סיקורים לג'יל
מנהלים: Gordi, Radioactive Grandpa, Octarine, Og, אופיר
- Radioactive Grandpa
- מנהל

- הודעות: 5893
- הצטרף: ד' ספטמבר 01, 2004 4:08 am
- איש קשר:
סיקורים לג'יל
החלטתי בנושא נפרד כדי שלא יתערבב.
----------------------------------------
Jill of the Jungle
ג'יל היא לא הפרוטגוניסט ממין נקבה הראשון בז'אנר. כבר עשו זאת לפניה עוד בשנות השמונים. אך למרות זאת, ואפילו בזמנינו המודרניים, יתכן שהיא עדיין הנקבה הפרוטגוניסטית המפורסמת ביותר בעולם משחקי המחשב אחרי לארה קרופט מסדרת Tomb Raider. ג'יל זכתה במעמד המכובד להיות אחד מהנציגים המובהקים ביותר של הפלטפורמרים למחשב האישי בתחילת שנות התשעים, יחד עם אגדות נוספות כמו Commander Keen, ו-Dangerous Dave.
יחסית לשנת 1992, המשחק לא רע כל-כך. יש בו כמה רכיבים מקוריים למדי. אחד מסימני ההכר המפורסמים שלו הוא שינוי הצורה שג'יל יכולה לעבור. בנקודות מסוימות ג'יל תוכל להפוך לציפור-אש, דג או צפרדע, כאשר לכל יצור ישנן יכולות ייחודיות לו וסביבות מתאימות שונות. עוד רכיב מקורי למדי לתקופה הוא הנשקים. ג'יל אוספת בהתחלה פגיונות שמתפקדים כמו בומרנג: הם נזרקים ומרחפים וצריך לתפוס אותם חזרה לפני שיהיה אפשר לזרוק אותם שוב. אם אוספים יותר מאחד, אפשר לזרוק אותם במקביל. בהמשך ג'יל יכולה לאסוף גם מעין שוריקן ענק עם סגנון רחיפה שונה וכוח הרסני. פה ושם יש עיצובי שלבים כמעט מעניינים. אבל בגדול, המשחק לא ממש מבריק. במיוחד אם משווים אותו למשל למשחקי קין שיצאו שנה לפניו. השליטה צולעת, מאוד לא חלקה, ונתקלת בבאגים. ובניגוד לקין בעל 16 הצבעים, ג'יל נהנית מטכנולוגיה מתקדמת של תצוגת VGA עם 256 צבעים! ולמרות זאת, כל הסביבה, האויבים, וג'יל עצמה נראים בסיסיים לגמרי וחסרי אפיון סגנוני. גם קשה לדעת מה בדיוק ג'יל לובשת. האין זה בגד מעור קרוקודיל שג'יל הפראית צדה בעצמה, או שמא בגד לטקס ירוק כשל מוכרת מזון טיפוסית? אין דבר, מה שזה לא יהיה, זה עוזר לג'יל לשמור על הגזרה המבצעית.
אח, סקסיזם בתעשיית הבידור של משחקי המחשב... נושא נדוש ומשעשע. ג'יל נערת הג'ונגל הוא כאמור משחק לא רע, אבל את התברגותו להיות אחד האייקונים של משחקי תחילת שנות ה-90, הוא חייב לדעתי למין הלא אופייני של הפרוטגוניסט, בז'אנר הרחב של משחקי הפעולה. והעובדה הזו משחקת לשני הכיוונים. מצד אחד, חילופי התפקידים מציג משהו מרענן למדי: ג'יל היא זו שמצילה את הנסיך (בפרק השלישי של הטרילוגיה), ולא להפך. איזה יופי, איזו חתירה לשוויון בין המינים. מצד שני, מי שלא כל-כך נאיבי שם לב שהגילויים הכי גסים של שוביניזם מגיעים באופן אירוני דווקא במשחקים האלו. הדמויות הנשיות הנודעות ביותר בהיסטוריה של משחקי המחשב, ואפרופו העלמה קרופט שהוזכרה בפסקה הראשונה לעיל, התאפיינו בצורה הבולטת ביותר בשני דברים. והם ממוקמים בטווח שמתחת לסנטר שלהן ומעל הפופיק. ג'יל עשויה להיות החלוצה בתחום. "נערת הג'ונגל" מספק כמה אנקדוטות שוביניסטיות גרוטסקיות במיוחד (רק הביטו בעטיפת המשחק!). "אחרי הכל, מי אמר שגברת לא יכולה לחסל כמה מפלצות?", כך המשחק הביקורתי קורא תיגר על התפישות החברתיות הסקסיסטיות שלנו בתחילת המשחק, ובאפילוג הפרק הראשון לקראת הפרק השני (זהירות, "ספויילר") מסיים בתהייה: "האם אישה כמו ג'יל תוכל לחשוף את מיסתורי המקום הזה, ולהיחלץ מבלי ללכלך את שיערה הבלונדיני?"
אז מה אתם אומרים? אתם מספיק גברים בשביל לעזור לג'יל לחסל כמה מפלצות מבלי ללכלך את שיערה הבלונדיני? המשחק קל למדי, כולל מערכת שמירות ידנית גם באמצע השלב, נקודות שמירה אוטומטיות בתוך השלבים עצמם לעיתים, ואין הגבלת פסילות. בפרק הראשון, ג'יל עוברת בתלאות הג'ונגל, וניצבת בקטעי פלטפורמה רבים ומעט פאזלים מבוכיים. עיקר האתגר יהיה להצליח לקפוץ על הפלטפורמות הצרות למרות השליטה המקרטעת. תוך פחות משעה תוכלו לסיים את הפרק הראשון ובקלות.
----------------------------------------
רק רציתי להפנות את תשומת ליבו של גורדי לכך שקישרתי לתמונה במובי, במקרה שזה בעייתי.
----------------------------------------
Jill of the Jungle
ג'יל היא לא הפרוטגוניסט ממין נקבה הראשון בז'אנר. כבר עשו זאת לפניה עוד בשנות השמונים. אך למרות זאת, ואפילו בזמנינו המודרניים, יתכן שהיא עדיין הנקבה הפרוטגוניסטית המפורסמת ביותר בעולם משחקי המחשב אחרי לארה קרופט מסדרת Tomb Raider. ג'יל זכתה במעמד המכובד להיות אחד מהנציגים המובהקים ביותר של הפלטפורמרים למחשב האישי בתחילת שנות התשעים, יחד עם אגדות נוספות כמו Commander Keen, ו-Dangerous Dave.
יחסית לשנת 1992, המשחק לא רע כל-כך. יש בו כמה רכיבים מקוריים למדי. אחד מסימני ההכר המפורסמים שלו הוא שינוי הצורה שג'יל יכולה לעבור. בנקודות מסוימות ג'יל תוכל להפוך לציפור-אש, דג או צפרדע, כאשר לכל יצור ישנן יכולות ייחודיות לו וסביבות מתאימות שונות. עוד רכיב מקורי למדי לתקופה הוא הנשקים. ג'יל אוספת בהתחלה פגיונות שמתפקדים כמו בומרנג: הם נזרקים ומרחפים וצריך לתפוס אותם חזרה לפני שיהיה אפשר לזרוק אותם שוב. אם אוספים יותר מאחד, אפשר לזרוק אותם במקביל. בהמשך ג'יל יכולה לאסוף גם מעין שוריקן ענק עם סגנון רחיפה שונה וכוח הרסני. פה ושם יש עיצובי שלבים כמעט מעניינים. אבל בגדול, המשחק לא ממש מבריק. במיוחד אם משווים אותו למשל למשחקי קין שיצאו שנה לפניו. השליטה צולעת, מאוד לא חלקה, ונתקלת בבאגים. ובניגוד לקין בעל 16 הצבעים, ג'יל נהנית מטכנולוגיה מתקדמת של תצוגת VGA עם 256 צבעים! ולמרות זאת, כל הסביבה, האויבים, וג'יל עצמה נראים בסיסיים לגמרי וחסרי אפיון סגנוני. גם קשה לדעת מה בדיוק ג'יל לובשת. האין זה בגד מעור קרוקודיל שג'יל הפראית צדה בעצמה, או שמא בגד לטקס ירוק כשל מוכרת מזון טיפוסית? אין דבר, מה שזה לא יהיה, זה עוזר לג'יל לשמור על הגזרה המבצעית.
אח, סקסיזם בתעשיית הבידור של משחקי המחשב... נושא נדוש ומשעשע. ג'יל נערת הג'ונגל הוא כאמור משחק לא רע, אבל את התברגותו להיות אחד האייקונים של משחקי תחילת שנות ה-90, הוא חייב לדעתי למין הלא אופייני של הפרוטגוניסט, בז'אנר הרחב של משחקי הפעולה. והעובדה הזו משחקת לשני הכיוונים. מצד אחד, חילופי התפקידים מציג משהו מרענן למדי: ג'יל היא זו שמצילה את הנסיך (בפרק השלישי של הטרילוגיה), ולא להפך. איזה יופי, איזו חתירה לשוויון בין המינים. מצד שני, מי שלא כל-כך נאיבי שם לב שהגילויים הכי גסים של שוביניזם מגיעים באופן אירוני דווקא במשחקים האלו. הדמויות הנשיות הנודעות ביותר בהיסטוריה של משחקי המחשב, ואפרופו העלמה קרופט שהוזכרה בפסקה הראשונה לעיל, התאפיינו בצורה הבולטת ביותר בשני דברים. והם ממוקמים בטווח שמתחת לסנטר שלהן ומעל הפופיק. ג'יל עשויה להיות החלוצה בתחום. "נערת הג'ונגל" מספק כמה אנקדוטות שוביניסטיות גרוטסקיות במיוחד (רק הביטו בעטיפת המשחק!). "אחרי הכל, מי אמר שגברת לא יכולה לחסל כמה מפלצות?", כך המשחק הביקורתי קורא תיגר על התפישות החברתיות הסקסיסטיות שלנו בתחילת המשחק, ובאפילוג הפרק הראשון לקראת הפרק השני (זהירות, "ספויילר") מסיים בתהייה: "האם אישה כמו ג'יל תוכל לחשוף את מיסתורי המקום הזה, ולהיחלץ מבלי ללכלך את שיערה הבלונדיני?"
אז מה אתם אומרים? אתם מספיק גברים בשביל לעזור לג'יל לחסל כמה מפלצות מבלי ללכלך את שיערה הבלונדיני? המשחק קל למדי, כולל מערכת שמירות ידנית גם באמצע השלב, נקודות שמירה אוטומטיות בתוך השלבים עצמם לעיתים, ואין הגבלת פסילות. בפרק הראשון, ג'יל עוברת בתלאות הג'ונגל, וניצבת בקטעי פלטפורמה רבים ומעט פאזלים מבוכיים. עיקר האתגר יהיה להצליח לקפוץ על הפלטפורמות הצרות למרות השליטה המקרטעת. תוך פחות משעה תוכלו לסיים את הפרק הראשון ובקלות.
----------------------------------------
רק רציתי להפנות את תשומת ליבו של גורדי לכך שקישרתי לתמונה במובי, במקרה שזה בעייתי.
- Radioactive Grandpa
- מנהל

- הודעות: 5893
- הצטרף: ד' ספטמבר 01, 2004 4:08 am
- איש קשר:
Jill Goes Underground
בפרק הקודם, ג'יל הנועזת צלחה את תלאות הג'ונגל והגיעה לחורשת פטריות מיסתורית. בפרק הזה, "ג'יל יורדת למחתרת" (מילולית: ג'יל יורדת מתחת לפני האדמה), הגיבורה היפה והנועזת יורדת לשורש העניין, וחוצה את חורשת הפטריות אל תוך האדמה, שם מצפים לה שדי שאול ואתגרים חדשים.
זהו הפרק השני מתוך שלושת הפרקים בסדרת ג'יל. יש לציין שלא מדובר בכותר חדש, למרות שאצלנו באתר הוא נמצא בדף נפרד ועצמאי, אלא המשך של אותו משחק. כחלק מאופן השיווק של משחקי מחשב רבים באותה תקופה, המשחק חולק לכמה פרקים, כאשר הפרק הראשון הופץ בחינם כ-Shareware, ואילו שאר הפרקים (בדרך כלל מדובר בשלושה בסך הכל, כמו במקרה שלנו) נמכרו בתשלום ויחד מהווים את הגרסה המלאה. סקירה כללית של המשחק נמצאת בדף המשחק של הפרק הראשון, "ג'יל נערת הג'ונגל".
אז מה נשתנה הפרק הזה מקודמו? קודם כל, ג'יל לובשת בגד אדום. לא ירוק. זהו כמובן הבדל משמעותי ביותר. מעבר לכך, העקרונות זהים: אותם נשקים וחפצים נוספים (תפוחים, מפתחות, משדרגי קפיצה), אותם יצורים שג'יל יכולה להפוך אליהם (אם כי ג'יל כצפרדע נעדרת מהפרק הזה), אותן מניפולציות סביבתיות בשלבים, ואותה שליטה לא מזהירה במיוחד.
ומעבר למראה הכללי של עיצוב השלבים והאויבים החדשים, יש בכל זאת שני שינויים ששווה לציין. הראשון הוא לגבי מנגנון ההתחלה מחדש: גם בפרק הזה לג'יל חיים בלתי מוגבלים, ונקודות שמירה מסוימות בכמה מן השלבים. אבל בעוד שבפרק הקודם, פסילה הביאה לאיפוס מצב העניינים בשלב וצורך לעשות הכל מחדש מאותה נקודת שמירה, כאן ההתקדמות נשמרת, ורק המיקום משתנה וחוזר לנקודת השמירה (אויבים מחוסלים לא יחזרו לחיים, מפתחות שנאספו ישארו בתרמילכם ודלתות שנפתחו תשארנה באותו מצב, וכו'). השינוי השני הוא היעדר המפה: בפרק הראשון בין שלב לשלב ג'יל נעה במפת הג'ונגל (שנראתה ונשלטה כמו שלב פלטפורמה רגיל). כאן, השלבים באים בזה אחר זה ברצף, עד סוף הפרק.
בסך הכל, גם כאן מדובר במשחק קל למדי. אמנם יש כאן כמה שלבים מטרטרים שעשויים לגזול קצת זמן, אבל עיקר האתגר ישאר לדעתי ברמת הסרבול של השליטה, ולא הקושי הממשי של האויבים והמבוכים.
זהו הפרק השני מתוך שלושת הפרקים בסדרת ג'יל. יש לציין שלא מדובר בכותר חדש, למרות שאצלנו באתר הוא נמצא בדף נפרד ועצמאי, אלא המשך של אותו משחק. כחלק מאופן השיווק של משחקי מחשב רבים באותה תקופה, המשחק חולק לכמה פרקים, כאשר הפרק הראשון הופץ בחינם כ-Shareware, ואילו שאר הפרקים (בדרך כלל מדובר בשלושה בסך הכל, כמו במקרה שלנו) נמכרו בתשלום ויחד מהווים את הגרסה המלאה. סקירה כללית של המשחק נמצאת בדף המשחק של הפרק הראשון, "ג'יל נערת הג'ונגל".
אז מה נשתנה הפרק הזה מקודמו? קודם כל, ג'יל לובשת בגד אדום. לא ירוק. זהו כמובן הבדל משמעותי ביותר. מעבר לכך, העקרונות זהים: אותם נשקים וחפצים נוספים (תפוחים, מפתחות, משדרגי קפיצה), אותם יצורים שג'יל יכולה להפוך אליהם (אם כי ג'יל כצפרדע נעדרת מהפרק הזה), אותן מניפולציות סביבתיות בשלבים, ואותה שליטה לא מזהירה במיוחד.
ומעבר למראה הכללי של עיצוב השלבים והאויבים החדשים, יש בכל זאת שני שינויים ששווה לציין. הראשון הוא לגבי מנגנון ההתחלה מחדש: גם בפרק הזה לג'יל חיים בלתי מוגבלים, ונקודות שמירה מסוימות בכמה מן השלבים. אבל בעוד שבפרק הקודם, פסילה הביאה לאיפוס מצב העניינים בשלב וצורך לעשות הכל מחדש מאותה נקודת שמירה, כאן ההתקדמות נשמרת, ורק המיקום משתנה וחוזר לנקודת השמירה (אויבים מחוסלים לא יחזרו לחיים, מפתחות שנאספו ישארו בתרמילכם ודלתות שנפתחו תשארנה באותו מצב, וכו'). השינוי השני הוא היעדר המפה: בפרק הראשון בין שלב לשלב ג'יל נעה במפת הג'ונגל (שנראתה ונשלטה כמו שלב פלטפורמה רגיל). כאן, השלבים באים בזה אחר זה ברצף, עד סוף הפרק.
בסך הכל, גם כאן מדובר במשחק קל למדי. אמנם יש כאן כמה שלבים מטרטרים שעשויים לגזול קצת זמן, אבל עיקר האתגר ישאר לדעתי ברמת הסרבול של השליטה, ולא הקושי הממשי של האויבים והמבוכים.
- Radioactive Grandpa
- מנהל

- הודעות: 5893
- הצטרף: ד' ספטמבר 01, 2004 4:08 am
- איש קשר:
Jill Saves the Prince
בפרק הקודם, ג'יל הנועזת נחלצה מלב האדמה וחזרה אל הג'ונגל. בפרק הזה, "ג'יל מצילה את הנסיך", היא חוזרת אל הג'ונגל ומתקדמת לעבר הטירה. מסתבר שהנסיך היקר נחטף על ידי לא אחר מאיש הלטאה הירוק הענק והמטורף! כן, כן! ורק שחרורו של הנסיך מכלאו יוכל לעצור את איש הלטאה הירוק הענק והמטורף, מלברא את כל הג'ונגל ולבנות בתי דירות!
אבל אל חשש. ג'יל לא באמת תאלץ להתעמת עם יזם הנדל"ן המפלצתי ואפילו לא לראות את פניו. הוא קיים רק בשביל סיפור הרקע. המשחק לא מתקדם מספיק בשביל להכיל דברים כמו "בוסים". רק תעשו טובה, אל תשכחו לקחת אתכם את הנסיך לפני שאתם יוצאים מהשלב האחרון.
זהו הפרק החותם את הטרילוגיה של ג'יל נערת הג'ונגל. יש לציין שלא מדובר בכותר חדש, למרות שאצלנו באתר הוא נמצא בדף נפרד ועצמאי, אלא המשך של אותו משחק. כחלק מאופן השיווק של משחקי מחשב רבים באותה תקופה, המשחק חולק לכמה פרקים, כאשר הפרק הראשון הופץ בחינם כ-Shareware, ואילו שאר הפרקים (בדרך כלל מדובר בשלושה בסך הכל, כמו במקרה שלנו) נמכרו בתשלום ויחד מהווים את הגרסה המלאה. סקירה כללית של המשחק נמצאת בדף המשחק של הפרק הראשון, "ג'יל נערת הג'ונגל".
ומה חדש בפרק הזה? השינוי המשמעותי הוא חזרתה של המפה במעבר בין השלבים (בפרק השני לא היתה מפה), והפעם מדובר במפה רצינית (כמו במשחקי קין), כלומר, תצוגה ממבט-על ושינוי אופן השליטה של השחקן. הפרק הזה עשוי לדרוש קצת יותר זמן מהקודמים. לא כי הוא קשה יותר, אלא כי כמו בפלטפורמרים אחרים עם מפה, המשחק מטרטר את השחקן בין השלבים, וג'יל הולכת שם מאוד לאט. טוב, זה רק מפני שהמשחק כל-כך ריאליסטי, הוא מתחשב בקנה המידה כמובן. מרחקים ארוכים, מה לעשות.
מעבר לכך, הכל אותו דבר. נשקים, מפתחות, אויבים, תפוחים, שינויי-צורה, חיים בלתי-מוגבלים. כמו בפרקים הקודמים. הפעם אין נקודות שמירה מיוחדות באמצע השלב יותר, מכיוון שרוב השלבים די קצרים או בעלי מבנה מעגלי (ההתקדמות נשמרת גם כשנפסלים, כמו בפרק הקודם). וכן, ג'יל שוב מחליפה בגדים, והפעם - היא לובשת כחול.
אבל אל חשש. ג'יל לא באמת תאלץ להתעמת עם יזם הנדל"ן המפלצתי ואפילו לא לראות את פניו. הוא קיים רק בשביל סיפור הרקע. המשחק לא מתקדם מספיק בשביל להכיל דברים כמו "בוסים". רק תעשו טובה, אל תשכחו לקחת אתכם את הנסיך לפני שאתם יוצאים מהשלב האחרון.
זהו הפרק החותם את הטרילוגיה של ג'יל נערת הג'ונגל. יש לציין שלא מדובר בכותר חדש, למרות שאצלנו באתר הוא נמצא בדף נפרד ועצמאי, אלא המשך של אותו משחק. כחלק מאופן השיווק של משחקי מחשב רבים באותה תקופה, המשחק חולק לכמה פרקים, כאשר הפרק הראשון הופץ בחינם כ-Shareware, ואילו שאר הפרקים (בדרך כלל מדובר בשלושה בסך הכל, כמו במקרה שלנו) נמכרו בתשלום ויחד מהווים את הגרסה המלאה. סקירה כללית של המשחק נמצאת בדף המשחק של הפרק הראשון, "ג'יל נערת הג'ונגל".
ומה חדש בפרק הזה? השינוי המשמעותי הוא חזרתה של המפה במעבר בין השלבים (בפרק השני לא היתה מפה), והפעם מדובר במפה רצינית (כמו במשחקי קין), כלומר, תצוגה ממבט-על ושינוי אופן השליטה של השחקן. הפרק הזה עשוי לדרוש קצת יותר זמן מהקודמים. לא כי הוא קשה יותר, אלא כי כמו בפלטפורמרים אחרים עם מפה, המשחק מטרטר את השחקן בין השלבים, וג'יל הולכת שם מאוד לאט. טוב, זה רק מפני שהמשחק כל-כך ריאליסטי, הוא מתחשב בקנה המידה כמובן. מרחקים ארוכים, מה לעשות.
מעבר לכך, הכל אותו דבר. נשקים, מפתחות, אויבים, תפוחים, שינויי-צורה, חיים בלתי-מוגבלים. כמו בפרקים הקודמים. הפעם אין נקודות שמירה מיוחדות באמצע השלב יותר, מכיוון שרוב השלבים די קצרים או בעלי מבנה מעגלי (ההתקדמות נשמרת גם כשנפסלים, כמו בפרק הקודם). וכן, ג'יל שוב מחליפה בגדים, והפעם - היא לובשת כחול.
Re: סיקורים לג'יל
הייתי שמח אם היית מנסח מחדש את המשפט הזה.Radioactive Grandpa כתב:או שמא בגד לטקס ירוק כשל זונה טיפוסית?
- Radioactive Grandpa
- מנהל

- הודעות: 5893
- הצטרף: ד' ספטמבר 01, 2004 4:08 am
- איש קשר:
Re: סיקורים לג'יל
חשבתי באמת לעשות שימוש ביופמיזם כמו "נפקנית" או "יצאנית". אבל זה קצת מפספס את הנקודה, כי המונחים האלו מתייחסים יותר מדי למקצוע ואני דווקא רציתי להדגיש את המראה החיצוני.
[עריכה]
יש לי רעיון. מה אתה אומר על "מוכרת מזון"? זה לא מספיק זול כמו שרציתי, אבל אולי זה הולם יותר את המעמד.
[עריכה]
יש לי רעיון. מה אתה אומר על "מוכרת מזון"? זה לא מספיק זול כמו שרציתי, אבל אולי זה הולם יותר את המעמד.
Re: סיקורים לג'יל
או אולי תופרת?Radioactive Grandpa כתב: יש לי רעיון. מה אתה אומר על "מוכרת מזון"? זה לא מספיק זול כמו שרציתי, אבל אולי זה הולם יותר את המעמד.
- Radioactive Grandpa
- מנהל

- הודעות: 5893
- הצטרף: ד' ספטמבר 01, 2004 4:08 am
- איש קשר:
Re: סיקורים לג'יל
תופרת?
הסלנג הזה כנראה טרם הגיע למחוזותיי... אולי מלטפת אבוקדואים.
[עריכה]
כמובן:
http://www.youtube.com/watch?v=kQXnX4J_FF8" target="_blank
[עריכה]
כמובן:
http://www.youtube.com/watch?v=kQXnX4J_FF8" target="_blank
- Radioactive Grandpa
- מנהל

- הודעות: 5893
- הצטרף: ד' ספטמבר 01, 2004 4:08 am
- איש קשר:
Re: סיקורים לג'יל
טוב, הלכתי על מוכרת מזון. אני מחבב את האופן שבו זה משתלב במשפט. מקווה שבכך הוסר החשש לפגיעה ברגשות הציבור.
Re: סיקורים לג'יל
Ingsoc כתב:או אולי תופרת?
הסבר למתקשים
שמע, אני מבין שאתה שאתה מתייחס לעניין פה קצת בקלילות ו-tongue in cheek, אבל בדיחות כאלו לא כ'כ מצחיקות אותי.Radioactive Grandpa כתב:יש לי רעיון. מה אתה אומר על "מוכרת מזון"? זה לא מספיק זול כמו שרציתי, אבל אולי זה הולם יותר את המעמד.
הנושא של סקסיזם במשחקים יכול לקבל התייחסות טיפה יותר עמוקה מ"נדוש ומשעשע", הנה דוגמה (זהירות, הרצאה של חצי שעה).
לפני (במקרה?) שיתחיל פה דיון אבהיר שזאת לא המטרה שלי. הבעתי את אי הנוחות שלי מהניסוח הזה, אבל זו נקודה שולית בסיקור שמעבר לזה הוא טוב מאוד לדעתי.
- Radioactive Grandpa
- מנהל

- הודעות: 5893
- הצטרף: ד' ספטמבר 01, 2004 4:08 am
- איש קשר:
Re: סיקורים לג'יל
א. אנא, אל תצפה ממני להתייחסות מעמיקה מדי במסגרת סיקור סטנדרטי למשחק בינוני מ-1992. הסיבה היחידה שהעליתי את הנושא היא שזה יותר מדי מתבקש ורלוונטי כאן, כמו שנדמה לי שהראיתי.Octarine כתב:הנושא של סקסיזם במשחקים יכול לקבל התייחסות טיפה יותר עמוקה מ"נדוש ומשעשע", הנה דוגמה (זהירות, הרצאה של חצי שעה).
ב. זה שזו הרצאה בת חצי שעה, עמוסה בהנחות יסוד שנויות במחלוקת, מתודולוגיה והסקת מסקנות שנויות עוד יותר במחלוקת, ועתירה בטענות נורמטיביות, לא עושה את זה התייחסות עמוקה יותר בעיני. אבל כל אחד ומה שמרשים אותו.
ג. לדידי כתיבה קצרה וציניקנית להגזים אפקטיבית יותר בהעברת מסרים מהרצאה מזוהה בת חצי שעה. ודאי בקרב קהל שאינו קהל משוכנעים למפרע (כזה שבדיחות כאלה לא כ"כ מצחיקות אותו).
ד. סליחה אם זה גרם לך לאי נוחות (למרות שהבעת אותה משום מה דווקא לגבי הנקודה הכי בוטה בישירותה בביקורת). אני לא אשקר ולא אנסה להתחסד, המטרה העיקרית פה אכן היתה בידור.
Re: סיקורים לג'יל
ראיתי כמה דקות מההרצאה הזו(דילגתי) וקשה לומר שהתרשמתי, בלשון המעטה.
עם זאת, אני גם לא חושב שההערה לגבי ג'יל נחוצה ו/או מוסיפה משהו. אני בעד להוריד אותה.
עם זאת, אני גם לא חושב שההערה לגבי ג'יל נחוצה ו/או מוסיפה משהו. אני בעד להוריד אותה.
- Radioactive Grandpa
- מנהל

- הודעות: 5893
- הצטרף: ד' ספטמבר 01, 2004 4:08 am
- איש קשר:
Re: סיקורים לג'יל
לפני שאגיב לדברים, יש עוד מישהו שחושב כמו עידן?
Re: סיקורים לג'יל
לא מצפה, ואמרתי את זה. אבל בכל זאת גם התייחסות אגבית יכולה לבוא בצורות שונות.Radioactive Grandpa כתב:א. אנא, אל תצפה ממני להתייחסות מעמיקה מדי במסגרת סיקור סטנדרטי למשחק בינוני מ-1992. הסיבה היחידה שהעליתי את הנושא היא שזה יותר מדי מתבקש ורלוונטי כאן, כמו שנדמה לי שהראיתי.
הוא מציג טענות מנומקות ומגבה אותם בדוגמאות. אתה יכול לא להסכים עם המסקנות שלו, אבל כן, אני חושב שהרצאה כזו היא התייחסות יותר עמוקה ממה שיש בביקורת שלך.Radioactive Grandpa כתב:ב. זה שזו הרצאה בת חצי שעה, עמוסה בהנחות יסוד שנויות במחלוקת, מתודולוגיה והסקת מסקנות שנויות עוד יותר במחלוקת, ועתירה בטענות נורמטיביות, לא עושה את זה התייחסות עמוקה יותר בעיני. אבל כל אחד ומה שמרשים אותו.
יש ויש.Radioactive Grandpa כתב:ג. לדידי כתיבה קצרה וציניקנית להגזים אפקטיבית יותר בהעברת מסרים מהרצאה מזוהה בת חצי שעה. ודאי בקרב קהל שאינו קהל משוכנעים למפרע (כזה שבדיחות כאלה לא כ"כ מצחיקות אותו).
הבעתי את דעתי. אתה לא צריך להסכים איתם וגם לא להתנצל אם אתה לא מסכים.Radioactive Grandpa כתב:ד. סליחה אם זה גרם לך לאי נוחות (למרות שהבעת אותה משום מה דווקא לגבי הנקודה הכי בוטה בישירותה בביקורת). אני לא אשקר ולא אנסה להתחסד, המטרה העיקרית פה אכן היתה בידור.
שוב אסביר את עצמי - לי לא נוח עם הערות שקושרות בין לבוש של אישה להתנהגות מינית. יש מימד סקסיסטי במשחק, ואפשר גם לדבר עליו בהומור, אבל הניסוח שלך צרם לי.
זו הערה שולית על הביקורת, ומכאן תעשה עם זה מה שתרצה.
נראה לי שאמרתי כל מה שיש לי בנושא, ומכיוון שאני מעדיף לא להגרר לדיון אוף טופיק אשמח אם נעצור כאן.
אם היה אפשר הייתי מזמין אותך להמשך הדיון בפייסבוק, אבל נסתדר גם בלי.
- Radioactive Grandpa
- מנהל

- הודעות: 5893
- הצטרף: ד' ספטמבר 01, 2004 4:08 am
- איש קשר:
Re: סיקורים לג'יל
הבנתי.
אז שניה לפני שנעצור כאן, אני רוצה למרקר את המשפט שלך,
(וכמו שאמרתי, אני אשמח לדעת אם עוד מישהו חושב כמוהו לפני שאני משיב להצעה שלו.)
איזה מזל שכל העסק הזה אכן נפתח בשרשור נפרד בסופו של דבר... לא תארתי לעצמי שזה יתפתח לכיוונים האלו.
אני לא מתנצל על דעתי או על זה שאני לא מסכים. בקשתי להתנצל על הפגיעה הרגשית אם היתה כזו.Octarine כתב:הבעתי את דעתי. אתה לא צריך להסכים איתם וגם לא להתנצל אם אתה לא מסכים.
אז שניה לפני שנעצור כאן, אני רוצה למרקר את המשפט שלך,
גם מכיוון שזו לדעתי הנקודה העניינית היחידה שאנו חלוקים לגביה, וגם מפני שכאשר עידן למשל הציע להסיר את ההערה הבוטה, אני משוכנע שהוא לא עשה זאת מטעם ההשקפה הזו.Octarine כתב:לי לא נוח עם הערות שקושרות בין לבוש של אישה להתנהגות מינית
(וכמו שאמרתי, אני אשמח לדעת אם עוד מישהו חושב כמוהו לפני שאני משיב להצעה שלו.)
איזה מזל שכל העסק הזה אכן נפתח בשרשור נפרד בסופו של דבר... לא תארתי לעצמי שזה יתפתח לכיוונים האלו.
Re: סיקורים לג'יל
מכמה סיבות...נראה לי שהמרכזית מבחינתי שאני לא חושב שזה מתאים בסיקור כזה, באתר שבו אנשים מכל הגילאים, המינים והגוונים יכולים לקרוא אותו.
אני לא ממש רוצה להיכנס לדיון על לבוש, מיניות וכד'. אציין בקצרה שאני רחוק מלהיות שוביניסט.
אני לא ממש רוצה להיכנס לדיון על לבוש, מיניות וכד'. אציין בקצרה שאני רחוק מלהיות שוביניסט.
