שרשור דעות הקהילה על משחקים "מודרניים"
מנהלים: Gordi, Radioactive Grandpa, Octarine, Og, אופיר
Re: שרשור דעות הקהילה על משחקים "מודרניים"
מוביוס (Moebius: Empire Rising)
מוביוס הוא אחד מהקווסטים החדשים שנוצרו כתוצאה מגל קמפייני הקיקסטרים לפני כשנתיים שהחזיר לתחום יצירת משחקי ההרפתקה רבים מהשמות שיצרו כמה מהמשחקים הטובים ביותר בשנות התשעים, במקרה של מוביוס מדובר בג'יין ג'נסן, יוצרת גבריאל נייט.
עלילה: הדמות הראשית במשחק היא מלכיי רקטור, סוחר אמנות בעל זיכרון צילומי וטביעת עין חדה שביחד עם ידע היסטורי נרחב מאפשר לו להעריך את המקוריות של יצירות אמנות שונות תוך דקות מעטות, המשחק מתחיל שסוכנות ביון מגייסת אותו כדי לקבוע האם אשה איטלקית שנרצחה לא מכבר היא בעלת קווים ביוגרפיים דומים לאישיות היסטורית כלשהי. העלילה היא הנקודה החזקה במשחק ולמרות שהיא לא מגיעה לאיכויות של גבריאל נייט היא עדיין מצויינת ומראה שג'נסן לא איבדה את היכולת לספר סיפור טוב, הביקורת על המיזנתרופיות של הדמות הראשית לא ממש הפריעה לי להנאות מהעלילה וגם הרמיזות ההומו-ארוטיות בין הדמות הראשית לסייד קיק שלו הייתה תוספת עלילת יפה שלא רואים כל יום במשחקי מחשב (מישהו אמר גבריאל נייט ופון גלאובר?).
משחקיות: ומהנקודה החזקה במשחק אנחנו מגיעים לחולשה העיקרית שלו: המשחקיות המוגבלת, יש מספר מוגבל מאוד של נקודות פעילות ואנשים שאתם אפשר לדבר שלא קשורים באופן ישיר בהתקדמות בעלילת המשחק, כמו כן החופש שלך לנסות פתרונות הוא מוגבל ביותר, למשל האפשרות להשתמש בחפצים שברשותך על מספר נקודות פעילות הוא מוגבל רק לנקודות שאתם צריך להשתמש בחפץ מסוים, אי אפשר לנסות לשלב חפצים אלא אם כך השילוב יסתיים בהצלחה. עוד פגם הוא הלינאריות המאוד נוקשה של המשחק - לדוגמה אפשר אי אפשר לאסוף חפצים למלאי אלא לאחר שנתקלנו בבעיה שנצטרך את החפץ המסוים כדי לפתור.
פאזלים: רוב הפאזלים במשחק הם קלילים ואני מאמין שלרוב השחקנים לא תהיה כל בעיה לפתור אותם (ולמי שכן יש מערכת רמזים מובנת בתוך המשחק) כמו שאפשר להבין מהסעיף הקודם העיצוב של המשחק עושה את עבודת פתירת הפאזלים שמבוססים על המלאי לקלה ביותר, אולם רוב הפאזלים העיקריים מבוססים על עבודה בלשית והסקת מסקנות בסוף כל פרק לאחר שאספנו את כל הרמזים, שוב בד"כ זה לא קשה אבל בחלק מהפעמים, במיוחד בחלקים שאתה צריך לשפוט דמויות חדשות שאתה פוגש לפי הבעת הפנים שלהם, ההתנהגות וכו' זה יכול להיות קשה כי בהרבה מהמקרים אין רמזים שיאפשרו לך להגיע למסקנות הנכונות ואתה צריך לנחש ולקוות לטוב.
גרפיקה: עוד חולשה מרכזית של המשחק, בעיה היא לא שהמנוע הגרפי עצמו הוא מאוד מיושן, בד"כ מה שחשוב בשבילי בקווסטים זה העלילה ולא רמת הגרפיקה אלא שבמקרה הגרפיקה נבנתה באופן גרוע במיוחד: בעוד שרוב הרקעים נראים בסדר הפרופורציות של הדמויות עצמן הן מעוותות, האנימציה מקרטעת ולעתים פשוט לא קיימת, יש חוסר בפרטים והטקסטורות הן ברזולוציה נמוכה. ברור שמי שהיה מופקד על הצד הגרפי במשחק עשה עבודה חובבנית ביותר.
פס-קול: בד"כ אני לא מתייחס יותר מדי למוזיקת הרקע אבל אני חייב לציין שהפסקול של המשחק שהולחן ע"י רוברט הולמס הוא פשוט מעולה ומהטובים שיצא לי לשמוע בשנים האחרונות. מבלי לעלעל אותכם יותר מדי הנה דוגמה לעבודה ששלו מהמשחק.
סיכום: למרות כל הביקורת שלי על המשחק בסופו של דבר מצאתי את הסיפור מעניין מספיק כדי לתת לי מוטיבציה להגיע לסופו ולמרות שכפי שציינתי העלילה לא מגיע לרמתו של גבריאל נייט היא טובה מספיק כדי שהמשחק ימנה עם רשימת הקווסטים היותר טובים שראו אור בשנים האחרונות. אני מקווה שיצא משחק המשך בעתיד ושג'נסן תשכיל לזנוח את שיתוף הפעולה עם פניקס ולבחור סטודיו מקצועי יותר שיוכל להפיק משחק הרבה יותר מלוטש שיהלום את כישורי הכתיבה שלה.
מוביוס הוא אחד מהקווסטים החדשים שנוצרו כתוצאה מגל קמפייני הקיקסטרים לפני כשנתיים שהחזיר לתחום יצירת משחקי ההרפתקה רבים מהשמות שיצרו כמה מהמשחקים הטובים ביותר בשנות התשעים, במקרה של מוביוס מדובר בג'יין ג'נסן, יוצרת גבריאל נייט.
עלילה: הדמות הראשית במשחק היא מלכיי רקטור, סוחר אמנות בעל זיכרון צילומי וטביעת עין חדה שביחד עם ידע היסטורי נרחב מאפשר לו להעריך את המקוריות של יצירות אמנות שונות תוך דקות מעטות, המשחק מתחיל שסוכנות ביון מגייסת אותו כדי לקבוע האם אשה איטלקית שנרצחה לא מכבר היא בעלת קווים ביוגרפיים דומים לאישיות היסטורית כלשהי. העלילה היא הנקודה החזקה במשחק ולמרות שהיא לא מגיעה לאיכויות של גבריאל נייט היא עדיין מצויינת ומראה שג'נסן לא איבדה את היכולת לספר סיפור טוב, הביקורת על המיזנתרופיות של הדמות הראשית לא ממש הפריעה לי להנאות מהעלילה וגם הרמיזות ההומו-ארוטיות בין הדמות הראשית לסייד קיק שלו הייתה תוספת עלילת יפה שלא רואים כל יום במשחקי מחשב (מישהו אמר גבריאל נייט ופון גלאובר?).
משחקיות: ומהנקודה החזקה במשחק אנחנו מגיעים לחולשה העיקרית שלו: המשחקיות המוגבלת, יש מספר מוגבל מאוד של נקודות פעילות ואנשים שאתם אפשר לדבר שלא קשורים באופן ישיר בהתקדמות בעלילת המשחק, כמו כן החופש שלך לנסות פתרונות הוא מוגבל ביותר, למשל האפשרות להשתמש בחפצים שברשותך על מספר נקודות פעילות הוא מוגבל רק לנקודות שאתם צריך להשתמש בחפץ מסוים, אי אפשר לנסות לשלב חפצים אלא אם כך השילוב יסתיים בהצלחה. עוד פגם הוא הלינאריות המאוד נוקשה של המשחק - לדוגמה אפשר אי אפשר לאסוף חפצים למלאי אלא לאחר שנתקלנו בבעיה שנצטרך את החפץ המסוים כדי לפתור.
פאזלים: רוב הפאזלים במשחק הם קלילים ואני מאמין שלרוב השחקנים לא תהיה כל בעיה לפתור אותם (ולמי שכן יש מערכת רמזים מובנת בתוך המשחק) כמו שאפשר להבין מהסעיף הקודם העיצוב של המשחק עושה את עבודת פתירת הפאזלים שמבוססים על המלאי לקלה ביותר, אולם רוב הפאזלים העיקריים מבוססים על עבודה בלשית והסקת מסקנות בסוף כל פרק לאחר שאספנו את כל הרמזים, שוב בד"כ זה לא קשה אבל בחלק מהפעמים, במיוחד בחלקים שאתה צריך לשפוט דמויות חדשות שאתה פוגש לפי הבעת הפנים שלהם, ההתנהגות וכו' זה יכול להיות קשה כי בהרבה מהמקרים אין רמזים שיאפשרו לך להגיע למסקנות הנכונות ואתה צריך לנחש ולקוות לטוב.
גרפיקה: עוד חולשה מרכזית של המשחק, בעיה היא לא שהמנוע הגרפי עצמו הוא מאוד מיושן, בד"כ מה שחשוב בשבילי בקווסטים זה העלילה ולא רמת הגרפיקה אלא שבמקרה הגרפיקה נבנתה באופן גרוע במיוחד: בעוד שרוב הרקעים נראים בסדר הפרופורציות של הדמויות עצמן הן מעוותות, האנימציה מקרטעת ולעתים פשוט לא קיימת, יש חוסר בפרטים והטקסטורות הן ברזולוציה נמוכה. ברור שמי שהיה מופקד על הצד הגרפי במשחק עשה עבודה חובבנית ביותר.
פס-קול: בד"כ אני לא מתייחס יותר מדי למוזיקת הרקע אבל אני חייב לציין שהפסקול של המשחק שהולחן ע"י רוברט הולמס הוא פשוט מעולה ומהטובים שיצא לי לשמוע בשנים האחרונות. מבלי לעלעל אותכם יותר מדי הנה דוגמה לעבודה ששלו מהמשחק.
סיכום: למרות כל הביקורת שלי על המשחק בסופו של דבר מצאתי את הסיפור מעניין מספיק כדי לתת לי מוטיבציה להגיע לסופו ולמרות שכפי שציינתי העלילה לא מגיע לרמתו של גבריאל נייט היא טובה מספיק כדי שהמשחק ימנה עם רשימת הקווסטים היותר טובים שראו אור בשנים האחרונות. אני מקווה שיצא משחק המשך בעתיד ושג'נסן תשכיל לזנוח את שיתוף הפעולה עם פניקס ולבחור סטודיו מקצועי יותר שיוכל להפיק משחק הרבה יותר מלוטש שיהלום את כישורי הכתיבה שלה.
Re: שרשור דעות הקהילה על משחקים "מודרניים"
צריך להגיד ש-א' ג'נסן עבדה עם תקציב מאוד מוגבל של בערך 400 אלף דולר, אז לא בטוח אם זו העבודה חובבנית או שלא היה מספיק כדי ללטש את הצד הטכני,
ו-ב', ממש קיוויתי שזה יהיה קווסט טוב (וגם תרמתי לו לא מעט) וכל הביקורות הגרועות-פושרות האלו מבאסות אותי כ'כ שאפילו לא התחלתי לשחק בו.
ו-ב', ממש קיוויתי שזה יהיה קווסט טוב (וגם תרמתי לו לא מעט) וכל הביקורות הגרועות-פושרות האלו מבאסות אותי כ'כ שאפילו לא התחלתי לשחק בו.
Re: שרשור דעות הקהילה על משחקים "מודרניים"
בחלק מהביקורת שקראתי כתבו שהיו בעיות גרפיות דומות ב-Cognition: An Erica Reed Thriller (עוד משחק של פניקס) כך שאני לא בטוח שזה לא אשמתם. אני חושב שהם יכלו גם להתאים את הגרפיקה לתקציב, אני באמת חושב שלא היו תלונות אם הייתה גרפיקה מיושנת יותר אבל שנעשתה בצורה טובה.Octarine כתב:צריך להגיד ש-א' ג'נסן עבדה עם תקציב מאוד מוגבל של בערך 400 אלף דולר, אז לא בטוח אם זו העבודה חובבנית או שלא היה מספיק כדי ללטש את הצד הטכני,
ו-ב', ממש קיוויתי שזה יהיה קווסט טוב (וגם תרמתי לו לא מעט) וכל הביקורות הגרועות-פושרות האלו מבאסות אותי כ'כ שאפילו לא התחלתי לשחק בו.
Re: שרשור דעות הקהילה על משחקים "מודרניים"
רק שלא יהרסו את החידוש ל-GK1.
Re: שרשור דעות הקהילה על משחקים "מודרניים"
אז אחרי ששיחקתי וסיימתי את Blackwell : Epiphany, החלק האחרון בסדרה, אני חושב שזו בהחלט אחת מסדרות משחקי ההרפתקאה המשובחות ביותר.
אין משהו יוצא דופן בחלק האחרון (למעט העובדה שהוא ארוך יחסית), ומי ששיחק בשאר המשחקים בסדרה יודע למה לצפות - אבל זה רחוק מלהיות משהו רע. כמו כל שאר המשחקים בסדרה, הוא מספר סיפור מצוין, ומהווה סוף ראוי לסדרה משובחת.
השורה התחתונה לא השתנתה: המשחק הזה בפרט והסדרה כולה מומלצים בחום רב.
אין משהו יוצא דופן בחלק האחרון (למעט העובדה שהוא ארוך יחסית), ומי ששיחק בשאר המשחקים בסדרה יודע למה לצפות - אבל זה רחוק מלהיות משהו רע. כמו כל שאר המשחקים בסדרה, הוא מספר סיפור מצוין, ומהווה סוף ראוי לסדרה משובחת.
השורה התחתונה לא השתנתה: המשחק הזה בפרט והסדרה כולה מומלצים בחום רב.
Re: שרשור דעות הקהילה על משחקים "מודרניים"
טוב, סיימתי לשחק בחידוש של GK1 (שגם נוצר ע"י פניקס), כמובן שהסיפור נשאר זהה למשחק המקורי (שהיה כמובן מצוין), נוספו פה ושם חידות חדשות (ואחת הושמטה) אבל לא משהו ראוי לציון. הדיבוב הוקלט מחדש, בדקות המשחק הראשונות הוא נשמע מוזר אבל בהמשך מתרגלים אליו (למרות שעדיין אני מעדיף את המדובבים המקוריים). יש ממשק חדש שהופך את האינטראקציה במשחק לקלה הרבה יותר מבלי לוותר על ההפרדה באייקונים של הפעולות שהיו נהוגות בקווסטים מתחילת שנות ה-90.Octarine כתב:רק שלא יהרסו את החידוש ל-GK1.
הגרפיקה היא הנושא שהכי חששתי ממנו, לשמחתי חששותיי התבדו ובניגוד למוביוס ו-Cognition הדמויות במשחק נראות בסדר גמור ואין בעיות בהנפשה שלהם, יכול להיות שזה פשוט מעיד שפניקס השתפרו אבל אני חושב שיכול להיות שגם כתוצאה שהדמויות ועולם המשחק נוצרו בקנה מידה קטן יותר לעומת המשחקים הקודמים של האולפן. חבל שאין אפשרות למצב קלאסי שאפשר לעבור לשחק את המשחק המקורי אבל אני מניח שזה כתוצאה מכך שהוא עדיין נמכר ו-Activision לא רצתה להרשות פגיעה ברווחיה.
Re: שרשור דעות הקהילה על משחקים "מודרניים"
מה הורידו? אני לא זכרתי שמשהו חסר.Ingsoc כתב:(ואחת הושמטה)
Re: שרשור דעות הקהילה על משחקים "מודרניים"
Octarine כתב:מה הורידו? אני לא זכרתי שמשהו חסר.Ingsoc כתב:(ואחת הושמטה)
- הצג/הסתר תוכן
Re: שרשור דעות הקהילה על משחקים "מודרניים"
DEADLY PREMONITION:
הרגשתי צורך עז להביא לידיעת הציבור את קיומה של היצירה המופלאה הזאת, שלדעתי מעולם לא קיבלה את הכבוד המגיע לה.
deadly premonition (ובתרגום חופשי: תחושת בטן קטלנית) הוא משחק בעולם פתוח הכולל ז'אנרים רבים, אך ה"בולט" מביניהם הוא ז'אנר האימה-הישרדות, והוא מאופיין בהיותו ביזארי, משעשע לעתים, ומרתק מתחילתו ועד סופו.
עלילת המשחק מתמקדת בסוכן ה-FBI קר-הרוח פרנסיס יורק מורגן (Francis York Morgan) שהוזעק לעיירה מרוחקת בסגנון TWIN-PEAKS בשם "גרינווייל" (greenvale) כדי לחקור את הירצחה של נערה בשם אנה גראהם, שגופתה נמצאה כפותה לעץ גבוה כאשר חתך גדול מפלח את בטנה. לאחר נתיחת הגופה גילה יורק דבר המאפיין רציחות נוספים שחקר בעבר: בתוך גופת הנערה נמצאו זרעים אדומים מסתוריים. לעזרתו של יורק יבואו גם שריף העיירה ג'ורג' וודמן, השוטרת היפהפייה אמילי ועוזר השריף תומאס, הידוע באהבתו הלא אפלטונית לג'ורג'.
יורק הוא אדם אקסצנטרי במיוחד, בעיקר בגלל העובדה שבכל בוקר הוא מביט בעיון בקפה שלו כדי לראות איזו עצה מועילה תהיה כתובה בו הפעם, ובגלל שהוא מדבר באופן תדיר וגלוי עם חברו משכבר הימים זאק (Zach), שנמצא במעמקי מוחו. ניתן לגלות רובד נוסף באישיותו המופרעת של יורק בחלומותיו המוזרים, המגלים לנו מעט על ילדותו הטרגית. כאשר יורק לבד (דבר שקורה בעיקר בזירות החקירה השונות, בהן הוא מתעקש להיות לבדו) יגיחו מעין זומבים ספק דמיוניים ספק אמיתיים שינסו לחסל אותו, ואתם תצטרכו להרוג אותם באמצעות הנשקים שתאספו ותרכשו במהלך המשחק.
במשחק תפגשו תושבים נוספים מגרינווייל, איתם תוכלו לדבר בנושא החקירה או על חייהם הפרטיים, תלוי איך השיחה תתפתח, ולבצע עבורם משימות. חלק מהדמויות משמעותיות למהלך העלילה וחלקן מהוות אתנחתא משעשעת. גם המונולוגים של יורק עם זאק בזמן השיטוט בעיירה עם רכבו יעלו לא פעם חיוך על שפתיכם, כמו גם חלק מהשיחות בין הדמויות הראשיות.
העלילה מלאה בתהפוכות, טוויסטים מפתיעים ואירועים שיגרמו לכם לנעוץ את עיניכם הפעורות במסך ולהגיד WTF. העלילה לדעתי היא החלק הטוב במשחק, ומהטובות שניתן למצוא במשחק וידאו אי פעם.
במשחק ישנה אפשרות לבצע פעולות שאינן קשורות בהכרח לעלילה כמו כאמור לבצע משימות עבור אנשי העיירה ובכך לזכות בבונוסים, לחפש קלפי איסוף בעלי ציורים של דמויות המשחק , וגם לבקר באטרקציות הנמצאות בעיירה כמו דייג, קליעת חיצים למטרה וביקור במסעדות (שכחתי לציין שלמשחק מנגנון של יום ולילה, ולכן יש להאכיל את יורק ולגרום לו לישון בעת הצורך).
חסרונות:
1. הירי בזומבים הוא החלק החלש במשחק לדעתי. חוזר על עצמו ולא מהווה אתגר ממשי.
2. יש שיגידו שגרפיקת המשחק מיושנת, למרות שאני ממש אהבתי אותה.
3. הפורט של המשחק למחשב לא מוצלח במיוחד (למרות שלא חוויתי בעיות משמעותיות בוינדוס 10 שלי), לכן אני ממליץ למי שלא מעדיף לקחת את הסיכון לרכוש את גרסאת ה PS3 או ה-XBOX 360.
סיכום: יתכן שיהיו כאלו שלא יתחברו לעלילה ולממשק שלו, אך אם תאהבו את DEADLY PREMONITION, זאת תהיה אהבת אמת.
תמונות:
הרגשתי צורך עז להביא לידיעת הציבור את קיומה של היצירה המופלאה הזאת, שלדעתי מעולם לא קיבלה את הכבוד המגיע לה.
deadly premonition (ובתרגום חופשי: תחושת בטן קטלנית) הוא משחק בעולם פתוח הכולל ז'אנרים רבים, אך ה"בולט" מביניהם הוא ז'אנר האימה-הישרדות, והוא מאופיין בהיותו ביזארי, משעשע לעתים, ומרתק מתחילתו ועד סופו.
עלילת המשחק מתמקדת בסוכן ה-FBI קר-הרוח פרנסיס יורק מורגן (Francis York Morgan) שהוזעק לעיירה מרוחקת בסגנון TWIN-PEAKS בשם "גרינווייל" (greenvale) כדי לחקור את הירצחה של נערה בשם אנה גראהם, שגופתה נמצאה כפותה לעץ גבוה כאשר חתך גדול מפלח את בטנה. לאחר נתיחת הגופה גילה יורק דבר המאפיין רציחות נוספים שחקר בעבר: בתוך גופת הנערה נמצאו זרעים אדומים מסתוריים. לעזרתו של יורק יבואו גם שריף העיירה ג'ורג' וודמן, השוטרת היפהפייה אמילי ועוזר השריף תומאס, הידוע באהבתו הלא אפלטונית לג'ורג'.
יורק הוא אדם אקסצנטרי במיוחד, בעיקר בגלל העובדה שבכל בוקר הוא מביט בעיון בקפה שלו כדי לראות איזו עצה מועילה תהיה כתובה בו הפעם, ובגלל שהוא מדבר באופן תדיר וגלוי עם חברו משכבר הימים זאק (Zach), שנמצא במעמקי מוחו. ניתן לגלות רובד נוסף באישיותו המופרעת של יורק בחלומותיו המוזרים, המגלים לנו מעט על ילדותו הטרגית. כאשר יורק לבד (דבר שקורה בעיקר בזירות החקירה השונות, בהן הוא מתעקש להיות לבדו) יגיחו מעין זומבים ספק דמיוניים ספק אמיתיים שינסו לחסל אותו, ואתם תצטרכו להרוג אותם באמצעות הנשקים שתאספו ותרכשו במהלך המשחק.
במשחק תפגשו תושבים נוספים מגרינווייל, איתם תוכלו לדבר בנושא החקירה או על חייהם הפרטיים, תלוי איך השיחה תתפתח, ולבצע עבורם משימות. חלק מהדמויות משמעותיות למהלך העלילה וחלקן מהוות אתנחתא משעשעת. גם המונולוגים של יורק עם זאק בזמן השיטוט בעיירה עם רכבו יעלו לא פעם חיוך על שפתיכם, כמו גם חלק מהשיחות בין הדמויות הראשיות.
העלילה מלאה בתהפוכות, טוויסטים מפתיעים ואירועים שיגרמו לכם לנעוץ את עיניכם הפעורות במסך ולהגיד WTF. העלילה לדעתי היא החלק הטוב במשחק, ומהטובות שניתן למצוא במשחק וידאו אי פעם.
במשחק ישנה אפשרות לבצע פעולות שאינן קשורות בהכרח לעלילה כמו כאמור לבצע משימות עבור אנשי העיירה ובכך לזכות בבונוסים, לחפש קלפי איסוף בעלי ציורים של דמויות המשחק , וגם לבקר באטרקציות הנמצאות בעיירה כמו דייג, קליעת חיצים למטרה וביקור במסעדות (שכחתי לציין שלמשחק מנגנון של יום ולילה, ולכן יש להאכיל את יורק ולגרום לו לישון בעת הצורך).
חסרונות:
1. הירי בזומבים הוא החלק החלש במשחק לדעתי. חוזר על עצמו ולא מהווה אתגר ממשי.
2. יש שיגידו שגרפיקת המשחק מיושנת, למרות שאני ממש אהבתי אותה.
3. הפורט של המשחק למחשב לא מוצלח במיוחד (למרות שלא חוויתי בעיות משמעותיות בוינדוס 10 שלי), לכן אני ממליץ למי שלא מעדיף לקחת את הסיכון לרכוש את גרסאת ה PS3 או ה-XBOX 360.
סיכום: יתכן שיהיו כאלו שלא יתחברו לעלילה ולממשק שלו, אך אם תאהבו את DEADLY PREMONITION, זאת תהיה אהבת אמת.
תמונות:
נערך לאחרונה על ידי משתמש חדש ב ש' מרץ 04, 2017 8:05 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.
Re: שרשור דעות הקהילה על משחקים "מודרניים"
וואלה, משחק עם עלילה מצוינת זה באמת משהו שכבר לא שיחקתי שנים
סיקור מוצלח מאוד, ומגרה בהחלט. רק אם תוכל להבהיר
סיקור מוצלח מאוד, ומגרה בהחלט. רק אם תוכל להבהיר
למה הכוונה? אין לי שום קונסולה, ואני משתמש חלונות 7, אז אילו בעיות צפויות?משתמש חדש כתב:DEADLY PREMONITION:
3. הפורט של המשחק למחשב לא מוצלח במיוחד (למרות שלא חוויתי בעיות משמעותיות בוינדוס 10 שלי), לכן אני ממליץ למי שלא מעדיף לקחת את הסיכון לרכוש את גרסאת ה PS3 או ה-XBOX 360.
Re: שרשור דעות הקהילה על משחקים "מודרניים"
אתה צפוי לקריסות חוזרות ונשנות (שבמקרה הרע עלולות להפוך את המשחק לבלתי שחיק לפי ביקורות בסטים) ובעיה בכמות הפריימים. למרבה המזל ניתן להפחית משמעותית את הבעיות האלו באמצעות פאטץ' חינמי לא רשמי בשם DPfix, ועל ידי התקנת physx של nvidia. ישנו גם סרטון ביוטיוב המסביר כיצד להריץ את המשחק במקרה שהוא לא פועל. אשלח אליו קישור יותר מאוחר
Re: שרשור דעות הקהילה על משחקים "מודרניים"
פעם נוספת ברצוני להמליץ על משחק חדש ששבה את לבי ושמו:
BEAT The Game:
זהו משחק הרפתקאות מוסיקלי, ייחודי וסוראליסטי שפותח על ידי חברה עצמאית, והוא אחד מהאהובים עליי לשנת 2017.
המשחק מספר על בחור צעיר בשם מיסטיק (Mistik), מוזיקאי נודד שהקטנוע המרחף שלו התקלקל באמצע המדבר. העלילה מועברת ללא שימוש במילים ודיבוב, מה שמגביר את האופי הקסום והמסתורי שבה. בחיפושו אחר דרכים לתקן את הקטנוע, מיסטיק פוגש יצורים משונים וחובבי מוזיקה ונתקל בצלילים מיוחדים שמהם הוא יוצר מוזיקה משל עצמו, ופה מגיע החלק הייחודי במשחקיות של BEAT...
במהלך המשחק תשוטטו במדבר ותלקטו צלילים המופקים מיצורים המתעופפים סביבכם ומחפצים המפוזרים על הקרקע. ניתן לאסוף פריטי בונוס נוספים שאינם מפיקים צלילים. ברגע שאספתם מספיק צלילים, תוכלו להשתמש במיקסר של מיסטיק וליצור מוזיקה בעצמכם. בלחיצה על מקש ה-M, תועברו לתפריט יצירת המוזיקה, שבו תשלבו כרצונכם את הצלילים שאספתם, ותצרו מוזיקה אלקטרונית ההופכת להיות פסקול המשחק.
המשחק פשוט מהמם ביופיו, אפילו בסטנדרטים של משחקים עתירי תקציב. הסגנון הגרפי של BEAT העביר לי חוויה קסומה ומיסטית שלא חשתי באף משחק מחשב מאז ריימן 2.
הביטו בתמונה אחת מינימלית שלכדתי מהמשחק:
מדהים לא?
עכשיו הגענו לשלב החסרונות של המשחק:
-הוא קצר. אפילו מאוד קצר.
סיימתי את המשחק בשעה וחצי פלוס, גם לאחר שאספתי בונוסים וחקרתי את כל השטח.
-השלב הסופי, שבו אתה מעמיד למבחן את כישוריך כמוזיקאי בהופעה חיה במעין מיני משחק, יכול להיות קצת מתסכל ולא הוגן, שכן ההוראות שלו לא מאוד ברורות.
-סוף המשחק לא ממש מספק בהשוואה לחוויה הפסיכדלית והמיוחדת שהוא מעביר.
אך למרות הכל, מדובר ביצירה נפלאה ומעניינת שאני מאוד ממליץ לכם לחוות.
ניתן לקנות את המשחק דרך STEAM
BEAT The Game:
זהו משחק הרפתקאות מוסיקלי, ייחודי וסוראליסטי שפותח על ידי חברה עצמאית, והוא אחד מהאהובים עליי לשנת 2017.
המשחק מספר על בחור צעיר בשם מיסטיק (Mistik), מוזיקאי נודד שהקטנוע המרחף שלו התקלקל באמצע המדבר. העלילה מועברת ללא שימוש במילים ודיבוב, מה שמגביר את האופי הקסום והמסתורי שבה. בחיפושו אחר דרכים לתקן את הקטנוע, מיסטיק פוגש יצורים משונים וחובבי מוזיקה ונתקל בצלילים מיוחדים שמהם הוא יוצר מוזיקה משל עצמו, ופה מגיע החלק הייחודי במשחקיות של BEAT...
במהלך המשחק תשוטטו במדבר ותלקטו צלילים המופקים מיצורים המתעופפים סביבכם ומחפצים המפוזרים על הקרקע. ניתן לאסוף פריטי בונוס נוספים שאינם מפיקים צלילים. ברגע שאספתם מספיק צלילים, תוכלו להשתמש במיקסר של מיסטיק וליצור מוזיקה בעצמכם. בלחיצה על מקש ה-M, תועברו לתפריט יצירת המוזיקה, שבו תשלבו כרצונכם את הצלילים שאספתם, ותצרו מוזיקה אלקטרונית ההופכת להיות פסקול המשחק.
המשחק פשוט מהמם ביופיו, אפילו בסטנדרטים של משחקים עתירי תקציב. הסגנון הגרפי של BEAT העביר לי חוויה קסומה ומיסטית שלא חשתי באף משחק מחשב מאז ריימן 2.
הביטו בתמונה אחת מינימלית שלכדתי מהמשחק:
מדהים לא?
עכשיו הגענו לשלב החסרונות של המשחק:
-הוא קצר. אפילו מאוד קצר.
סיימתי את המשחק בשעה וחצי פלוס, גם לאחר שאספתי בונוסים וחקרתי את כל השטח.
-השלב הסופי, שבו אתה מעמיד למבחן את כישוריך כמוזיקאי בהופעה חיה במעין מיני משחק, יכול להיות קצת מתסכל ולא הוגן, שכן ההוראות שלו לא מאוד ברורות.
-סוף המשחק לא ממש מספק בהשוואה לחוויה הפסיכדלית והמיוחדת שהוא מעביר.
אך למרות הכל, מדובר ביצירה נפלאה ומעניינת שאני מאוד ממליץ לכם לחוות.
ניתן לקנות את המשחק דרך STEAM
Re: שרשור דעות הקהילה על משחקים "מודרניים"
תודה על השיתוף!
Re: שרשור דעות הקהילה על משחקים "מודרניים"
טומב ריידר (2013)
המשחק ש-Square Enix בחרה לקרוא לו בפשטות טומב ריידר מהווה איתחול מחדש של סדרת המשחקים המפורסמת בכיכובה של הארכאולוגית השופעת לארה קרופט, הפעם אנו עוקבים אחר סיפור המוצא של לארה בעת שהיא ננטשה באי בודד מלא סכנות.
עלילה: כנראה אחת הנקודות החזקות של המשחק, הכתיבה פשוט מצוינת (במיוחד בחלק הראשון של המשחק) אפשר להרגיש שמדובר בדמות טירונית החסרת את כישורי הלחימה וההישרדות שלמדנו לצפות מלארה במשחקים הקודמים (למרות שהמשחקיות עצמה די סותרת את קו העלילה הזה) גם דמויות המשנה מקבלות במה מסויימת בדמות היומנים שלהם שפזורים ברחבי האי ומאפשרים לנו להכיר אותם. מבחינה עלילתית זה כנראה משחק הטומב ריידר הטוב ביותר.
משחקיות: פה אין ממש חידושים מרעישים, המשחק ממתמקד באקשן כמו הפרקים הקודמים בסדרה, החידוש היחיד הוא השימוש שהוא עושה באש המערכת הלחימה שמאפשרת ללארה ולאויבם שלה לנסות לשרוף אחד את השני בדמות חצים בוערים ודינמיט. הדבר המאכזב במערכת הלחימה היא שהקרבות כנגד הבוסים המשחק נעשית רובה או אפילו כולה דרך מערכת QTE שגורעת את רוב הכיף ותחושת ההישג שיש בניצחון על בוס.
כמו כן יוצרי המשחק בחרו לצמצם מאוד את הפאזלים במשחק ואיכותם, בעוד שבמשחקים הקודמים הם היו חלק מרכזי במשחק בכותר הנוכחי יש הרבה פחות מהם והם הרבה יותר פשוטים וקלים לפתרון, אני לא חושב שהיה פאזל אחד שממש גרם לי להיתקע בו או אפילו היווה אתגר גדול. כן, יש משימות צד שבהם לארה יכולה לשדוד את הקברים באי ומכילים פאזלים שדומים יותר למה ששחקנים וותיקים של טומב ריידר למדו לצפות אבל שוב, גם רובם של אלה פשוטים (לפעמים עד כדי גיחוך) ולא מהווים אתגר אמיתי. הנפילה ברמת הקושי של הפאזלים היא לדעתי אחת מנקודות החולשה הרכזיות של המשחק.
למרות כל הפגמים והאכזבות עדיין מדובר במשחק אקשן מהנה וטוב.
המשחק ש-Square Enix בחרה לקרוא לו בפשטות טומב ריידר מהווה איתחול מחדש של סדרת המשחקים המפורסמת בכיכובה של הארכאולוגית השופעת לארה קרופט, הפעם אנו עוקבים אחר סיפור המוצא של לארה בעת שהיא ננטשה באי בודד מלא סכנות.
עלילה: כנראה אחת הנקודות החזקות של המשחק, הכתיבה פשוט מצוינת (במיוחד בחלק הראשון של המשחק) אפשר להרגיש שמדובר בדמות טירונית החסרת את כישורי הלחימה וההישרדות שלמדנו לצפות מלארה במשחקים הקודמים (למרות שהמשחקיות עצמה די סותרת את קו העלילה הזה) גם דמויות המשנה מקבלות במה מסויימת בדמות היומנים שלהם שפזורים ברחבי האי ומאפשרים לנו להכיר אותם. מבחינה עלילתית זה כנראה משחק הטומב ריידר הטוב ביותר.
משחקיות: פה אין ממש חידושים מרעישים, המשחק ממתמקד באקשן כמו הפרקים הקודמים בסדרה, החידוש היחיד הוא השימוש שהוא עושה באש המערכת הלחימה שמאפשרת ללארה ולאויבם שלה לנסות לשרוף אחד את השני בדמות חצים בוערים ודינמיט. הדבר המאכזב במערכת הלחימה היא שהקרבות כנגד הבוסים המשחק נעשית רובה או אפילו כולה דרך מערכת QTE שגורעת את רוב הכיף ותחושת ההישג שיש בניצחון על בוס.
כמו כן יוצרי המשחק בחרו לצמצם מאוד את הפאזלים במשחק ואיכותם, בעוד שבמשחקים הקודמים הם היו חלק מרכזי במשחק בכותר הנוכחי יש הרבה פחות מהם והם הרבה יותר פשוטים וקלים לפתרון, אני לא חושב שהיה פאזל אחד שממש גרם לי להיתקע בו או אפילו היווה אתגר גדול. כן, יש משימות צד שבהם לארה יכולה לשדוד את הקברים באי ומכילים פאזלים שדומים יותר למה ששחקנים וותיקים של טומב ריידר למדו לצפות אבל שוב, גם רובם של אלה פשוטים (לפעמים עד כדי גיחוך) ולא מהווים אתגר אמיתי. הנפילה ברמת הקושי של הפאזלים היא לדעתי אחת מנקודות החולשה הרכזיות של המשחק.
למרות כל הפגמים והאכזבות עדיין מדובר במשחק אקשן מהנה וטוב.
Re: שרשור דעות הקהילה על משחקים "מודרניים"
זה משחק כיפי אבל כטומב ריידר הוא היה מאוד מאכזב. כמו שכתבת, המשימות הצדדיות של הקברים היו הדבר הכי מעניין במשחק וחבל שהמשימות העיקריות לא היו ככה. חוץ מזה יש עוד כל מיני בעיות כמו מערכת הציד שהמשחק נוטש לגמרי אחרי שטרח מאוד להציג אותה בהתחלה. גם מהעלילה לא ממש התלהבתי (סליחה, ריהאנה פראצ'ט).
באופן כללי, אם מכבים את המוח זה לא משחק גרוע. אבל הייתי שמח לקבל משחק אמיתי בסדרה, שקרוב יותר ברוחו למשחקים של Core.
באופן כללי, אם מכבים את המוח זה לא משחק גרוע. אבל הייתי שמח לקבל משחק אמיתי בסדרה, שקרוב יותר ברוחו למשחקים של Core.