'יטק נתון בבעיה
אתה צודק, אבל אני לא בטוח שזה שקול לבעיה המקורית. לא רק שהבעיה שאתה מציג קיימת רק אצל חלק מהמשתמשים, גם קיימת אפשרות לעקוף אותה (אף על פי שזה מצריך התעסקות שאיננה טריוויאלית למשתמשים רבים). אני לא בטוח שצריך לחסום פה את המשחק לכל המשתמשים בגלל השיקול הזה.
Og כתב:השגיאה נובעת מזה שאין כונן C. טעינת כונן פיקטיבי או שינוי F ל-C אמורים לטפל בבעיה.
ואללה, כל הכבוד :-) אני אסדר את ההגדרות בהזדמנות, אם כך.
Og כתב:דוגמה למידע בתוך go.bat:
כרגיל, תמונה
אדיר, כל הכבוד!
הייתי מאוד רוצה להשתמש בתבנית הזו עבור משחקי האונליין - מסך המשחק הוא בלי ספק המסך שבאמצעותו ניתן להשיג את מירב תשומת הלב של הגולש - אבל אני עדיין לא בטוח מה כדאי לכלול כתוכן. אני מאוד אוהב את הרעיון של הצגת ההסברים והמקשים עבור כל משחק, אבל כאשר זה נעשה באמצעות קובץ Bat מתלוות לכך כמה תופעות לוואי שנראות בעיני בעייתיות:
  • הזמן הדרוש ליצירת/עריכת ה-Bat, כולל עימוד ראשוני (כך שהכל יכנס למסך אחד) ועימוד מחדש (במקרה של שינויים), בתוספת הצורך לערוך את קובץ ה-Img עבור כל שינוי.
  • העובדה שלא ניתן לגשת להערות במהלך המשחק, אלא יש צורך לרענן את הדף (ולאבד את המשחק).
אני חושב שאולי ניתן לנצל את הבמה ההיא על מנת לתת לשחקן הסבר בסיסי ואחיד על הפעלת האמולטור (הצורך בלכידת עכבר וכו') ולהפנות אותו לקישור שיופיע מתחת לשטח המשחק ויכיל הסברים ספציפיים אודות המשחק, כולל מקשים וכו'.
מה אתה אומר? (ואתם?)
ובאופן כללי, בתור אחד שהתעסק עם העימוד עבור ה-PoC הזה, כמה השקעה זה דורש (מעבר להשקעה החד-פעמית של יצירת הלוגו, כמובן)?
ורק שיהיה ברור - כל זה לא מתנגש עם העובדה שהייתי מאוד רוצה לראות את ההצעה החדשה לעימוד, אבל אלה כן סוגיות שצריך לקחת בחשבון לפני שמקבלים החלטה בנושא.

שוב, כל הכבוד, זה יפהפה :-)
Og כתב:ודבר אחרון, גורדי, למה SUPER XONIX ולא XONIX? אני די בטוח שXONIX הרבה יותר פופולרי.
הוספתי את המשחקים לפי דירוג פנימי כלשהו, אני מניח שתורו של Xonix לא יאחר להגיע.
Og
מנהל
מנהל
הודעות: 12293
הצטרף: ו' מאי 28, 2004 10:34 am
מיקום: Delta Lyncis

Re: משחקים ישנים אונליין

שליחה על ידי Og »

Gordi כתב:אני לא בטוח שצריך לחסום פה את המשחק לכל המשתמשים בגלל השיקול הזה.
גם אני חושב כך. רק רציתי ליידע על הבעיה.
Gordi כתב:הזמן הדרוש ליצירת/עריכת ה-Bat, כולל עימוד ראשוני (כך שהכל יכנס למסך אחד) ועימוד מחדש (במקרה של שינויים), בתוספת הצורך לערוך את קובץ ה-Img עבור כל שינוי.
זה בהחלט יותר איטי מכתיבת מסמך רגיל, אבל עם כלים מתאימים זה לא כ"כ נורא.
Gordi כתב:העובדה שלא ניתן לגשת להערות במהלך המשחק, אלא יש צורך לרענן את הדף (ולאבד את המשחק).
זה שיקול מאד הגיוני ומאד משמעותי. לא חשבתי על זה :oops:
Gordi כתב:אני חושב שאולי ניתן לנצל את הבמה ההיא על מנת לתת לשחקן הסבר בסיסי ואחיד על הפעלת האמולטור (הצורך בלכידת עכבר וכו') ולהפנות אותו לקישור שיופיע מתחת לשטח המשחק ויכיל הסברים ספציפיים אודות המשחק, כולל מקשים וכו'.
מה אתה אומר?
נשמע מצוין, בוא נלך על זה. אם תכתוב לי את כל הטקסט הקבוע שהיית רוצה לראות במסך הפתיחה אני אצור דוגמה או שתיים ואראה לך.
Gordi כתב:ובאופן כללי, בתור אחד שהתעסק עם העימוד עבור ה-PoC הזה, כמה השקעה זה דורש (מעבר להשקעה החד-פעמית של יצירת הלוגו, כמובן)?
בגלל שזה היה רק POC, השתמשתי בכלים די מגבילים אבל אני מאמין שבהינתן מספיק זמן למחקר, אני אמצא דרכים לייעל את הפעולה באופן דרסטי. זה מה שתכננתי לעשות, לכל הפחות, אבל עכשיו אני אוהב יותר את הרעיון שלך של מסך קבוע שמפנה להערות.
Gordi כתב:ורק שיהיה ברור - כל זה לא מתנגש עם העובדה שהייתי מאוד רוצה לראות את ההצעה החדשה לעימוד, אבל אלה כן סוגיות שצריך לקחת בחשבון לפני שמקבלים החלטה בנושא.
אתה מדבר ספציפית על העימוד שתכננתי לויקינגים? אם כך, דווקא הייתי מעדיף להימנע מלסגנן אותו שוב כי נראה שהרוח נושבת בכיוון השני, אבל אם היא תחזור לנשב בכיוון הראשון, אעשה זאת.
סמל אישי של משתמש
Gordi
מנהל ראשי
מנהל ראשי
הודעות: 6864
הצטרף: ו' ספטמבר 27, 2002 2:19 pm
מיקום: מאחוריך
איש קשר:

Re: משחקים ישנים אונליין

שליחה על ידי Gordi »

אוקיי, בוא ננסה:
מסע אל העבר
משחקים ישנים אונליין
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

משחק זה מוצע לכם אונליין, כך שניתן לשחק בו ישירות מתוך הדפדפן.

על מנת להתחיל לשחק, יש להקליק על שטח המשחק עם הלחצן השמאלי של העכבר (פעולה זו נקראת "לכידת העכבר") ולאחר מכן להקיש על מקש כלשהו במקלדת. במידה והקלקתם עם העכבר מחוץ לשטח המשחק, יש לחזור על פעולת הלכידה על מנת שהמשחק יגיב להקשות המקלדת שלכם.

למידע נוסף, מומלץ לעיין בקישורי המידע בדף זה. בין השאר, תוכלו למצוא שם פירוט של מקשי המשחק, טיפים שונים בנוגע למשחק והערות כלליות אודות הפעלת משחקים ישנים אונליין בתצורה זו.

הקליקו כאן עם העכבר ולאחר מכן הקישו על מקש כלשהו במקלדת להמשך...
Click Here and press any key to continue...
איך זה נשמע?

בנוגע לפירוט המקשים עצמו (יחד עם הטיפים) - הדף ישאב את המידע הזה מתוך "שאילתא". הוספתי לממשק הניהול של "שאילתא" אפשרות לציין אילו תשובות להציג בדפים של משחקי אונליין. דוגמא לפינת "טיפים ומקשים" שאינה ריקה אפשר למצוא בדף המשחק של באמפי אונליין.
Og
מנהל
מנהל
הודעות: 12293
הצטרף: ו' מאי 28, 2004 10:34 am
מיקום: Delta Lyncis

Re: משחקים ישנים אונליין

שליחה על ידי Og »

נראה טוב.
אני אנסה לפנות לזה קצת זמן מחר.
Og
מנהל
מנהל
הודעות: 12293
הצטרף: ו' מאי 28, 2004 10:34 am
מיקום: Delta Lyncis

Re: משחקים ישנים אונליין

שליחה על ידי Og »

אני מרגיש ממש מטומטם.
שמתי לב, גורדי, שבמשחקי האונליין שינת את תווי האסקי שמהווים את המסגרת בקובץ GO.BAT לסולמיות ולא הבנתי למה.
אחרי שסיימתי (זה ארך כשעה, פרפקציוניזם ארור...) את קובץ האצווה החדש, החלטתי לבדוק אותו באמולטור עצמו ואז הבנתי למה שינית לסולמיות: האמולטור לא הציג תווים שאינם אותיות וסימני פיסוק :cry: כלומר, מה שהוצג באמולטור היו כמה פסיקים ונקודות. גרפיקת האסקי והעברית פשוט לא היו קיימים.
אבל במקום לוותר על הרעיון לגמרי ניסיתי למצוא דרכים לעקוף אותו. כמוצא אחרון חשבתי על תמונה בפורמט PNG ותוכנה קטנה שתציג אותה.
במקביל, ניסיתי לבדוק מה בדיוק הבעיה באמולטור וגיליתי שאין בעיה להציג את כל תווי האסקי, זה רק שקובץ אצווה לא מצליח לעשות זאת שם.
אז כתבתי תכנית קטנה בשפת C שתציג את הכיתוב ואז תקרא לקובץ GO.BAT. זה אמנם קצת פחות יפה מקובץ האצווה (עקב מגבלות של הפקודות שבהן השתמשתי) וה-7 קילו שזה שוקל (מכווץ) הם הרבה יותר מהמשקל של קובץ האצווה, אבל אני מאמין שזה acceptable loss.
הנה הקובץ החדש, גם הEXE וגם הBAT:
http://www.datafilehost.com/download-b853e472.html" target="_blank
ותמונה:
תמונה

כלול גם קוד המקור לתכנית, למרות שזה רק כמה פקודות printf ו- system, זה מיועד במיוחד בשבילך, גורדי כי אני יודע שאתה חשדן כמעט כמוני ( :twisted: ) ורציתי שתראה שאין שם איזה קוד זדוני שנועד לשלוח אלי תמונות עירום של אחותם של המשתמשים (דווקא נשמע רעיון לא רע, עכשיו כשאני חושב על זה... אולי בתכנית הבאה...)
בנוסף כלול גם קובץ אצווה שהורדתי בזמנו (2007, אאל"ט) מהפורום של דוסבוקס, אולי הוא יכול לעזור לך לבדוק כמה דברים באמולטור בזמן אמת (סביר להניח שחלק גדול מהאפשרויות לא תעבודנה כי הקובץ מיועד במקור לגרסה מוקדמת יותר של דוסבוקס).

עוד דבר או שניים שרציתי לומר:

א. איך יצרתי את קובץ האצווה: ראשית עימדתי את הטקסט כך שכל שורה תיכנס ברוחב של מסך דוס (ניתן לעשות את זה בקלות עם NOTEPAD ע"י בחירת גופן FIXED WIDTH).
אח"כ השתמשתי בממיר הבא כדי להמיר את הטקסט לתווי דוס בעברית:
http://www.pixiesoft.com/flip" target="_blank
יש שם כמה באגים אז כדי לעשות את זה מושלם יש לעשות את התהליך הבא:
1. סמנו V בתיבת הסימון ("השתמש בפונקציית המרה משופרת של פיקסיסופט במקום ב-Bidi32 (ייחודי!)") ודאגו שישאר שם למשך כל התהליך.
2. עברו למצב "עברית Windows ל-DOS"
3. הדביקו את הטקסט ולחצו על "בצע"
4. העתיקו את הטקסט המומר (מהתיבה התחתונה לעליונה) והמירו אותו שוב, הפעם תחת האפשרות "עברית DOS ל-Windows". תקבלו את הטקסט המקורי רק הפוך.
5. המירו אותו שוב לDOS, לפי שלבים 2-3.
6. פיניטו.
גורדי, יש אפשרות שאתה שומר אצלך את קוד המקור של הדף הזה והוא יעבוד? לא כדי לעקוף את האתר, חלילה, רק למקרה שהאתר ימות - זה משהו שממש חבל לאבד.
לבסוף שמרתי את הטקסט המומר בקובץ TXT והדבקתי אותו לתוך התבנית המוכנה (שהכנתי מבעוד מועד) בעזרת NOTEPAD ו- EDIT.COM של XP. ה-EDIT.COM שבא עם חלונות XP הוא עורך טקסט לדוס שממש דומה לNOTEPAD בפונקציונליות, אפשר לעבוד איתו עם העכבר, אפשר לפתוח 2 קבצים במקביל במסך מפוצל, אפשר להעתיק/לגזור/להדביק עם CTRL+C/X/V וכו'.

ב. כבר כתבתי טיפים ומקשים לרוב המשחקים שהבטחתי (אצלי בקובץ TXT), אבל מה שחסר לי בממשק השאילתא, גורדי, זו אפשרות להציג את הטיפ רק במשחקי האונליין. כלומר, תחת האפשרות "הצג עבור משחק אונליין" במקום "הצג" ו-"אל תציג" הייתי מעדיף שתהיינה שלוש האפשרויות: "רק בשאילתא", "רק באונליין" ו- "גם וגם". יש מצב אתה מארגן משהו כזה?

ג. אמנם כבר רמזתי את זה בכמה הזדמנויות, אני רוצה לומר זאת עכשיו בריש גלי: אני לא חושב שצריך עוד להתעכב עם הוספת משחקי האונליין לאתר. אני חושב שצריך לעשות את זה עכשיו. אז מה אם יש כמה באגים קטנים? זה לא כאילו מסע הוא אתר ממשלתי רשמי, אפשר לגהץ את הקמטים בזמן שאנשים נהנים מהמשחקים. בלאו הכי מצוין בדפים שזה בטא... אתרי ABANDONWARE הרבה יותר גדולים מאיתנו כבר עשו את זה (classicdosgames.com הוא דוגמא טובה) אז כמו שאמרו הקרנבריז: why can't we? (וגו')

ד. גולדן אקס: ב2007 נתקלתי בפורום בבעיה שב Golden Axe כאשר משחקים ב Duel , יש באג שלא מאפשר לעבור משלב 13 לשלב 14 (המשחק נותן הודעה "Enter Disk 2 Press Enter"):
viewtopic.php?f=2&t=14130" target="_blank
כפי שכתוב, הבעיה הובילה למסמך של בחור בשם אור איש-קריות (כנראה ישראלי) שבו הוא מסביר איך פתר את הבעיה. לצערי בזמנו לא הבנתי את מה שהוא כתב (היום המצב שונה לחלוטין).
בצירוף מקרים די מדהים, יצא לי שוב להתקל במסמך הזה עכשיו, בדיוק כשהייתי עם הידיים מלוכלכות עמוק בתוך הדיבאגר של דוסבוקס בעודי מנסה לעקוף את מסך בחירת כרטיס המסך (כדי לפשט את העניין עבור משתמשי האונליין). אז זה היה עניין של בדיוק 10 שניות לשנות את הבתים שאור הסביר.
גולדן אקס עם הDuel מתוקן:
http://www.datafilehost.com/download-612fbfa9.html" target="_blank
גולדן אקס עם הDuel מתוקן ו-VGA נבחר אוטומטית:
http://www.datafilehost.com/download-5dda5982.html" target="_blank
רק להבהיר, גורדי, חשבתי שאולי יהיה יותר קל למשתמשים שלא מבינים כלום אם הם לא יצטרכו לבחור את כרטיס המסך בגולדן אקס שבמשחקי האונליין. אני לא יכול לומר שאני "ממליץ" על זה, לעומת זאת, אז אני משאיר את זה לשיקולך, אם תעדיף להשאיר את מסך הבחירה ולכתוב שצריך ללחוץ על 4 בטיפים, SO BE IT.

ואפרופו גולדן אקס, אולי שווה לכתוב בצ'יטים שאפשר לרמות בDuel ע"י השלכה של האויבים מהפינה השמאלית-תחתונה, כפי שמומחש כאן.
ואם כבר, אז אולי את זה יהיה מיותר לציין בצ'יטים, אבל אם משנים את שם הקובץ CHICKEN.SPR לשם של אחד השחקנים (DWARF.SPR, AMAZON.SPR או HERO.SPR) ואז בוחרים אותו, אתה הופך ליצור Chicken Leg. אפשר לעשות את זה עבור רוב היצורים והאויבים אבל לפי מה שהבנתי, ה-Chicken Leg הוא גם בלתי פגיע וגם מאד יעיל.

עד כאן להיום.
סמל אישי של משתמש
Gordi
מנהל ראשי
מנהל ראשי
הודעות: 6864
הצטרף: ו' ספטמבר 27, 2002 2:19 pm
מיקום: מאחוריך
איש קשר:

Re: משחקים ישנים אונליין

שליחה על ידי Gordi »

נראה מעולה, קניתי*! :thumbright:
*עם שני שינויים קטנטנים: העדפתי צבע אחיד בכותרת, וביטלתי את ההבהוב של הטקסט המהבהב. טוב לדעת שהאפשרויות האלה קיימות, בכל אופן.
הערה לעצמי: אפשר למצוא סוג-של תיעוד כאן.

הגרסה החדשה כבר הועלתה למשחקי האונליין באתר.
Og כתב:כלול גם קוד המקור לתכנית, למרות שזה רק כמה פקודות printf ו- system, זה מיועד במיוחד בשבילך, גורדי כי אני יודע שאתה חשדן כמעט כמוני ( :twisted: ) ורציתי שתראה שאין שם איזה קוד זדוני שנועד לשלוח אלי תמונות עירום של אחותם של המשתמשים
תודה רבה :-) אני אכן מעדיף זאת, לא רק בגלל חשדנות ( :twisted: ) אלא גם על מנת להיות מסוגל לתחזק את הקוד בעתיד.
ואגב, ברור לי לחלוטין שכתבת קוד באסמבלי שעושה בדיוק את זה והזרקת אותו לAxe.dat...

כמה בעיות / הערות:
1. עושה רושם שה-Loader הזה לא מגיב טוב למשחקים שבהם הוגדר machine=vgaonly (למשל: Golden Axe, Mario). מה שקורה במשחקים האלו הוא שה-Loader משום מה נמתח לרוחב, ועבור "מסך" של 640x400 חלקים ממנו נחתכים. לא מצאתי דרך לסדר את הבעיה הזאת באמצעות שינויים בקובץ ה-conf (שיחקתי עם fullresolution ועם windowresolution. לא שאני מומחה גדול בעניין...) ובפועל מה שעשיתי בסוף זה להרחיב את ה"מסך" במיוחד עבור משחקים כאלו. היתרון הוא שכל הטקסט נכנס במסך החדש, והחסרון שכאשר משחקים בפועל, קיימים שוליים אפורים.
אתה חושב שאפשר לסדר את זה? אולי איזשהי פקודת קסם שאפשר לכלול ב-Loader לקביעת הרזולוציה או הרוחב?

2. The Lost Vikings עדיין לא מסתדר עם ה-Copy Protection, למרות המעבר לשימוש בכונן C. כרגע הגרסה באתר לא קוראת ל-Setup לפני מעבר למשחק, למקרה שתרצה לבחון את העניין.

3. העלתי מחדש את Prehistorik עם בחירת סאונד שונה. העלתי מחדש את Mario and Luigi עם עוד סייקלים.



דבר או שניים שרציתי להגיד בתגובה
א. עושה רושם שההמרה עצמה נעשית על השרת, כך שקוד המקור שמוצג למשתמשים (כלומר, הקוד שניתן לגבות מקומית) הוא חסר ערך מהבחינה הזו.
ב. בוצע. מה שכן, בראייתי השימוש ב"אונליין בלבד" אמור להיות יחסית מצומצם, לדעתי רוב המידע שרלוונטי למשחקי האונליין רלוונטי גם למשחקים להורדה, לא?
ג. אתה צודק, אשתדל להוסיף את המשחקים בהזדמנות הראשונה שאוכל.
ד. רעיון מעולה, כל הכבוד (וכמובן, סחטיין על אור איש קריות שטרח וכתב את המסמך בנוגע לתיקון. OrrIsCariot, אם אי פעם יוצא לך לגגל את עצמך, קפוץ להגיד שלום :-) ).
העלתי את הגרסה המתוקנת (ללא בחירת המסך) לפינת האונליין. אגב, כמה זה קשה לבצע תיקון דומה גם למשחקים אחרים (באמפי למשל)?
[אני עדיין צריך להעלות את הגירסה המתוקנת (עם בחירת המסך) לאתר הראשי, אכתוב לעצמי בפינת הנטפוקים].


ולסיום, ברוח "אמנם כבר רמזתי את זה בכמה הזדמנויות, אני רוצה לומר זאת עכשיו בריש גלי", משהו אחרון - הייתי מאוד שמח לראות שימוש נרחב יותר ב"מחסן" לאחסון קבצים. פשוט חבל לי שבעוד שנה או שנתיים (או חמש) מישהו ירצה להשתמש בקבצים הללו ואחרי חיפוש בנרות יגיע לפורום ויתקל בקישור שבור. אז כמובן שזה תלוי בהחלטה של כל אחד ואחד האם נוח לו להשתמש במחסן או לא (ואם לא, אשמח לדעת האם יש משהו שניתן לשפר), אבל אם אין בעיה עקרונית שמונעת את השימוש במחסן, הייתי שמח אם הוא היה מדורג בתור העדיפות הראשונה לאחסון קבצים** ותמונות עבור הקהילה.
**קבצים שעומדים בתנאים ובדרישות שהוצגו בהודעת המחסן, כמובן.


תמונה


[עריכה]
נזכרתי בעוד משהו - עם איזה קומפיילר אתה מקמפל? ראיתי שאתה משתמש בקומפיילר מבית Borland אבל תהיתי באיזו גרסה ומאיפה הבאת אותה. הגרסה היחידה שמצאתי ושעומדת איכשהו בדרישות החשדנות שלי היא Turbo C++ 1.01.
[בהזדמנות זו, מאמר מעניין על קומפיילרים וחשדנות, לכל המעוניין]
Og
מנהל
מנהל
הודעות: 12293
הצטרף: ו' מאי 28, 2004 10:34 am
מיקום: Delta Lyncis

Re: משחקים ישנים אונליין

שליחה על ידי Og »

Gordi כתב:*עם שני שינויים קטנטנים: העדפתי צבע אחיד בכותרת, וביטלתי את ההבהוב של הטקסט המהבהב. טוב לדעת שהאפשרויות האלה קיימות, בכל אופן.
לעניות דעתי הלוגו עם הארבעה-צבעים יותר יפה מהצבע הרנדומלי (ויכול להיות שגם יותר חסכוני), אבל בעל המאה וגו'.
ההבהוב היה קיים רק בקובץ האצווה, לא בEXE, זה סתם היה כדי להתנסות.

משהו חשוב: מסתבר שהדרך שבה אנו משלבים את התכנית בהפעלת המשחק שואבת כמות נכבדת של זכרון (לויקינגים, למשל, אין מספיק זכרון כדי לפעול), כדי למזער את שאיבת הזכרון, יש לשנות את התכנית כך שרק תציג טקסט ולקרוא לה מתוך קובץ האצווה, בצורה כזו:
http://server10.old-games.org/g/albums/ ... aderv2.zip" target="_blank
שים לב בקובץ המצורף שקימפלתי מחדש את התכנית שלי בדיוק לפי הפלט של התכנית שלך מלבד שני שינויים: הוספתי את הרווח שהשמטת מצד שמאל (אשמח לדעת מדוע עשית זאת) וכללתי גם את האדום בצבעים הרנדומליים (כלומר 31-36). אני לא יודע איך עשית את הרנדומליות, ממבט מהיר בקישור שלך לויקיפדיה לא ראיתי אפשרות כזו אז עשיתי את זה אצלי עם SRAND. אני אשמח לראות את קוד המקור שלך, בלי שום קשר. אם אתה יכול, שלח לי אותו לדוא"ל.

Gordi כתב: ואגב, ברור לי לחלוטין שכתבת קוד באסמבלי שעושה בדיוק את זה והזרקת אותו לAxe.dat...
לעזאזל! קיוויתי שלא תשים לב... :oops:
Gordi כתב:1. עושה רושם שה-Loader הזה לא מגיב טוב למשחקים שבהם הוגדר machine=vgaonly (למשל: Golden Axe, Mario). מה שקורה במשחקים האלו הוא שה-Loader משום מה נמתח לרוחב, ועבור "מסך" של 640x400 חלקים ממנו נחתכים. לא מצאתי דרך לסדר את הבעיה הזאת באמצעות שינויים בקובץ ה-conf (שיחקתי עם fullresolution ועם windowresolution. לא שאני מומחה גדול בעניין...) ובפועל מה שעשיתי בסוף זה להרחיב את ה"מסך" במיוחד עבור משחקים כאלו. היתרון הוא שכל הטקסט נכנס במסך החדש, והחסרון שכאשר משחקים בפועל, קיימים שוליים אפורים.
אתה חושב שאפשר לסדר את זה? אולי איזשהי פקודת קסם שאפשר לכלול ב-Loader לקביעת הרזולוציה או הרוחב?
אני מכיר את זה, זה באג באמולטור, תסתכל על הcommand prompt במצב VGAONLY ותראה שזה אותו הדבר. למען האמת? אין לי כח להילחם איתו עכשיו :/ נראה לי שהפתרון שלך מצוין עד שתצא גרסה שמתקנת את זה (אם בכלל...)
אפשרות נוספת היא להצר קצת את השוליים של הטקסט במסך של המשחקים הללו. אפשר לגנוב 4 תווים בכיף ו-7 בדוחק.
Gordi כתב:2. The Lost Vikings עדיין לא מסתדר עם ה-Copy Protection, למרות המעבר לשימוש בכונן C.
אכן, נראה שאימג'מאונט לא זהה למאונט. במקרה כזה, פשוט תעשה את הדבר השני שהצעתי: טען את F כמו בשאר המשחקים אבל בHTML תוסיף פרמטר "MOUNT C ." לפני הקריאה לGO.BAT.
Gordi כתב:ב. בוצע.
מצוין, אני מאמין שאני אתחיל להוסיף דברים כבר מחר.
Gordi כתב:בראייתי השימוש ב"אונליין בלבד" אמור להיות יחסית מצומצם, לדעתי רוב המידע שרלוונטי למשחקי האונליין רלוונטי גם למשחקים להורדה, לא?
אכן.
Gordi כתב:כמה זה קשה לבצע תיקון דומה גם למשחקים אחרים (באמפי למשל)?
כל משחק הוא עניין בפני עצמו. בבאמפי, למשל, זה היה הרבה יותר קל מגולדן אקס:
http://server10.old-games.org/g/albums/ ... /bumpy.zip" target="_blank
לגבי משחקים אחרים: שאל ואבדוק (בקצרה).
Gordi כתב:הייתי מאוד שמח לראות שימוש נרחב יותר ב"מחסן" לאחסון קבצים.
ובכן, אצלי, יש איזו בעיה טכנית קטנה שהופכת העלאת קבצים למחסן קצת יותר מטרידה מלמקמות אחרים, זה לא משהו שאתה יכול לעשות משהו לגביו אז אל תטרח לשאול בכלל. אבל אל תדאג, את הקבצים החשובים באמת (לא איזה נסיון בלתי מוצלח של קובץ אצווה) אני אעלה לשם.
Gordi כתב:נזכרתי בעוד משהו - עם איזה קומפיילר אתה מקמפל? ראיתי שאתה משתמש בקומפיילר מבית Borland אבל תהיתי באיזו גרסה ומאיפה הבאת אותה.
TC++ גרסה 3. מצאתי אותה באיזשהו אתר, לא זוכר איפה, זה היה מזמן. אתה רוצה שאעלה אותה כדי שתראה ?
Gordi כתב:[בהזדמנות זו, מאמר מעניין על קומפיילרים וחשדנות, לכל המעוניין]
קראתי קצת ברפרוף אבל לא הצלחתי להבין את הקשר. תוכל להסביר לי את הGist של העניין ממש בקצרה (שורה או שתיים)?
גורדי2

Re: משחקים ישנים אונליין

שליחה על ידי גורדי2 »

היי, אני לא יכול להתחבר עכשיו, ולמען האמת גם אין לי זמן להגיב לכל ההודעה, אני רק רוצה לשאול משהו קטן כל עוד הוא טרי בראשי.

במסגרת המאמצים ללמוד לפרוץ משחקים, ישבתי וניסיתי להבין איך אני גורם ל-Bumpy לדלג על מסך בחירת סוג המסך.
תמונה
לאחר חקירה קצרה, הגעתי למסקנה שאם אני אשנה את הפקודה

קוד: בחירת הכל

jne 338
ל:

קוד: בחירת הכל

jmp 338
התוכנה תתנהג כאילו המשתמש לחץ על F3 (או 0x3D ב-ASCII). כדי לבדוק את העניין, ערכתי את הזכרון ושיניתי את הפקודה 7510 ל-EB10. כשהמשכתי את ההרצה, התוכנה אכן דילגה על מסך הבחירה והמשיכה למסך הבחירה הבא.

שמח וטוב לב, רציתי לשמור את השינוי בקובץ ה-Exe עצמו, ופה נתקלתי בבעיה - נראה שקובץ ההרצה נדחס באמצעות תוכנת קידוד כלשהי (TinyProg?) ולא הצלחתי למצוא תוכנה שתצליח לפענח את ה-Exe.

הכלים שהשתמשתי בהם: IDA, DOSBox Debugger (+ כמה תוכנות לפענוח קידודים. מדהים כמה ישראלים היו בעסק הזה.).

אז השאלות שלי הן:
1. האם אתה מאתר טעות כלשהי בתהליך שעברתי?
2. איך פיענחת את הקידוד הנ"ל?
3. יש לך טיפים נוספים לתלמיד השקדן והחרוץ? :roll:

תודה מראש (ובדיעבד), כמובן :-)


כן, כן, אני יודע לאן העלתי את התמונה...
[עריכה]הנה, העברתי למחסן
Og
מנהל
מנהל
הודעות: 12293
הצטרף: ו' מאי 28, 2004 10:34 am
מיקום: Delta Lyncis

Re: משחקים ישנים אונליין

שליחה על ידי Og »

ראשית, אני רוצה לומר שהתרשמתי לטובה מהידע שלך.
גורדי2 כתב:1. האם אתה מאתר טעות כלשהי בתהליך שעברתי?
לא, זה פחות או יותר התהליך שאני עברתי, רק שאני לא מבין איך (ולמה) IDA נכנס פה לתמונה...
גורדי2 כתב:2. איך פיענחת את הקידוד הנ"ל?
מנסיונות ארוכי שנים, למדתי שאם UNP 4.12 לא מצליח לפרוס את זה, שום דבר לא יכול.
גורדי2 כתב:3. יש לך טיפים נוספים לתלמיד השקדן והחרוץ? :roll:
My the force be with you?
זה היה אחד קל, אחרי שתסיים איתו נסה את גולדן אקס בתור אתגר טיפה יותר קשה (אבל בלי להציץ לקובץ שלי, אה? :P )
סמל אישי של משתמש
Gordi
מנהל ראשי
מנהל ראשי
הודעות: 6864
הצטרף: ו' ספטמבר 27, 2002 2:19 pm
מיקום: מאחוריך
איש קשר:

Re: משחקים ישנים אונליין

שליחה על ידי Gordi »

Og כתב:ראשית, אני רוצה לומר שהתרשמתי לטובה מהידע שלך.
תודה :-) זה תחום שמאוד מושך אותי, ואני מקווה להמשיך כך :-P
Og כתב:לא, זה פחות או יותר התהליך שאני עברתי, רק שאני לא מבין איך (ולמה) IDA נכנס פה לתמונה...
בעקרון הוא עוזר לנתח את הקוד סטטית. בפועל, הוא לא עזר כי הקוד היה מקודד (כלומר, אתה צודק, בפועל הוא לא נכנס לתמונה).
Og כתב:מנסיונות ארוכי שנים, למדתי שאם UNP 4.12 לא מצליח לפרוס את זה, שום דבר לא יכול.
רשמתי לעצמי.
Og כתב:זה היה אחד קל, אחרי שתסיים איתו נסה את גולדן אקס בתור אתגר טיפה יותר קשה
הלכתי על זה, הוא באמת היה קצת יותר מורכב. לא הסתכלתי עדיין על הפתרון שלך, אני מקווה שמה שאני מציע לא זהה :-)
תמונה
מימין - הקוד הנדרס. משמאל - הקוד הדורס.
הפעם הייתי קצת ברוטלי, דרסתי את כל הקוד שהציג את הבחירה על המסך וחיכה לקלט מהמשתמש, דחפתי בכוח את הערך "הנכון" (5 לתוך al, עבור vga) וריפדתי ב-nop-ים. מקווה שלא היה שם שום דבר חשוב שפספסתי :twisted: .
השארתי את בדיקת הגבולות כי היא לא באמת משנה. מבדיקה קצרה זה עובד, אבל הבדיקה הייתה כל כך קצרה שלא ניסיתי לשחק בכלל (כי אז באמת היה נשרף לי היום :-P ).

מה שכן, תהליך העבודה שלי רחוק מלהיות אופטימלי. למשל, על מנת לתרגם את mov al,5 לבייטים, הייתי צריך לפתוח עם OllyDBG קובץ exe אקראי של 32 ביט (כי הוא לא מסכים לפתוח קבצי exe של 16 ביט) ולהשתמש בשירותי התרגום שלו על מנת לקבל את הבייטים המתאימים לפקודה. לאחר מכן, השתמשתי בעורך הקס כדי לבצע את העריכה עצמה, אבל כדי למצוא את הכתובת האבסולוטית המתאימה ל-0ac7:7b95 גם הייתי צריך לעבוד קשה. אני בטוח שיש דרכים הגיוניות יותר להתמודד עם המטלות האלה - יש לך כלים מועדפים במקרה?
בכל מקרה, זה היה כיף :-)
סמל אישי של משתמש
Gordi
מנהל ראשי
מנהל ראשי
הודעות: 6864
הצטרף: ו' ספטמבר 27, 2002 2:19 pm
מיקום: מאחוריך
איש קשר:

Re: משחקים ישנים אונליין

שליחה על ידי Gordi »

Og כתב:משהו חשוב ...
אוקיי, אני אשנה.
Og כתב:... (אשמח לדעת מדוע עשית זאת) ...
כן, זה :oops:...
ובכן, זאת פאשלה ששמתי לב אליה מאוחר מדי (אם תשים לב, במשחקים האחרונים שהעלתי, אלה שהייתי צריך לעשות בהם תיקון מיוחד [למשל Prehistorik] זה כבר מתוקן). בכל מקרה, הנחתי שיש סיכוי שארצה להעלות תיקון כללי עקב בעיית ה-vgaonly ולכן לא טרחתי לתקן את כל המשחקים מיד.

את האדום דווקא השמטתי בכוונה, לא הייתי בטוח שהוא נראה טוב יחד עם האדום של ה"למידע נוסף". מצד שני, לא אחת שמעתי שצריך לאסור עלי חוקית להחליט החלטות בנוגע לצבעים ועיצובים, אז אני אלך איתך הפעם.
את הרנדומליות עשיתי עם randomize() ו-random(). אין הרבה מעבר לכך בקוד, אבל אשלח לך בכל מקרה בדוא"ל. אשמח לקבל את הקוד לגרסה החדשה באותה הזדמנות...
Og כתב:אכן, נראה שאימג'מאונט לא זהה למאונט. במקרה כזה, פשוט תעשה את הדבר השני שהצעתי: טען את F כמו בשאר המשחקים אבל בHTML תוסיף פרמטר "MOUNT C ." לפני הקריאה לGO.BAT.
נראה שהפקודה mount יחד עם פרמטר כלשהו הורגת את האמולטור :-\ מישהו שם למעלה כנראה לא רוצה שישחקו ב"ויקינגים האבודים" אונליין.
Og כתב:TC++ גרסה 3. מצאתי אותה באיזשהו אתר, לא זוכר איפה, זה היה מזמן. אתה רוצה שאעלה אותה כדי שתראה ?
כן, למה לא, תודה :-)
Og כתב:קראתי קצת ברפרוף אבל לא הצלחתי להבין את הקשר. תוכל להסביר לי את הGist של העניין ממש בקצרה (שורה או שתיים)?
הכותב מדבר על כך שלרוב חשדנים כמוני בוחנים את קוד המקור אך לא את הפקודות שמתבצעות בפועל (אלה שבבינארי). לכן, מישהו יכול לכתוב קומפיילר שיקח קוד תמים ויקמפל אותו לקוד זדוני. מעבר לכך, הוא מראה איך אפשר לנצל את העובדה שמשתמשים בקומפיילר עצמו על מנת לקמפל את הגרסה החדשה של הקומפיילר, וכך לגרום לכך שהתכונה הזדונית של הקומפיילר תמשיך הלאה לגרסאות הבאות.
Og
מנהל
מנהל
הודעות: 12293
הצטרף: ו' מאי 28, 2004 10:34 am
מיקום: Delta Lyncis

Re: משחקים ישנים אונליין

שליחה על ידי Og »

Gordi כתב:מימין - הקוד הנדרס. משמאל - הקוד הדורס.
אומפף... :shock: באמת ברוטאלי... אבל אני האחרון שיכול לדבר, חלק מהדברים שאני עשיתי (בעיקר בהתחלה) יגרמו לכל פורץ מקצועי לבצע ספוקו ברגע שיראה אותם.
(והשיא חייב להיות הדרך שבה גרמתי לHOMM וHOMM 2 לוותר על זיהוי הMSCDEX. אני נשבע בהן צדקי, אם יום יבוא ואני אקרא בעיתון הבוקר משהו בסגנון: "נער נהרג בתאונה אתמול לאחר שהוריד משחק ישן ומחשבו התפוצץ". אני לא אפקפק לשניה בזהות העבודה שלי)
Gordi כתב:על מנת לתרגם את mov al,5 לבייטים, הייתי צריך לפתוח עם OllyDBG קובץ exe אקראי של 32 ביט (כי הוא לא מסכים לפתוח קבצי exe של 16 ביט) ולהשתמש בשירותי התרגום שלו על מנת לקבל את הבייטים המתאימים לפקודה.
כששאלת אותי בעבר על הכלים שבהם אני משתמש אמרתי לך שאני משתמש בעיקר ב Hiew 6.11 לדוס וממליץ עליו בחום. אם היית משתמש בו, כפי שהמלצתי, לא היית צריך לתרגם את האסמבלי לשפת מכונה, היית יכול פשוט לכתוב את הפקודות שאתה רוצה (כלומר, לכתוב mov al,01).
אגב, גם מIDA אפשר לבדוק את התרגום לשפת מכונה (בלשונית HEX VIEW).
Gordi כתב:כדי למצוא את הכתובת האבסולוטית המתאימה ל-0ac7:7b95 גם הייתי צריך לעבוד קשה. אני בטוח שיש דרכים הגיוניות יותר להתמודד עם המטלות האלה - יש לך כלים מועדפים במקרה?
אם אפשר לדעת מהדיבגר של דוסבוקס? אני לא יודע. אני פשוט משתמש בחיפוש של HIEW. אבל בIDA כן אפשר לדעת. תסתכל בתמונה מההודעה שלך: אתה רואה ש seg000:7b99 מוכחל? עכשיו תסתכל בפינה התחתית שמאלית של התמונה, רואה 7F99 ? זו הכתובת של ההוראה המוכחלת בקובץ.
Gordi כתב:את הרנדומליות עשיתי עם randomize() ו-random(). אין הרבה מעבר לכך בקוד, אבל אשלח לך בכל מקרה בדוא"ל
זה בדיוק כמו SRAND ו-RAND שאני השתמשתי בהם. הסינטקס שונה אבל אני חושב שבמקרו, זה 100% זהה (כלומר, האסמבלי מתורגם לבדיוק אותו הדבר). אז בתכלס' התכניות שלנו זהות כמעט ב-100%.
Gordi כתב:אשמח לקבל את הקוד לגרסה החדשה באותה הזדמנות...
סחטנות הא? ;) אני כבר שולח.
Gordi כתב:נראה שהפקודה mount יחד עם פרמטר כלשהו הורגת את האמולטור :-\ מישהו שם למעלה כנראה לא רוצה שישחקו ב"ויקינגים האבודים" אונליין.
כיצד זה יתכן?? אצלי זה עובד (באונליין)... הנה, הבט בעצמך:
http://www.datafilehost.com/download-6aecebaa.html" target="_blank
הסיסמה לקובץ היא השורה שמתחת לשורה:
randomize();
בקוד ששלחת לי בדוא"ל.
Gordi כתב:כן, למה לא, תודה :-)
הנה:
http://www.datafilehost.com/download-26981436.html" target="_blank
Gordi כתב:הכותב מדבר על כך שלרוב חשדנים כמוני בוחנים את קוד המקור אך לא את הפקודות שמתבצעות בפועל (אלה שבבינארי). לכן, מישהו יכול לכתוב קומפיילר שיקח קוד תמים ויקמפל אותו לקוד זדוני. מעבר לכך, הוא מראה איך אפשר לנצל את העובדה שמשתמשים בקומפיילר עצמו על מנת לקמפל את הגרסה החדשה של הקומפיילר, וכך לגרום לכך שהתכונה הזדונית של הקומפיילר תמשיך הלאה לגרסאות הבאות.
אבל כל זה בהנחה שאתה (או כל אחד אחר) מקמפל את הקוד הזדוני בקומפיילר שנשתל בו ה"סוס הטרויאני" הזה. מה הסיכוי שזה יקרה?
אני חושב שהוא מדבר על חברות שבהן עובד של החברה שתל את הסוס בקומפיילר שנמצא במחשבי החברה. העובד פוטר והעובדים שהחליפו אותו בודקים את הקוד שהוא כתב ולא מוצאים בו פסול כי הם לא יודעים שהעובד חיבל גם בקומפיילר.
אז כפי שאמרתי, אין שום קשר לעניין שלנו או לסוג, מין וגרסת הקומפיילר בכלל (אלא אם כן, מישהו שולח לך את הקוד ביחד עם קומפיילר (וזה לא משנה איזה קומפיילר ואיזו גרסה) ובמצב כזה, אם אתה חושד, פשוט תוריד את הקומפיילר ממקום אחר).
שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא