על Heroes of Might & Magic בכלל ועל המשחק השישי בסדרה בפרט

אם חיפשתם במה לשתף את הקהילה בנושאים שלאו דווקא קשורים באופן ישיר למשחקים ישנים או ל"מסע אל העבר", זהו הפורום בשבילכם!

מנהלים: Gordi, Radioactive Grandpa, Octarine, Og, אופיר

סמל אישי של משתמש
עידן
מנהל
מנהל
הודעות: 6871
הצטרף: ש' ספטמבר 28, 2002 6:23 pm
איש קשר:

Re: על Heroes of Might & Magic בכלל ועל המשחק השישי בסדרה בפ

שליחה על ידי עידן »

סלח לי Og שאין לי כוח להתעסק עם ציטוטים ספציפיים...

כמובן שכל הדברים שאני רושם הם דעתי האישית בלבד. איש-איש לטעמו.

אני לא זוכר ממש את מערכת ה-Skills באופן מדוייק במשחקים הקודמים, אבל לא שלטת עליה באופן מלא על כל פנים.

אני מסכים לגבי המוסיקה. חבל לי שממחזרים(אם כבר ממחזרים, שיכניסו גם מספיק חידושים).

ולגבי Yoyole-אני מניח שהוא פשוט לא רגיל כל כך לקרבות הטקטיים, והתכוון שבאופן כללי הם קרבות ארוכים. אבל זה לא חדש למשחק השישי בסדרה.

עריכה: אגב, 1.1.1 זו הגרסה החדשה ביותר אאל"ט
Og
מנהל
מנהל
הודעות: 12293
הצטרף: ו' מאי 28, 2004 10:34 am
מיקום: Delta Lyncis

Re: על Heroes of Might & Magic בכלל ועל המשחק השישי בסדרה בפ

שליחה על ידי Og »

Yoyole כתב:עכשיו שאלה בשבילכם - בתור אחד שכאמור שיחק רק בשלישי (ובדמו של השישי), האם יש משחק חדש יותר בסדרה שכדאי לי לנסות? בהנחה שאני מעדיף משחק חדש יותר מהשלישי, איזה משחק הכי מתקרב לרמתו?
ראשית, אל תזלזל בHOMM II. הוא אולי ישן, אך אינו קוטל קנים.
שנית, אל תזלזל בHOMM IV. יש בו לא מעט דברים מעצבנים אך גם יש בו יתרונות.

שלישית: אמרתי את זה אינספור פעמים בעבר ואני אומר זאת שוב: אני ממליץ בחום רב על ה- Chronicles. זו סדרת משחקים שבנויים על המנוע של HOMM3 עם עלילה מ-ד-ה-י-מ-ה. אפשר להוריד אותם בUG בהורדה אחת (אם אתה צריך הזמנה אני יכול לשלוח לך):
http://www.underground-gamer.com/details.php?id=52509" target="_blank
(אם אתה מתכוון לקחת את ההמלצה שלי ולשחק בסדרה, תאמר לי כדי שאגיד לך מה הסדר של המשחקים, זה חשוב שתשחק בהם לפי הסדר).
סמל אישי של משתמש
עידן
מנהל
מנהל
הודעות: 6871
הצטרף: ש' ספטמבר 28, 2002 6:23 pm
איש קשר:

Re: על Heroes of Might & Magic בכלל ועל המשחק השישי בסדרה בפ

שליחה על ידי עידן »

נראה לי ש-Yoyole לא פיראט אז אולי הוא ירצה לקנות את Chronicles. אפשר לקנות חבילה אחת של כולם ב-GOG ב-10 דולר:

http://www.gog.com/en/gamecard/heroes_c ... l_chapters" target="_blank
Og
מנהל
מנהל
הודעות: 12293
הצטרף: ו' מאי 28, 2004 10:34 am
מיקום: Delta Lyncis

Re: על Heroes of Might & Magic בכלל ועל המשחק השישי בסדרה בפ

שליחה על ידי Og »

עידן כתב:דווקא הם עשו בחוכמה הפעם עם שיטת ה-DRM, מצטער להגיד. זה פוגע בפיראטיות.
ברור שזה רע, מעצבן ופוגע גם באנשים שמשלמים, אבל מן הסתם הם רוצים להגביל את הפיראטים ואני חושב שהפעם הם גם הצליחו, אני בספק שיצליחו(אני בספק שינסו בכלל) לפרוץ את התוכן ככה שגם מי שמשחק בגרסה פרוצה יהיה עם גישה אליו.
איך זה פוגע בפיראטיות? אם אני עכשיו הולך וקונה את המשחק (רחמנא ליצלן), זה משנה משהו? אני עדיין לא רוצה לשחק אונליין, אז למה לי לקנות?
ואלה שכן רוצים לשחק אונליין ולא יכולים בגלל שלא קנו? אני משוכנע שיצאו בקרוב תוכנות שפורצות חשבונות ושרתים, בדיוק כמו שיש שרתים פרוצים של סטים ואתרים שמתמחים בלתת עזרה עם כאלה (http://cs.rin.ru" target="_blank).
עידן כתב:כמו שרשמתי בהודעה הקודמת, עצם העובדה שאתה יכול לבנות את הגיבור איך שבא לך מאפשרת מרווח תמרון. אם אתה רוצה להשקיע בדברים אחרים-בבקשה. רוצה להשקיע רק בקסמים-גם בבקשה.
אני רוצה גם וגם, כמו בכל משחקי הHEROES עד לזה.
עידן כתב:מאחר שאני מחשיב עצמי כחובב רציני של משחקי תפקידים, אני מרשה לעצמי להיות בוטה ולומר שהעלילה מחורבנת בכל מקרה ברוב משחקי HOMM
באופן כללי , אני מסכים, כמובן מלבד הChronicles. (וגם בHOMM4 העלילות לא רעות).
עידן כתב:נראה לי ש-Yoyole לא פיראט אז אולי הוא ירצה לקנות את Chronicles. אפשר לקנות חבילה אחת של כולם ב-GOG ב-10 דולר
למעשה, גם אני חשבתי כך. ובכל זאת, רציתי לתת לו גם את האפשרות השנייה.
סמל אישי של משתמש
עידן
מנהל
מנהל
הודעות: 6871
הצטרף: ש' ספטמבר 28, 2002 6:23 pm
איש קשר:

Re: על Heroes of Might & Magic בכלל ועל המשחק השישי בסדרה בפ

שליחה על ידי עידן »

זה פוגע במי שמשיג את המשחק בצורה פיראטית כי אין לו אפשרות להשתמש ב-Dynasty Weapons וכו'. כמו שאמרתי-זה פוגע גם פוגע במי שקונה את המשחק בצורה חוקית, ואני אישית לא בעד ה-DRM, שלא תחשוב אחרת.

אני מכיר היטב את האתר שנתת(אתה בטוח שזה במקום לפרסם אותו כאן? גם אם הוא לא *ממש* אתר Warez). למען האמת, אני מתפלא לראות שאני חבר בפורומים שלהם רק כשנה וחצי ולא יותר מכך...

בכל מקרה, אני עדיין לא מאמין שתהיה פריצה לזה, כמו שאין פריצה שמאפשרת לשחק אונליין בכל משחק. ופה לא מדובר על ממש לשחק אונליין, אלא על דברים שמקבל רק מי שמשחק אונליין.

אני די בטוח שאפשר להסתדר ולהשקיע גם ביכולות כאלו וגם בכאלו. בכל מקרה יש פה חלוקה נאה ל-Might ול-Magic.
סמל אישי של משתמש
Yoyole
משתמש רשום
משתמש רשום
הודעות: 895
הצטרף: ב' דצמבר 24, 2007 4:26 pm

Re: על Heroes of Might & Magic בכלל ועל המשחק השישי בסדרה בפ

שליחה על ידי Yoyole »

עידן כתב:ולגבי Yoyole-אני מניח שהוא פשוט לא רגיל כל כך לקרבות הטקטיים, והתכוון שבאופן כללי הם קרבות ארוכים. אבל זה לא חדש למשחק השישי בסדרה.
אכן זו היתה כוונתי. הקרבות תמיד איטיים, נכון, אך מהזכור לי ב-HOMM 3, הם זרמו בצורה טובה יותר, הרגישו יותר "במקום".
עידן כתב:נראה לי ש-Yoyole לא פיראט
פחות במשחקים, יותר בתחומים אחרים, אני רק לא רץ לספר לחבר'ה. :blackeye: (לא מתוך חשש מענישה, כמובן, אלא מתוך כך שאני לא מרגיש עם הפיראטיות שלי בנוח)
Og כתב:שלישית: אמרתי את זה אינספור פעמים בעבר ואני אומר זאת שוב: אני ממליץ בחום רב על ה- Chronicles. זו סדרת משחקים שבנויים על המנוע של HOMM3 עם עלילה מ-ד-ה-י-מ-ה. אפשר להוריד אותם בUG בהורדה אחת
אשקול לקנות ואם אחליט שכן, אפנה אליך. תודה :)

עידן כתב:דווקא הם עשו בחוכמה הפעם עם שיטת ה-DRM, מצטער להגיד. זה פוגע בפיראטיות.
בשנים האחרונות השיטות התקשחו וכעת הן פוגעות בכולם. ברוב המאוד מאוד מוחלט של המקרים הפריצה תצא לבסוף, ימצאו איך לעקוף את כל ההגבלות של הפיראטים והם יזכו ליהנות מהמשחק שלהם בשקט ובשלווה, בעוד הרוכשים החוקיים סובלים מכל ההגבלות שהוטלו עליהם, דווקא מכיוון שהחליטו לתמוך בחברה היוצרת. זה כל-כך דבילי ובלי שום ספק ירייה ברגל מצד החברות המפיצות, שככל שיקשיחו שיטותיהן, הקונים רק יעזבו אותן ויתחילו להוריד משחקים כדי למנוע את כאב הראש.
למען הפרוטוקול - אני לא מחשיב את סטים כמערכת DRM
Og
מנהל
מנהל
הודעות: 12293
הצטרף: ו' מאי 28, 2004 10:34 am
מיקום: Delta Lyncis

Re: על Heroes of Might & Magic בכלל ועל המשחק השישי בסדרה בפ

שליחה על ידי Og »

Yoyole כתב:אכן זו היתה כוונתי. הקרבות תמיד איטיים, נכון, אך מהזכור לי ב-HOMM 3, הם זרמו בצורה טובה יותר, הרגישו יותר "במקום".
אתה יודע שאפשר לשנות את המהירות של הקרבות, כן? זה באפשרויות ואאל"ט נקרא משהו כמו UNIT SPEED או UNIT MOVMENT (ברירת המחדל היא 0%, אצלי זה על 25%).
Yoyole כתב:בשנים האחרונות השיטות התקשחו וכעת הן פוגעות בכולם. ברוב המאוד מאוד מוחלט של המקרים הפריצה תצא לבסוף, ימצאו איך לעקוף את כל ההגבלות של הפיראטים והם יזכו ליהנות מהמשחק שלהם בשקט ובשלווה, בעוד הרוכשים החוקיים סובלים מכל ההגבלות שהוטלו עליהם, דווקא מכיוון שהחליטו לתמוך בחברה היוצרת. זה כל-כך דבילי ובלי שום ספק ירייה ברגל מצד החברות המפיצות, שככל שיקשיחו שיטותיהן, הקונים רק יעזבו אותן ויתחילו להוריד משחקים כדי למנוע את כאב הראש.
AMEN TO THAT!!
סמל אישי של משתמש
Azurerider
משתמש רשום
משתמש רשום
הודעות: 836
הצטרף: ג' יולי 22, 2003 9:29 am

Re: על Heroes of Might & Magic בכלל ועל המשחק השישי בסדרה בפ

שליחה על ידי Azurerider »

לא שיחקתי בבטא (קניתי את המחשב שלי מתוך מחשבה תחילה שלא לאפשר לעצמי לשחק במשחקים חדשים) אז התמונה שמצטיירת כאן לא הכי ברורה. בכל אופן, שילוב הקסמים במערכת הכישורים, כמו ש-Og תיאר, נשמע כמו אסון. קודם כל, צריך לזכור שבמשחקים הקודמים אמנם לא הייתה הגבלה ממשית על לימוד קסמים (פרט להגבלת ה-wisdom, שהיה כמעט לכל גיבור), אבל שימוש יעיל בהם היה מושג, בדרך כלל, רק אם היית מחליט להכניס לכישורים של הגיבור אסכולות קסם ספציפיות (ב-homm3 לא מאוד יעיל להשתמש בכישוף האטה בלי שלגיבור יש earth magic, במיוחד אם ליריב שלו יש air magic או אפילו water magic). ככה שהגבלות על השימוש בקסמים היו קיימות עוד קודם.

אני גם שותף לדעות של OG על חשיבות מערכת הקסם. זה מה שעושה את המשחק. באופן כללי וגס, שחקן שמשתמש בתבונה בכשפים שלו ינצח שחקן שלא יודע לעשות זאת, גם אם ליריב יש צבא חזק יותר באופן משמעותי. שימוש במספר קטן של כשפים הוא מה שרוב השחקנים עושים במרבית הזמן, ולכן לכאורה אין בעיה עם המצב ש-Og מתאר. אבל שחקנים טובים באמת יכולים לצאת מהתבנית הקבועה של שימוש בקסמי מהירות/ברכות וקללות/קסם כל כך חזק שהוא מעלים לך חצי מהחיילים, ומשתמשים גם בכשפים שבדרך כלל אין להם שימוש, או שהם משתמשים בקסמים מוכרים בדרכים חדשות. דוגמה אחת למשהו כזה היא שימוש ב-death ripple, למשל, כדי להרוג חייל שלך (!) שחוסם את הדרך לחייל אחר שלך. אם יש לך מספר מוגבל של כשפים היכולת שלך לבצע דברים כאלה נפגעת בצורה משמעותית. מכאן שסביר להניח שנראה שתשומת הלב עוברת לניהול טקטי של משבצות הקרב. לכן, כפי שזה נשמע, אלא אם כן הגודל של שדה הקרב מאפשר הרבה תמרון (והוא לא אפשר הרבה תמרון בעבר), מי שיש לו שרירים גדולים יותר הוא זה שמנצח תמיד.

ואני מצטרף גם לברכתו של Og בנוגע ל-Homm2. מערכת הקסמים שם אמנם פחות מפותחת מאשר בשלישי (ובאמת, היכולת שם לביצוע מהלכים מפתיעים מוגבלת בהרבה) אבל הגרפיקה נהדרת והצלילים מדהימים (אבל מה אני מבין. אני שיחקתי לראשונה ב-Homm1 וב-king's bounty הרבה אחרי שיצא homm3. ונהניתי מהם). באשר ל-homm4, יש שם דברים שקצת עצבנו אותי, אבל מאוד אהבתי את הרעיון (ששופר אחר כך ב-homm5) של מיומנויות שניתן ללמוד רק אם למדת לפני כן מספר מיומנויות אחרות. זה הופך את המשחק למעניין ומורכב יותר.

ודבר אחרון - Item sets אכן היו קיימים כבר ב-homm3. ולדעתי הבונוסים שנתנו היו מידתיים מאוד. הם לא הפכו אותך לבלתי מנוצח בדרך כלל (להוציא אחד - cloak of the undead king) אבל עדיין היה שווה כמעט תמיד להשיג אותם.
סמל אישי של משתמש
עידן
מנהל
מנהל
הודעות: 6871
הצטרף: ש' ספטמבר 28, 2002 6:23 pm
איש קשר:

Re: על Heroes of Might & Magic בכלל ועל המשחק השישי בסדרה בפ

שליחה על ידי עידן »

צריך לשחק כדי לראות, Azurerider. אני כן מציע שתנסה. אגב, קראתי תגובות של אנשים על המשחק(גם אתה מוזמן לעשות זאת), ולא חושב שמישהו התלונן על מערכת הכישופים כמו ש-Og התלונן כאן. אז כמו שאמרתי: איש-איש לדעתו. עם כבר, כמו שרשמתי, ההגבלות על הכישופים דורשות לתכנן היטב את הקרב כמה צעדים מראש.

בכל מקרה אני משוכנע למדי ששחקן מוכשר יכול עדיין לנצח שחקן פחות מוכשר עם יותר צבא(או לחילופין-את המחשב).
סמל אישי של משתמש
Azurerider
משתמש רשום
משתמש רשום
הודעות: 836
הצטרף: ג' יולי 22, 2003 9:29 am

Re: על Heroes of Might & Magic בכלל ועל המשחק השישי בסדרה בפ

שליחה על ידי Azurerider »

מסכים לגמרי, ואני לא מתכוון לחרוץ דין. אלו סתם הרהורים שעולים בי לפני ששיחקתי. אמנם לא ייצא לי לשחק בזמן הקרוב, אבל אני כן מתכנן לשחק בו בבוא הזמן.
ואני מסכים ששחקן יותר מוכשר יוכל לנצח שחקן פחות מוכשר גם בלי קסמים. אבל מרגע שלמדת איך לשחק ביעילות, יהיה קשה לנצח אותך אם יש לך עדיפות מספרית (ומיומנויות גבוהות יותר) גם אם השחקן שמולך מעולה, אם אין כמעט שימוש בקסמים.
והמחשב לא באמת יודע לשחק. בזמנו הייתי נוהג לשחק במפה רנדומלית ב-impossible מול 7 שחקני מחשב שמאוחדים נגדי. לא תמיד הייתי מנצח אבל, מצד שני, גם לא תמיד הייתי מפסיד.
סמל אישי של משתמש
עידן
מנהל
מנהל
הודעות: 6871
הצטרף: ש' ספטמבר 28, 2002 6:23 pm
איש קשר:

Re: על Heroes of Might & Magic בכלל ועל המשחק השישי בסדרה בפ

שליחה על ידי עידן »

לא אמרתי בלי שימוש בקסמים. אני אישית מטיל כישופים בתדירות גבוהה עם הגיבורה שאני משחק איתה כרגע(אם כי היא באמת "Magic Hero").
Og
מנהל
מנהל
הודעות: 12293
הצטרף: ו' מאי 28, 2004 10:34 am
מיקום: Delta Lyncis

Re: על Heroes of Might & Magic בכלל ועל המשחק השישי בסדרה בפ

שליחה על ידי Og »

Azurerider כתב:שחקנים טובים באמת יכולים לצאת מהתבנית הקבועה של שימוש בקסמי מהירות/ברכות וקללות/קסם כל כך חזק שהוא מעלים לך חצי מהחיילים, ומשתמשים גם בכשפים שבדרך כלל אין להם שימוש, או שהם משתמשים בקסמים מוכרים בדרכים חדשות.
בדיוק. זה מה שהכי הייתי אוהב לעשות, ליצור טקטיקות מגניבות עם הקסמים.
זה לא שביטלו את הערך של הקסמים לגמרי, אבל סירסו אותו בצורה רצינית, זה פשוט פחות כיף ככה.
בH3 הייתי דואג לפתח את הגיבור שלי כך שיהיו לו כל ארבעת סוגי המיומנויות בקסם על EXPERT וברוב המוחלט של המקרים הייתי מצליח. בשזה הושג, הרגשתי בלתי מנוצח וזה פשוט היה כיף, הרגשה כזו של עוצמה. בMMH6 ההרגשה הזו נלקחה ממני.
Azurerider כתב:ודבר אחרון - Item sets אכן היו קיימים כבר ב-homm3. ולדעתי הבונוסים שנתנו היו מידתיים מאוד.
אכן. גם המתכונת שלהם הייתה שונה - היית צריך להשיג את כולם כדי לקבל את הבונוס/ים שהם נותנים. בMMH6 כל פריט שאתה מקבל לסדרה נותן לך עוד בונוס, כך שכבר החל משני פריטים יש תמורה.
עידן כתב:קראתי תגובות של אנשים על המשחק(גם אתה מוזמן לעשות זאת), ולא חושב שמישהו התלונן על מערכת הכישופים כמו ש-Og התלונן כאן.
אתה לא מחפש במקום הנכון, כנראה. אני זוכר בפירוש תגובות כאלה בפורום.
קח גם בחשבון שאני ו-Azurerider מעריצים ושחקנים ותיקים של הסדרה. אתה ויו-יו לא. קשה להסביר את התחושה של ההתרגלות של כ"כ הרבה שנים למשהו (בניגוד להרבה משחקים אחרים שבהם שיחקתי, אני שיחקתי וסיימתי כל משחק בסדרת HOMM, מיד או סמוך מאד למועד שבו יצא, והמשכתי לשחק בכולם במשך זמן רב לאחר מכן).
סמל אישי של משתמש
עידן
מנהל
מנהל
הודעות: 6871
הצטרף: ש' ספטמבר 28, 2002 6:23 pm
איש קשר:

Re: על Heroes of Might & Magic בכלל ועל המשחק השישי בסדרה בפ

שליחה על ידי עידן »

שיחקתי במשך שנים, עשרות וכנראה גם מאות שעות, ב-Heroes 3(על כל התוספים שלו) וגם ב-Heroes 4 לא מעט(גם עם התוספים שלו אאל"ט) וגם עוד מספר(מועט, אמנם) של שעות בהירוס 5.

הירוס 3 מותקן אצלי במחשב גם ברגעים אלו, סתם ליידע אותך.

על זה יש להוסיף מספר לא מבוטל של שעות משחק במשחקים דומים בסגנון(Disciples 2, King's Bounty ועוד) שיכולים גם לתת תמונה על איך משחק בסגנון צריך להיראות כדי שיהיה כמו שצריך.

על פי התיאור של Yoyole אני ממש לא חושב שאני נכנס איתו לאותה קטגוריה(חלילה בלי לזלזל בו).

נא לדייק, תודה.
סמל אישי של משתמש
Yoyole
משתמש רשום
משתמש רשום
הודעות: 895
הצטרף: ב' דצמבר 24, 2007 4:26 pm

Re: על Heroes of Might & Magic בכלל ועל המשחק השישי בסדרה בפ

שליחה על ידי Yoyole »

עידן כתב:על פי התיאור של Yoyole אני ממש לא חושב שאני נכנס איתו לאותה קטגוריה(חלילה בלי לזלזל בו).
אנחנו בהחלט לא באותה קטגוריה
Og
מנהל
מנהל
הודעות: 12293
הצטרף: ו' מאי 28, 2004 10:34 am
מיקום: Delta Lyncis

Re: על Heroes of Might & Magic בכלל ועל המשחק השישי בסדרה בפ

שליחה על ידי Og »

אבל אני שולתתת!1 ואתם לא.
שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא