[הורדה] Crusader: No Remorse
מנהלים: Gordi, Radioactive Grandpa, Octarine, Og, אופיר
[הורדה] Crusader: No Remorse
שם המשחק: Crusader: No Remorse
חברה מפתחת: ORIGIN Systems, Inc.
חברה מפיצה: ORIGIN Systems, Inc.
תבנית תוכן: תקליטור שלם (צלמית)
שפה: אנגלית
שנה: 1995
שם הקובץ: Crusader - No Remorse.rar
גודל מכווץ: 532.97MB
סוג דחיסה: RAR
מידע נוסף (באנגלית בלבד): Wikipedia, MobyGames
סיקור (מאת Octarine):
השנה היא 2195. לאחר שנים רבות של מלחמות, ממשלות העולם כפי שאנו מכירים אותן היום קרסו ואת מקומן תפסו תאגידים כלכליים. במרוצת הזמן התאגידים קנו זה את זה והתאחדו עד שהוקם הקונצרן הכלכלי העולמי - WEC, ששולט למעשה על כל העולם. ה-WEC מבסס את שלטונו בעזרת המנגנון הצבאי שלו שנקרא "קרטל האבטחה", בראשו עומדים חיילי העילית - ה-Silencers או "המשתיקים" - המאומנים בכל סוגי הלחימה וניכרים למרחוק על ידי חליפת שיריון אדום בוהק.
ה-WEC מנהל לחימה עיקשת מול המורדים, קבוצה של עריקי קרטל האבטחה ופושעים פוליטיים שמנסים לחתור תחת שלטונו. אלא שיום אחד, חוליה של משתיקים שנשלחה לטפל במורדים מסרבת פקודה בנימוק שאלו אזרחים ומחליטה לסגת. פיקוד ה-WEC לא מהסס ושולח אחריהם יחידת וטרון כדי לחסל אותם, אך אחד מהם, הקפטן השתקן שאותו תשחק, מצליח להימלט ומחליט להצטרף לכוחות המורדים ולהילחם במעסיקיו לשעבר.
כך מתחיל מה שלטעמי הוא אחד ממשחקי האקשן הטובים ביותר של שנות ה-90. המשחק משתייך לז'אנר האקשן האיזומטרי, דומה מאוד למשחקים מז'אנר ה-Hack and Slash כמו דיאבלו שיצא שנה אחריו, אם כי ב-Crusader הדגש הוא על האקשן בלבד ללא אלמנטים של RPG. יוצרי המשחק בחברת Origin זצ'ל ניסו לאפשר לשחקן הרבה יותר חופש ממה שהיה נהוג באותה תקופה. בכל שלב תקבלו משימה מסויימת והבחירה באיזו טקטיקה לנקוט כדי לבצע אותה נתונה בידכם. רוצים להתקדם לאט, לחסל אויבים בירי מדוייק כדי לחסוך בתחמושת ולהימנע מאזעקות? בסדר. מעדיפים לרוץ באמוק תוך כדי ירי טילים ולפוצץ את הדלתות במקום לבזבז זמן בחיפוש אחר מפתחות? סבבה אגוזים. אפילו הריהוט התמים שתמצאו בדרך אינו חסין אש, וכמעט כל חפץ ברקע מלבד הקירות ניתן להריסה, מה שהיה חידוש גדול בזמנו. אל תטעו, המשחק עדיין ליניארי ומעטים המקומות שיאפשרו לכם ללכת במספר נתיבים מקבילים (בכל זאת, יש עוד כמה שנים עד שיגיע Far Cry) אבל עדיין תוכלו במידה רבה לקבוע את אופי המשחק המתאים לכם.
המשחק מכיל 10 נשקים שונים שיעזרו לכם לחורר, לשרוף ולאיין את האויבים במגוון דרכים גרפיות להחריד... יחסית לשנת 1995. על גופות האויבים ובתיבות וארונות הפזורים לאורך השלב תמצאו כסף (כלומר, בהנחה ששמתם לב לאן אתם יורים ולא פיצצתם את כל מה שנמצא בחדר) שבו תוכלו להשתמש בין השלבים כדי לקנות עוד תחמושת, מגינים וגאדג'טים שונים כמו מוקשים או פצצות עכביש נשלטות מרחוק. הוסיפו זאת לעובדה שניתן לשאת רק 5 נשקים בו זמנית וקיבלתם עוד אלמנט נוסף של תכנון טקטי במשחק.
האויבים גם הם מגוונים ומתחזקים ככל שמתקדמים השלבים, ותמצאו את עצמכם נלחמים בכל הארסנל המקיף של קרטל האבטחה, החל מהשומרים הפשוטים וכלה בלוחמי הקומנדו ורובוטי הסולטרון החמושים בזוג תותחי פלזמה שיכולים להפוך אדם לשלד חרוך ביריה אחת. קיימות ארבע רמות קושי שמשנות את כמות וסוג האויבים שתפגשו בכל שלב, כך שתוכלו לקבוע את רמת האתגר האישי.
בחזרה לעלילה, היא בעיקר תירוץ לאקשן ומתבטאת לרוב בתדריכים בין המשימות ולא בשלבים עצמם. לא תמצאו פה שום דבר שלא ראיתם בעשרות יצירות מד'ב אחרות, וגם את התפניות בעלילה אפשר לנחש בערך מהרגע הראשון. אלא שמדובר על משחק של אמצע שנות התשעים, ולכן הכל מועבר בקטעי FMV ואת כל הדמויות מגלמים שחקנים דרג ג' שעושים את תפקידים בהתלהבות הגובלת בקאמפ (וסליחה אם מישהו מהם קורא את זה... אגב, פיסת טריוויה: חלק מהשחקנים נפגשו גם בסדרת הילדים Wishbone שצולמה באותן שנים). שלא תהיה טעות, אני חושב שזה נפלא וחלק מהקסם של המשחק. בפרפזה על משינה: "קח, זה שנות התשעים."
לעומת הקטעים המצולמים, סרטוני ה-CGI עשויים נהדר ומרשימים גם היום, אם כי כמובן שלא משתווים לאף משחק מודרני.
הפסקול מורכב מטרקים של מוזיקה אלקטרונית קצבית, גם היא בניחוח ניינטיז. המוזיקה מתאימה לאווירת האקשן ללא הפסקה של המשחק, והתחבבה עלי למרות שבד'כ אני לא מאוהדי הז'אנר.
אחרי שהיללתי את המשחק, כמה מילים על מה שלא עובד.
הבעיה המורגשת ביותר של המשחק היא השליטה. האנימציה של הדמויות מורכבת מספרייטים, כלומר תמונות קבועות מראש, מה שאומר שניתן להסתובב רק לשמונה כיוונים מוגדרים והקפיצה תמיד תתבצע מעמידה ולמרחק קבוע. זה מאוד מעצבן כשאויב עומד בזוית כזו שמחייבת אותך לזוז ולעמוד מולו רק כדי שתוכל לכוון את הנשק לכיוונו כמו שצריך בזמן שהוא ממשיך להמטיר פצצות לכיוונך, או כשצריך לקפוץ מעל בור חומצה ופתאום בגלל שנתקלת בגרגר אבק או משהו האנימציה של הקפיצה נעצרת ולך נשאר רק לראות את הקפטן המסכן צונח אל מותו, נוקשה כפסל. כמו כן משום מה הדמות לא יכול לנוע קדימה במצב כריעה, רק להתגלגל לצדדים, מה שמקשה להיכנס בחלק מהפתחים הקטנים או לשפר עמדות בזמן שיורים עליך.
(אגב, העניין הזה שופר חלקית במשחק ההמשך בו לדמות השחקן הוקצו יותר ספרייטים, מה שאפשר חופש תנועה גדול יותר)
מבחינת המשחקיות עצמה, ככל שמתקדם המשחק השלבים הופכים להיות די דומים זה לזה. לא משנה אם המשימה היא לפוצץ גנרטור, להציל שבויים או לגנוב תרשים סודי, בסופו של דבר השחקן צריך להגיע מנקודה א' שבה הוא מתחיל לנקודה ב' בה נמצא הטלפורטר ליציאה, כאשר צורת המשחק בשלב עצמו לא משתנה באופן דרסטי. ומכיוון שיש 15 שלבים די ארוכים, בשלב מסוים הוא מתחיל לשעמם. זה לא מהמשחקים שאני ממליץ לסיים ב"ישיבה אחת" או בסשן אינטנסטיבי של כמה ימים, אלא עדיף לקחת אותו במנות קטנות והפסקות כדי שלא יימאס. כדי לרכך קצת את הביקורת צריך לציין שלפחות מבחינת העיצוב ותכנון השלבים קיים גיוון והשחקן עובר בכמה סביבות שונות, כך שתחושת ה-"כבר עשיתי את זה קודם" מגיעה רק בשלב מאוחר של המשחק.
הנקודה האחרונה היא ה-AI שדי מאכזב מנקודת המבט של הגיימר העכשווי. האויבים מפטרלים בשלב או ניצבים בעמדות מוגנות ויפתחו באש ברגע שיזהו אותך, אבל לא ינסו לאגף את השחקן או לתפוס עמדה אחרת. בשביל זה צריך לחכות עוד 3 שנים עד ש-Half Life יגיע...
לסיכום אחזור על מה שכתבתי בהתחלה. Crusader: No Remorse הוא אחד ממשחקי האקשן הטובים של שנות ה-90, ולמרות שאינו חף מבעיות הוא עדיין נשאר משחק מהנה גם היום, יותר מ-15 שנים אחרי שיצא. מומלץ בחום, ואל תפסידו גם את משחק ההמשך.
הורדה:
ההורדה הראשית לא זמינה כרגע.
עם זאת, ניתן להוריד את המשחק מהקישור הזה, באדיבות Octarine.
חברה מפתחת: ORIGIN Systems, Inc.
חברה מפיצה: ORIGIN Systems, Inc.
תבנית תוכן: תקליטור שלם (צלמית)
שפה: אנגלית
שנה: 1995
שם הקובץ: Crusader - No Remorse.rar
גודל מכווץ: 532.97MB
סוג דחיסה: RAR
מידע נוסף (באנגלית בלבד): Wikipedia, MobyGames
סיקור (מאת Octarine):
השנה היא 2195. לאחר שנים רבות של מלחמות, ממשלות העולם כפי שאנו מכירים אותן היום קרסו ואת מקומן תפסו תאגידים כלכליים. במרוצת הזמן התאגידים קנו זה את זה והתאחדו עד שהוקם הקונצרן הכלכלי העולמי - WEC, ששולט למעשה על כל העולם. ה-WEC מבסס את שלטונו בעזרת המנגנון הצבאי שלו שנקרא "קרטל האבטחה", בראשו עומדים חיילי העילית - ה-Silencers או "המשתיקים" - המאומנים בכל סוגי הלחימה וניכרים למרחוק על ידי חליפת שיריון אדום בוהק.
ה-WEC מנהל לחימה עיקשת מול המורדים, קבוצה של עריקי קרטל האבטחה ופושעים פוליטיים שמנסים לחתור תחת שלטונו. אלא שיום אחד, חוליה של משתיקים שנשלחה לטפל במורדים מסרבת פקודה בנימוק שאלו אזרחים ומחליטה לסגת. פיקוד ה-WEC לא מהסס ושולח אחריהם יחידת וטרון כדי לחסל אותם, אך אחד מהם, הקפטן השתקן שאותו תשחק, מצליח להימלט ומחליט להצטרף לכוחות המורדים ולהילחם במעסיקיו לשעבר.
כך מתחיל מה שלטעמי הוא אחד ממשחקי האקשן הטובים ביותר של שנות ה-90. המשחק משתייך לז'אנר האקשן האיזומטרי, דומה מאוד למשחקים מז'אנר ה-Hack and Slash כמו דיאבלו שיצא שנה אחריו, אם כי ב-Crusader הדגש הוא על האקשן בלבד ללא אלמנטים של RPG. יוצרי המשחק בחברת Origin זצ'ל ניסו לאפשר לשחקן הרבה יותר חופש ממה שהיה נהוג באותה תקופה. בכל שלב תקבלו משימה מסויימת והבחירה באיזו טקטיקה לנקוט כדי לבצע אותה נתונה בידכם. רוצים להתקדם לאט, לחסל אויבים בירי מדוייק כדי לחסוך בתחמושת ולהימנע מאזעקות? בסדר. מעדיפים לרוץ באמוק תוך כדי ירי טילים ולפוצץ את הדלתות במקום לבזבז זמן בחיפוש אחר מפתחות? סבבה אגוזים. אפילו הריהוט התמים שתמצאו בדרך אינו חסין אש, וכמעט כל חפץ ברקע מלבד הקירות ניתן להריסה, מה שהיה חידוש גדול בזמנו. אל תטעו, המשחק עדיין ליניארי ומעטים המקומות שיאפשרו לכם ללכת במספר נתיבים מקבילים (בכל זאת, יש עוד כמה שנים עד שיגיע Far Cry) אבל עדיין תוכלו במידה רבה לקבוע את אופי המשחק המתאים לכם.
המשחק מכיל 10 נשקים שונים שיעזרו לכם לחורר, לשרוף ולאיין את האויבים במגוון דרכים גרפיות להחריד... יחסית לשנת 1995. על גופות האויבים ובתיבות וארונות הפזורים לאורך השלב תמצאו כסף (כלומר, בהנחה ששמתם לב לאן אתם יורים ולא פיצצתם את כל מה שנמצא בחדר) שבו תוכלו להשתמש בין השלבים כדי לקנות עוד תחמושת, מגינים וגאדג'טים שונים כמו מוקשים או פצצות עכביש נשלטות מרחוק. הוסיפו זאת לעובדה שניתן לשאת רק 5 נשקים בו זמנית וקיבלתם עוד אלמנט נוסף של תכנון טקטי במשחק.
האויבים גם הם מגוונים ומתחזקים ככל שמתקדמים השלבים, ותמצאו את עצמכם נלחמים בכל הארסנל המקיף של קרטל האבטחה, החל מהשומרים הפשוטים וכלה בלוחמי הקומנדו ורובוטי הסולטרון החמושים בזוג תותחי פלזמה שיכולים להפוך אדם לשלד חרוך ביריה אחת. קיימות ארבע רמות קושי שמשנות את כמות וסוג האויבים שתפגשו בכל שלב, כך שתוכלו לקבוע את רמת האתגר האישי.
בחזרה לעלילה, היא בעיקר תירוץ לאקשן ומתבטאת לרוב בתדריכים בין המשימות ולא בשלבים עצמם. לא תמצאו פה שום דבר שלא ראיתם בעשרות יצירות מד'ב אחרות, וגם את התפניות בעלילה אפשר לנחש בערך מהרגע הראשון. אלא שמדובר על משחק של אמצע שנות התשעים, ולכן הכל מועבר בקטעי FMV ואת כל הדמויות מגלמים שחקנים דרג ג' שעושים את תפקידים בהתלהבות הגובלת בקאמפ (וסליחה אם מישהו מהם קורא את זה... אגב, פיסת טריוויה: חלק מהשחקנים נפגשו גם בסדרת הילדים Wishbone שצולמה באותן שנים). שלא תהיה טעות, אני חושב שזה נפלא וחלק מהקסם של המשחק. בפרפזה על משינה: "קח, זה שנות התשעים."
לעומת הקטעים המצולמים, סרטוני ה-CGI עשויים נהדר ומרשימים גם היום, אם כי כמובן שלא משתווים לאף משחק מודרני.
הפסקול מורכב מטרקים של מוזיקה אלקטרונית קצבית, גם היא בניחוח ניינטיז. המוזיקה מתאימה לאווירת האקשן ללא הפסקה של המשחק, והתחבבה עלי למרות שבד'כ אני לא מאוהדי הז'אנר.
אחרי שהיללתי את המשחק, כמה מילים על מה שלא עובד.
הבעיה המורגשת ביותר של המשחק היא השליטה. האנימציה של הדמויות מורכבת מספרייטים, כלומר תמונות קבועות מראש, מה שאומר שניתן להסתובב רק לשמונה כיוונים מוגדרים והקפיצה תמיד תתבצע מעמידה ולמרחק קבוע. זה מאוד מעצבן כשאויב עומד בזוית כזו שמחייבת אותך לזוז ולעמוד מולו רק כדי שתוכל לכוון את הנשק לכיוונו כמו שצריך בזמן שהוא ממשיך להמטיר פצצות לכיוונך, או כשצריך לקפוץ מעל בור חומצה ופתאום בגלל שנתקלת בגרגר אבק או משהו האנימציה של הקפיצה נעצרת ולך נשאר רק לראות את הקפטן המסכן צונח אל מותו, נוקשה כפסל. כמו כן משום מה הדמות לא יכול לנוע קדימה במצב כריעה, רק להתגלגל לצדדים, מה שמקשה להיכנס בחלק מהפתחים הקטנים או לשפר עמדות בזמן שיורים עליך.
(אגב, העניין הזה שופר חלקית במשחק ההמשך בו לדמות השחקן הוקצו יותר ספרייטים, מה שאפשר חופש תנועה גדול יותר)
מבחינת המשחקיות עצמה, ככל שמתקדם המשחק השלבים הופכים להיות די דומים זה לזה. לא משנה אם המשימה היא לפוצץ גנרטור, להציל שבויים או לגנוב תרשים סודי, בסופו של דבר השחקן צריך להגיע מנקודה א' שבה הוא מתחיל לנקודה ב' בה נמצא הטלפורטר ליציאה, כאשר צורת המשחק בשלב עצמו לא משתנה באופן דרסטי. ומכיוון שיש 15 שלבים די ארוכים, בשלב מסוים הוא מתחיל לשעמם. זה לא מהמשחקים שאני ממליץ לסיים ב"ישיבה אחת" או בסשן אינטנסטיבי של כמה ימים, אלא עדיף לקחת אותו במנות קטנות והפסקות כדי שלא יימאס. כדי לרכך קצת את הביקורת צריך לציין שלפחות מבחינת העיצוב ותכנון השלבים קיים גיוון והשחקן עובר בכמה סביבות שונות, כך שתחושת ה-"כבר עשיתי את זה קודם" מגיעה רק בשלב מאוחר של המשחק.
הנקודה האחרונה היא ה-AI שדי מאכזב מנקודת המבט של הגיימר העכשווי. האויבים מפטרלים בשלב או ניצבים בעמדות מוגנות ויפתחו באש ברגע שיזהו אותך, אבל לא ינסו לאגף את השחקן או לתפוס עמדה אחרת. בשביל זה צריך לחכות עוד 3 שנים עד ש-Half Life יגיע...
לסיכום אחזור על מה שכתבתי בהתחלה. Crusader: No Remorse הוא אחד ממשחקי האקשן הטובים של שנות ה-90, ולמרות שאינו חף מבעיות הוא עדיין נשאר משחק מהנה גם היום, יותר מ-15 שנים אחרי שיצא. מומלץ בחום, ואל תפסידו גם את משחק ההמשך.
הורדה:
ההורדה הראשית לא זמינה כרגע.
עם זאת, ניתן להוריד את המשחק מהקישור הזה, באדיבות Octarine.
Re: [הורדה] Crusader: No Remorse
איך מתקינים את המשחק הזה???
have some cake
מרכיבים את הצלמית ככונן מדומה, בחלונות או ישירות לתוך DOSBox, ומתקינים כמו כל משחק מתקליטור.
Re: [הורדה] Crusader: No Remorse
התקנתי את זה ככונן וירטואלי, עכשיו הוא פותח לי תפריט.
במרובע הראשון כתוב לי: "create shortcut" , אם אני לוחץ עליו הוא אומר שזה שגיאה,
ולפי מה שהוא אומר לי בשגיאה אני הבנתי שחסר קובץ שנקרא: GATEWAY\pifmaker.exe
מה אני עושה ואיך אני משיג את הקובץ הזה
:(
במרובע הראשון כתוב לי: "create shortcut" , אם אני לוחץ עליו הוא אומר שזה שגיאה,
ולפי מה שהוא אומר לי בשגיאה אני הבנתי שחסר קובץ שנקרא: GATEWAY\pifmaker.exe
מה אני עושה ואיך אני משיג את הקובץ הזה

leapfrogging
כדי שאבין על מה אתה מדבר עליך להסביר מה בדיוק קרה בין "התקנתי את זה ככונן וירטואלי" לבין "עכשיו הוא פותח לי תפריט".
Re: [הורדה] Crusader: No Remorse
לא התקנתי
.
פתחתי את הקובץ ע"י הכונן וירטואלי.
אח"כ כשאני לוחץ על הכונן הוא פותח לי תפריט אז מה אני בוחר ואיך אני מתקין?

פתחתי את הקובץ ע"י הכונן וירטואלי.
אח"כ כשאני לוחץ על הכונן הוא פותח לי תפריט אז מה אני בוחר ואיך אני מתקין?
Re: [הורדה] Crusader: No Remorse
אפשר בבקשה גם את CRUSADER NO REGRET??
Re: [הורדה] Crusader: No Remorse
כבר נמצא באתר, השתמש בחיפוש:
http://www.old-games.org/search.php" target="_blank
http://www.old-games.org/search.php" target="_blank
"?I've done nothing of what you said, why doesn't it work"
אתה עדיין בחלונות, Crusader זה משחק DOS.oriel38 כתב:פתחתי את הקובץ ע"י הכונן וירטואלי.
אח"כ כשאני לוחץ על הכונן הוא פותח לי תפריט אז מה אני בוחר ואיך אני מתקין?
אם הרכבת את הצלמית ככונן בחלונות, עכשיו עליך להרכיב את הכונן המדומה כתקליטור ב-DOSBox.
(יהיה פשוט יותר להרכיב את הצלמית ישירות ל-DOSBox)
Re: [הורדה] Crusader: No Remorse
אבל איך אני עושה את הפעולה אם dosbox 

if a maybe
אם DOSBox, הפקודה מופיעה באחד המדריכים.
אני בטוח שכתבתי אותה למישהו כאן, לא מזמן.
אני בטוח שכתבתי אותה למישהו כאן, לא מזמן.
Re: [הורדה] Crusader: No Remorse
עשיתי מה שהיה כתוב במדריך וזה לא עובד.
או שזה עובד רק שאני לא יודע איך לעשות את זה!
עזרה בבקשה :(
או שזה עובד רק שאני לא יודע איך לעשות את זה!
עזרה בבקשה :(
very instructive
מה כתוב במדריך, מה עשית ומה היו התוצאות?
Re: [הורדה] Crusader: No Remorse
כדי לדעת מה הכוננים שברשותי לחצתי mount -cd
בחרתי את הכונן הוירטואלי שלי (כולל את המיספר שלצידו, אם חשוב לך המספר הוא 1).
מכאן ואילך לא הבנתי מה עושים!
בחרתי את הכונן הוירטואלי שלי (כולל את המיספר שלצידו, אם חשוב לך המספר הוא 1).
מכאן ואילך לא הבנתי מה עושים!
"!look, elephant"
קיבלת רשימת כוננים. יופי. אבל מה זה "בחרתי"?
הצבעת עם העכבר? עם האצבע? מצמצת בכיוון הנכון?
ניסית לקרוא את כל המדריך, עד הסוף, לפני שהחלטת שאתה לא מבין?
הצבעת עם העכבר? עם האצבע? מצמצת בכיוון הנכון?
ניסית לקרוא את כל המדריך, עד הסוף, לפני שהחלטת שאתה לא מבין?